Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Aanbevolen berichten

Ik heb mijn 50 cc verkocht en ben nu op zoek naar een 125. Als ik de eigenaar vraag of de papieren aanwezig zijn is het soms ja en soms nee.

Nu vroeg ik me af. Welke papieren moeten er eigenlijk bij zijn. Bij mijn 50 cc was dat enkel het gelijkvormigheidsattest. Is dat bij een 125 hetzelfde of niet?

Alvast bedankt

Link naar reactie

Ik heb juist een primavera verkocht met plaat op van 70 zonder gelijkvormigheidsattest.

Is idd dacht ik vanaf 72.

Link naar reactie

Koninklijk besluit van 10 oktober 1974 houdende algemeen reglement op de technische eisen waaraan de bromfietsen, de motorfietsen en hun aanhangwagens moeten voldoen.

(B.S. 15.11.1974)

Artikel 3: Goedkeuring van de typen van voertuigen.

§1. Elk voertuig dat in België gebouwd of gemonteerd is of dat in België ingevoerd is onder dekking van een aangifte ten verbruik moet het voorwerp van een goedkeuring per type uitmaken.

Die goedkeuring, verleend door de Minister van Verkeerswezen of zijn gemachtigde, is bestemd om vast te stellen of het voertuig voldoet aan de voorschriften van dit besluit.

Deze bepaling is niet toepasselijk op de voertuigen waarvoor voor de datum van inwerkingtreding van dit besluit geen proces-verbaal van goedkeuring was vereist en die voor die datum in het verkeer werden gebracht.

http://www.wegcode.be/wetteksten/secties/kb/kb-101074/545-art3

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...