Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Dunnere Vario ring voor LX 50cc 4takt 4valve


raymond2

Aanbevolen berichten

Iemand ervaring met eeen dunnere vario ring voor de LX50cc 4takt 4valve .

Nu zit er volgens mij een 3,5 mm in en ik heb ergens gelezen dat er ook 2,5 mm in kan en zo de snelheid ongeveer op 50km/h komt.

Aub graag reactie's van iemand die er wat van kent door ervaring en of door kennis van zaken.

Groeten Raymond

Link naar reactie

Je kan de varioring er ook gewoon uit halen.

Dan loopt hij 65 km/h op de teller, wat in werkelijkheid nog altijd maar 55 km/h is. Dan kan je op een veilige manier mee met het verkeer waar de maximum snelheid 50 km/h is.

Link naar reactie

Ik heb vandaag mijn vario ring van 2,5 mm binnen gekregen,maar met het weer dat we in vooruitzicht hebben zal het nog

een tijdje duren voor dat ik hem laat inbouwen.

Ben wel héél erg benieuwd naar het verschil.

Ik zal hier wel veslag uit brengen als het zover is.

Groeten, Raymond

Link naar reactie
  • 2 weken later...

Hey Checkerpig,

Ik heb de ring laten plaatsen.Zonder ring ging hij dus 57 echte km/h.Met de originele ring ging hij 49 km/h op de teller.Was 45km/h echte km.

De mekanieker heeft hem getest en zei aan de telefoon dat hij nu 55 op de teller loopt.Lijkt mij dat ik super in mijn opzet geslaagd ben

want nu zou hij dus zo'n 50-51 echte km/h doen.Nu kan ik beter met het verkeer mee in bebouwde kom. .Met het slechte weer enz..kan ik hem pas maandag terug gaan halen.:-( Maar,deze ouwe is heel tevreden.:-).

Groetjes Raymond

Link naar reactie

Ik heb vandaag mijn vespa terug gehaald.

De snelheid volgens de mekanieker klopt niet.(55 km op de teller)Ik haal zo'n 52-53 km/h op de teller.Is dus 4 km/h sneller met de 2,5mm vario ring.Dus 48-49 km/h echte snelheid,dus 2 km/h minder dan gehoopt,maar ik kan er mee leven.:-)

Is eigenlijk logisch dat het verschil niet spectaculair is daar het verschil met originele ring(3,1mm) maar 0,6mm is.

Ik ben toch tevreden zo.

Gr Raymond

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...