Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Van waar ?


MichaelL

Aanbevolen berichten

3 uren geleden, Spaniard zei:

ik woon int kamp , rara wie kent dit :) 

Kan dat iets te maken hebben met het "vroegere Belgisch leger" ?  Ik herinner mij dat ik daar ooit nog eens ben geweest in een "ver verleden" voor een opleiding.

En daarna moesten wij naar Duitsland om onze "verplichte legerdienst" te voldoen. naar het schijnt zouden wij daar "echte mannen" worden  :D

En als het bovenstaande niet juist is. je zit toch niet in één of ander "vluchtelingenkamp" of "zigeunerkamp" of "verscholen in de "bossen van Leopoldsburg" ;)  :D

Link naar reactie
4 uren geleden, Vespaciao zei:

Kan dat iets te maken hebben met het "vroegere Belgisch leger" ?  Ik herinner mij dat ik daar ooit nog eens ben geweest in een "ver verleden" voor een opleiding...

En daarna moesten wij naar Duitsland om onze "verplichte legerdienst" te voldoen...naar het schijnt zouden wij daar "echte mannen" worden  :D

En als het bovenstaande niet juist is...je zit toch niet in één of ander "vluchtelingenkamp" of "zigeunerkamp" of "verscholen in de "bossen van Leopoldsburg" ;)  :D

Bingo ! :) , zo noemen ze leopoldsburg inderdaad in de volksmond hier , hier is dus het grootste legerkamp van belgie , en ik woon idd tegen de bossen van leopoldsburg ;) 

Link naar reactie
1 uur terug, Spaniard zei:

... ..zo noemen ze leopoldsburg inderdaad in de volksmond hier... ... ... ..hier is dus het grootste legerkamp van belgie

Klein vraagje tussendoor : bestaat dat " militair kamp van den armée belge" nog steeds ?... en zitten er nog "boefers" ( mooi woord voor beroepsvrijwilligers ;) ) gekazerneerd ?

 

Link naar reactie

Ja dat bestaat nog , er zitten veel beroepsen , het is zelfs het legerkamp waar de meesten hun basis opleiding komen volgen , ben  op mn 33 ste nog een tijdje  binnen geweest  ,

maar legerdienst heb ik in  kleine brogel  ( luchtmacht ) doorgebracht .

Link naar reactie
  • 2 weken later...

Ben van brasschaat maar uitgeweken naar Gooreind ...dus toch veel kennis in de buurt maar niet van mij...want ik rij graag met mijn oud beestje maar de techniek is voor mij meestal een raadsel, dus als er iemand bereid is in mijn buurt om mij een paar lesjes te geven over onderhoud enz..  graag! Zou mij kosten besparen bij de garage waar ik nu ga...

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...