Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Op slot, maar hoe?


Checkerpig

Aanbevolen berichten

Ik heb pas een stevig slot gekocht: http://www.gleco.nl/accessoires/scooter-motor-sloten/citycat-art-150cm.html

maar stel vast dat ik niet echt een goede manier heb om een LX vast te leggen... Het oog aan het chassis is te klein voor mijn slot.

Door het voorwiel kan maar is natuurlijk niet veilig. Door het achterwiel kan, maar dan moet je uitkijken voor de uitlaat. Iemand een manier?

CP.

Link naar reactie

Waarom is door het voorwiel niet veilig?Ik denk niet dat hij rap gestolen wordt zonder voorwiel.

Alhoewel er wel zijn die op het achterwiel kunnen rijden zie ik het niet gebeuren.Maar ergens in een donker steegje buiten het zicht kan hij wel opgeladen worden door twee sterke dieven.:-(

Toch maar aan het achterwiel dan zou ik zeggen.;-)

(of beter nog,twee kettingen,eentje voor ieder wiel.)

Groetjes, Raymond

Link naar reactie

Schijfremslotje en een ketting en ne goeien hoge paal/boom. Meer heeft ne mens niet nodig ... en dat oog aan uw chassis zou ik niet betrouwen, dat beugeltje is sneller doorgeknipt dan uw ketting ... dus ;)

Voorwiel of achterwiel en een schijfremslotje ... (werkt bij mij toch)

Groeten en schuif ze!

Link naar reactie

'Slot wordt geleverd inclusief sleutelenummer. De Ketting van dit slot is 1,5 meter lang waardoor u net wat meer mogelijkheden heeft'

Rond de vloerplaat en rond een paal dus...eenvoudiger en beter kan het niet...ik kan hier efkes niet meer volgen wat het probleem zou zijn... en zoals eerder al vermeld hier, dat oogske aan uw scooter zal rapper doorgeslepen zijn dan dat ze uwe scooter in 2 slijpen (wat een optie is voor dieven als je mijn methode hanteert)..

Link naar reactie

de reden dat je een fiets-/motorketting niet op de grond mag laten komen, is omdat je dan veel meer kracht kan zetten met een betonschaar: ketting tussen de schaar, één handvat van de schaar laat je op de grond rusten, op het andere zet je kracht met je voet erop, en dus met je hele gewicht. maar zo'n art4-ketting knip je niet zomaar door hoor, een professionele dief gebruikt daar vloeibare stikstof voor.

Link naar reactie
  • 1 maand later...

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...