Jump to content
Vespaforum.be
rvd

de 946 ...

Recommended Posts

Zo zal de 946 er dus in productie uitzien. Mooi! En voor het design al genomineerd voor de “Compasso d’oro”, een belangrijke internationale design award. Het ziet er naar uit dat Vespa weer een 'instant classic' heeft gebouwd. Het is toch fantastisch om fan te zijn van zo een merk.

http://www.moto10.it/vespa-piaggio-gamma-2013-ecco-la-nuova-946-20085.html

Dat past zo in star wars of ,nee,niet mijn ding !

productie model ziet er al wat anders uit, pinkers in het schild ipv stuureinde, de neus is opzetstuk zoals bij ne gts ipv in metaal meegevormd... stuur en licht zijn dikker en plomper.

Duidelijk een paar compromissen moeten maken ivm productie, onderdeelplaatsing en service mogelijkheden...

Prototype vond ik ook wat knapper. Moet eerlijk zeggen dat deze mij ontgoochelt.

Sorry heren maar het is mijn smaak ook nie, bwek.

Grtjs

Makke

productie model ziet er al wat anders uit, pinkers in het schild ipv stuureinde, de neus is opzetstuk zoals bij ne gts ipv in metaal meegevormd... stuur en licht zijn dikker en plomper.

Duidelijk een paar compromissen moeten maken ivm productie, onderdeelplaatsing en service mogelijkheden...

Inderdaad, als ik het promotiefilmpje zag vond ik de 946 wel een knappe verschijning:

" http://www.demotorsite.be/content/video-vespa-946 ", behalve de uitlaat dan... zo'n retro-futuristisch model en dan die normale uitlaat :-( en als ik dan uiteindelijk zie hoe hij echt zal worden valt ie inderdaad toch wat tegen. Die neus die één geheel vormde maakte dit wel af. Of het een sukses zal worden? Veel zal afhangen van de prijs en de afwerking... 'k ben benieuwd wanneer de eerste 946 zal verschijnen in België?

concept vs productie:

vespa-946-2013-proto.jpg

vespa-946-2013-1.jpg

detail: achterbil wordt klep ipv een doorlopend stuk

vespa-946-2013-2.jpg

Trekt op niets ! Maar het is wel een Vespa . Voor ieder wat wils. Maar daar zit ik nie op .

Klopt , geen plamuur op plastic.:( . Maar geef mij maar ijzer en 2tac . De pe flessen moeten toch ook een 2 de bestemming krijgen hè .:)

Ik vind het productiemodel eigenlijk mooier dan het prototype, het hoekige is uit het stuur gehaald wat beter past bij de ronde vespavormen?. Als ze nu nog dat "zijpgat" wat ronder maken en er een 300 motor onder steken wordt het waarschijnlijk een hit.

Groetjes, nero.

ik vond het stuur van dat prototype dan weer juist beter dan dit... akkoord met een 300cc en een monozadel/sportzadel

rap fotoshopke:

trial.jpgt7LOD.jpg

Misschien wel voor de jonge generatie, ikzelf zie hem niet zitten, maar ieder zijn goesting hé.

groeten, Ivan

stuur hebben ze verknoeid. en veel bagage gade ni meepakken... toch blijft het een interessant model...