Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Bij welke snelheid een boete


raymond2

Aanbevolen berichten

Goede dag

Ik ben nieuw hier op dit forum.

Mijn naam is Raymond,ben 59 jaar en de gelukkige bezitter van een LX50 4T 4V Touring bruin (B klasse)

Ik heb ook een vraagje over de snelheid.Bij welke snelheid krijg je en boete?

Hij is tweedehands en ging 57 bij aankoop (vario ring er uit)

Vond ik wat link,dus een vario ring laten plaatsen,maar nu gaat hij 44 max 45.Is er een tussen oplossing?

Zoja welke?

Groeten Raymond

Link naar reactie

Een 50cc heeft toch geen nummerplaat, dus geflitst zal je niet worden.:)

En ik heb nog nooit iemand gezien van uw leeftijd die op de rollen moest.

Als je een B-rijbewijs hebt zal geen enkele politieagent moeilijk doen voor die paar km's/u die je te snel zou kunnen rijden in de bebouwde kom.

Groetjes, nero.

Link naar reactie

Hey Sindo,dat zou prima zijn,maar was 62 op de teller en nu 49:( Ik kijk voor de echte snelheid op de waarschuwingsborden (smiley's) hier in de buurt en die kloppen redelijk.

@Hallo Nero,ja,dat heb ik al meer horen zeggen van die leeftijd.Misschien eens aan de arm der wet vragen.

Groetjes Raymond

Link naar reactie

Heel simpel, die rollen die de polis gebruikt zijn onwettig, ijking ? Wasda zeggen die mannen dus ge weet al genoeg, gewoon weigeren om op de rollen te gaan en naar een advocaat bellen.

(Ik heb die dingen al veel aan het werk gezien en heb er zelfs geweten dat er scooters 90+ op de rollen gingen met standaard moteur die op de teller maar 55 ging, o ja dit was dan ook onbelast gemeten, er moet altijd iemand van min 60kg opzitten maar dat weten die flikken zelf nog niet eens)

Een afgestelde 2 takt is sowiso al moeilijk op een snelheid en dezelfde snelheid af te stellen, door weersverandering kan het ook al gebeuren dat ge ongewild een paar per uur te hard gaat.

Link naar reactie

De wet zegt 45km/h...

Indien je een 'anti-flik' installeert gelijk wij dat vroeger noemde en ze zien het, dan loop je zoiezo tegen de lamp. Anders moet je 'slim' zijn en daarmee bedoel ik de aandacht niet trekken om te vermijden dat je gecontroleerd wordt.

De gevolgen indien je hiermee betrapt wordt zijn niet in vergelijking met de 10-20 km/h snelheidwinst, boete, in beslag nemen voertuig, kosten om te 'brideren',... allemaal voor jou. Indien ongeval zal de verzekering zich terugtrekken en zich tegen jou keren, leeftijd doet niet te zake, het is momenteel crisis voor iedereen.

Mvg

Link naar reactie

das nog zoiets, uw brommer word in beslag genomen, ook al rijd ge 2 kmh te hard(ligt van flik tot flik wat de grens is, dit is ook wéér zo'n punt), als ik 100 te hard rij met mijn auto pakken ze ook alleen mijn rijbewijs af voor 2 weken en ik krijg dezelfde boete als een brommer die 2kmh of laten we zeggen 5kmh te hard gaat ????

degene die die regels ooit heeft opgesteld is een dikke idioot, mij hebben ze een jaar of 5-6 geleden ook nog eens tegen gehouden met een klasse B die ik gebruikte om door 't stad uit te rijden naar de bakker enz.(weinig parkeer plaats, veel stoppen enz.).

op een dag auto kapot, wat nemen we ? de klasse B of de 125cc naar het werk ?

bwoa voor te lachen de klasse B(lekker relax), ik rij dus om 5u s'morgens naar mijn werk om even later tegen gehouden te worden en naar menne zak te krijgen dat mijn scooter vlot 55 bolt op hunne teller van de combi en dat ze me een boete wilden geven en eventueel in beslag wilden nemen.

das dus niet gelukt, ik heb gewoon van mij af gebeten en goede argumenten boven gehaald zoals combi teller = niet geijkt(loopt ook min 7% mis), vragen hoe hard hij op mijn teller gaat was ook erg dom, scooter tellers gaan meestal 15 tot 20% fout.

dan wou die mens uit frustratie de rollen laten komen en heb ik gewoon mijn argumenten naar boven gehaald van onwettig en niet geijkt enz.

