Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Vespa tripke Noordkaap.


Robing

Aanbevolen berichten

  • 1 maand later...

hallo vespist, vooreerst beste kerstwensen.

uw trip richting Noordkaap : zal bedoeld zijn in Noorwegen veronderstel ik, niet in Nederland.

Interesse is er. De trip zou ongeveer een 3200 km zijn langs snelwegen, enkele rit.

Wanneer is deze trip voorzien ? Ik ga in mei 2013 al van Lanaken naar Compostella (+/- 2600,- km)

Hou me op de hoogte alvast.

groeten uit Limburg

Link naar reactie

Hoi Vespivo

Mijn Laatste Scandinavie trip in 2007 was 7500km. Via Belgie>Duitsland>(Ferry)Finland>Noorwegen( Noordkaap en Lofoten)>Zweden> Denemerken>Duitsland>Belgie.

Dit keer zou ik me beperken tot Noorwegen zelf en meer de ruwe prachtige Lofoten doorkruisen en natuurlijk nog es tot de Noordkaap.

De rust en natuur in Scandinavië, daar word je verliefd op. Mijn mening is de beste periode vanaf half juni. Ik was reeds 3X in Noorwegen, en heb altijd redelijk weer gehad op enkele dagen na, en dan is het echt wel slecht weer en koud. Maar temperaturen van 30°C in de zomer zijn ook mogelijk. Ik werk aan een GPS route als ik die klaar heb zal ik dat melden en ze dan eventueel prive doorzenden.

Groetjes en prettige einde jaarfeesten

Link naar reactie

Hallo Robin, de Noordkaap met de Vespa zit al langer in mIjn planning. Wanneer had je de trip in gedachte?

In Mei/ juni vertrek ik naar Spanje met de Vespa, naar Santiago de Comp. (toevallig)

Ik heb zeker interesse, mocht je serieus plannen hebben neem gerust contact op.

Gr Richard Vespa

Link naar reactie

@vespivo, toeval dat we beide naar Santiago rijden in Mei. Ik rijd tot Bordeaux met iemand op. Deze haakt bij Bergerac af. Ik rijd dan via San Sebastian Spanje in en dan het binnenland in.

Het merendeel van de route in Spanje vermijd ik zoveel mogelijk de grote en provinciale wegen . Dwars door de natuur aldaar.

Langs de grote rivieren en meren en door de uitgestrekte bossen.

Wanneer vertrek je precies?

Gr Richard Vespa

Link naar reactie

@richard2605, vertrek is voorzien medio mei 2013. Terug voor 8 juni (hoop ik want dan wil ik Neil Young zien). We hebben nog geen definitieve route vastliggen. Ook geen slaapplaatsen vastgelegd om ons niet zelf te dwingen een aantal km per dag te rijden of niet. De trip onderneem ik met twee andere vespisten. Als ik meer info heb zal ik u op de hoogte houden. Laat je me ook weten als uw plannen concreet zijn.

Prettige jaarwisseling alvast en veel vespaplezier in 2013. Ene .. tot op de world vespaday's bij ons in Limburg hé.

Link naar reactie

Heb me bezig gehouden om een route naar de Noorkaap uit te zetten. Rekening houdend met de minst mogelijke ferry 's, en de mooiste banen. De aanlooproute is via Duitsland, overtocht ferry in Puttgarden via de bruggen vover zee zo Zweden binnen. Zweden lang mooie banen naar de Noordkaap. vanaf de Noorkaap via de lofhoten naar Moskeness ferry Bodo, dan lang mooie banen naar Geiranger Fjord. En van daar uit naar Preikkestolen (de rots die zo 604m hoog overhangt), zie www Noorwegen. De uitgezette route is 8195km,met een rijtijd van 157 uur. Een benzine verbruik van +/-1000€ voor de ganse route. Overnachten in lowbudjet pensions in duitsland, en in Zweden en Noorwegen in Hytte's (Chalets of hutten. Dagen om deze tocht te rijden 21. Reisperiode vanaf half juni. Wie meer info wil kan mij een privé berichtje zenden met zijn prive email adres, alleen zo kan ik de uitgezette route doormailen. Meningen over deze trip zijn welkom. Mvg

Link naar reactie

@Vespivo, wij zullen omtrend dezelfde tijd gaan rijden, medio Mei. het meerendeel door Frankrijk zullen we flink doorrijden want we willen in een dag of 3 in Bergerac zijn (1000km vanaf Rotterdam waar ik start). Daarna doe ik het wat rustiger aan. In Frankrijk zal ik op campings slapen tenzij het echt niet anders kan. Eenmaal in Spanje als het even kan gewoon in het wild. Vanaf San Bernard heb ik de route met OnRoute kaarten gemaakt. Dat word genieten dus van Pittoreske dorpjes en kleine afgelegen weggetjes. Wel extra benzine mee! Ik heb een tent, slaapzak en kookgerei bij mij om onderweg te kunnen slapen en eten.

Houd me op de hoogte wanneer jullie gaan starten. Geniet ervan.

gr Richard

Link naar reactie
  • 1 maand later...
  • 2 maanden later...

hallo richard, Maandag vertrekken we. Eerst een brunch, aangeboden door onze vespaclub "Banda di Commedia" en dan de eerste stempel afhalen op het stadhuis. Vervolgens ... en route. Je kan ons volgen op "www.bilzennaarcompostela.jimdo.com" als je wilt. als je me mailt geef ik je mijn gsm-nr. Misschien ontmoeten we elkaar onderweg.

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...