en als hij deze klasse B op de rollen wou zetten dat ik éérst mijn advocaat wou bellen en laten langskomen zodat die de papieren van die rollen en de toestand én de meting kon nazien met eigen ogen want dat is mijn recht.

ik hoef er geen tekeningske bij te maken maar ze hebben mij toen redelijk rap doorgelaten, laten ze u dan nog niet met rust, sleutel uit het contact en weigeren mee te werken tot uw advocaat er is.

ps op datzelfde moment dat ze mij aan het controleren waren reed er een paar auto's voorbij, vlot over de 90kmh waar ge 50 moogt en daar keken ze nog niet eens naar op, MAAR dat scooterke wat 'misschien' 5kmh werkelijk te hard gaat, DAAR hadden ze VEEL interesse in :-O

Link naar reactie

Ik wil geen 10 per uur rapper gaan,maar wel 5 per uur.

Dan zit ik nog maar op 49 per uur en hou ik ten minste het verkeer in de stad niet op omdat ik niet op het fietspad mag.

En nog wat,mijn vrouw koopt volgend jaar ook een scooter en dat zal waarschijnlijk een Sym Mio worden omdat ze niet veilig met de voeten aan de grond raakt op de vespa.

Ik zou niet graag hebben dat ze de hele tijd moet kijken of ik nog goed kan volgen met mijn 44 km per uur.

Mijn vespa is wel de 45 km per uur versie,en dan mag ik toch verwachten dat hij dat minimum kan hee.

Link naar reactie

Snelheid op de teller is 49,echte snelheid is 44 gemeten door alle snelheid controle smiley's die ik tegen kom.

Ik denk niet dat ze gaan overdrijven hoor.Bij mijn broer zijn standaard Piaggio Zip tekenen die zelfde controles 47 -48 km per uur.

Lijkt mij toch een redelijk verschil.

Link naar reactie

die smiley bordjes werken ook niet allemaal even goed hoor, en inderdaad of die mannen met hun opgefokte boosterkes een boete verdienen zeg ik niet maar ge zijt even 'crimineel' als ge op een onwettige manier van die mannekes aanpakt met véél te dure boetes, inbeslagnames enzovoort tov een autobestuurder die eerst bij een tankstation moet wegrijden zonder betalen, 100kmh te hard rijden en dan nog ene bijna dood rijden op dezelfde weg, die krijgt dan pas dergelijke boetes.

+ het feit dat die 'rollen' of curvometers voor gene zak goed gaan zegt ook al iets.

die rollen zijn eigenlijk 'mini testbankskes', een echte testbank heeft bv. een remsysteem voor de weerstand van de weg en de wind na te bootsen.

dergelijke 'echte' testbanken voor motos zijn héél duur(+-100.000€) en bijna niet mobiel of toch niet voorzien om mee te nemen vanwege de omvang en de prijs.

ook hebben deze testbanken een verschil van 2 a 3% wat aanvaardbaar is.

die van de politie zijn amper een paar kilo zwaar, zonder remsysteem of ingewikkelde computer die helpt snelheden en vermogen te registreren + die worden nooit nagezien of zelfs niet 'ontzien'.

deze rollen hebben ook afwijkingen van 20 tot 200%(!!!!)

dan gaan we naar de magere wetgeving die erond is gebouwd(ja het is eigenlijk geen wetgeving, ik weet de juiste benaming even niet) en die houd in dat één of andere minister heeft geregistreerd dat deze rollen die de politie gebruikt eigenlijk alleen maar dienen om klasse A en klasse B te onderscheiden dmv een rudimentaire snelheidsmeting.

dus hij weet dat de rollen daarop gebouwd zijn omdat de snelheidsmeting van een klasse A met dergelijke snelheid (25kmh) zo weinig rolweerstand heeft dat een meting tem 30kmh wel ongeveer klopt.

dus als ge dan een klasse A op die rollen zet en die duid 40kmh aan dan wil dat zeggen dat die klasse A géén echte klasse A is voor de wet want hij is misschien 'opgedreven' en dan kunnen ze u ene boete geven, MAAR(!) ze kunnne géén boete geven op de snelheid aangezien deze niet klopt op die rollen.

een klasse B mag in principe nog niet eens op die rollen gezet worden omdat door die snelheden (40+ kmh) die wind/rolweerstanden komen piepen en de metingen onjuist worden.

en als kers op de taart gaan die pipo's met hunne blauwe jas nog niet eens op de brommer in kwestie zitten waardoor er sprake is van bijna "0" weerstand waardoor de snelheidsmeting nog niet in de buurt van de realiteit komt.

Link naar reactie

Als je echt zeker bent van je stuk en je denkt dat de meting fout was, kan je in het kader van de Wet Franchimont verzoeken om een tweede snelheidsmeting aan de hand van een geijkte radar. Je kan hiervoor een bijkomende verklaring afleggen bij de politie, waarin je dit verzoek kenbaar maakt. Je kan ook een brief schrijven naar het bevoegde politieparket - waarbij je uiteraard duidelijk refereert naar het dossiernummer in kwestie. Maar als je dan in je ongelijk wordt gesteld... was je misschien beter af met de boete van de politie.

Bedenk ook als er aan het voertuig materiële bewijzen gevonden worden dat hij niet meer voldoet aan de originele staat zoals voorzien in het gelijkvormigheidsattest je zeer zwak staat.

Voor zij die graag wetteksten lezen...: http://wegcode.be/wetteksten/secties/wetten/w210685/990-art1-11

Link naar reactie
die smiley bordjes werken ook niet allemaal even goed hoor, en inderdaad of die mannen met hun opgefokte boosterkes een boete verdienen zeg ik niet maar ge zijt even 'crimineel' als ge op een onwettige manier van die mannekes aanpakt met véél te dure boetes, inbeslagnames enzovoort tov een autobestuurder die eerst bij een tankstation moet wegrijden zonder betalen, 100kmh te hard rijden en dan nog ene bijna dood rijden op dezelfde weg, die krijgt dan pas dergelijke boetes.

+ het feit dat die 'rollen' of curvometers voor gene zak goed gaan zegt ook al iets.

die rollen zijn eigenlijk 'mini testbankskes', een echte testbank heeft bv. een remsysteem voor de weerstand van de weg en de wind na te bootsen.

dergelijke 'echte' testbanken voor motos zijn héél duur(+-100.000€) en bijna niet mobiel of toch niet voorzien om mee te nemen vanwege de omvang en de prijs.

ook hebben deze testbanken een verschil van 2 a 3% wat aanvaardbaar is.

die van de politie zijn amper een paar kilo zwaar, zonder remsysteem of ingewikkelde computer die helpt snelheden en vermogen te registreren + die worden nooit nagezien of zelfs niet 'ontzien'.

deze rollen hebben ook afwijkingen van 20 tot 200%(!!!!)

dan gaan we naar de magere wetgeving die erond is gebouwd(ja het is eigenlijk geen wetgeving, ik weet de juiste benaming even niet) en die houd in dat één of andere minister heeft geregistreerd dat deze rollen die de politie gebruikt eigenlijk alleen maar dienen om klasse A en klasse B te onderscheiden dmv een rudimentaire snelheidsmeting.

dus hij weet dat de rollen daarop gebouwd zijn omdat de snelheidsmeting van een klasse A met dergelijke snelheid (25kmh) zo weinig rolweerstand heeft dat een meting tem 30kmh wel ongeveer klopt.

dus als ge dan een klasse A op die rollen zet en die duid 40kmh aan dan wil dat zeggen dat die klasse A géén echte klasse A is voor de wet want hij is misschien 'opgedreven' en dan kunnen ze u ene boete geven, MAAR(!) ze kunnne géén boete geven op de snelheid aangezien deze niet klopt op die rollen.

een klasse B mag in principe nog niet eens op die rollen gezet worden omdat door die snelheden (40+ kmh) die wind/rolweerstanden komen piepen en de metingen onjuist worden.

en als kers op de taart gaan die pipo's met hunne blauwe jas nog niet eens op de brommer in kwestie zitten waardoor er sprake is van bijna "0" weerstand waardoor de snelheidsmeting nog niet in de buurt van de realiteit komt.

als ik u hier zo bezig hoor; hebde gij uw roeping als flik volledig gemist jonge...

Link naar reactie

Ik kan gewoon niet tegen mensen of operaties die tegen u zeggen wat niet mag of wat niet klopt en dan het zelf uiteindelijk bij u doen of erger.

Dan ziet ge echt de andere kant van mij als zoiets gebeurd.

Ik wil iedereen hier eens zien hoe hij reageert als hij bv. Een zoon heeft met een B klasse of die persoon zelf een B klasse heeft die netjes 40 op de gps gaat en vervolgens word tegengehouden en op de rollen gezet op een illegale manier om dan op die manier een resultaat te bekomen van +80kmh waardoor uw zoon of gijzelf uw scooter van 2500€ moet afgeven en nog een boete moet betalen van 500€ en 2 weken rijverbod erbij.

Eens zien hoeveel mensen gaan zeggen : "ja dat is goed" ik denk niemand.

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...