Ga naar inhoud
Vespaforum.be

verzekering


renoretro

Aanbevolen berichten

Vroeger betaalde ik voor mijn VBB 150 - 150 euro verzekering. Met mijn 2de erbij begint dat al gauw hoog op te lopen. Dan nog zwijgen over mijn moto (850cc), auto, bestelwagen, en de rest: nog een 5 tal oldtimers.

Ben boos naar de verzekering geweest nadat grandsportlievin geweest had en een ferme korting kreeg. Nu betaal ik per vespa 109,04 euro. Das toch al een verschil van bijna 100 euro hé.

Wat steken die mannen eigenlijk allemaal in hun zakken??????

Let wel op, nu zullen er waarschijnlijk mannen tussen zitten die goedkoperen hebben. Dat kan, maar heb je dan eens goed uw polis gelezen?

Bij mij zit er in: (dit is bij Generali Belgium) aan een jaarpremie van 109,04 euro (incl. taksen) :

- burgerrechterlijke aansprakelijkheid 95,71 euro

- rechtsbijstand 13,33 euro.

- Mag alle dagen rijden incl. buitenland. Tevens met meerdere personen tergelijkertijd.

't Is maar een tip! Maar ik kan jammer genoeg nog niet aan lievin's tarief. Daarvoor moet je bij een bepaalde xx alles lopen hebben: huisverz, banking verzekering enz.

Vgr nico

Link naar reactie

éwel, ik betaal maar € 61.50 per scooter, zonder beperkingen! ( maar wel met één aparte rechtsbijstand voor alles.)en dit al sinds 1990.( heb alleen de verz. van m'n voertuigen bij die verzekeraar, de rest zit elders)

maar dit jaar werd er plotseling €110 aangerekend! ik dus met mijn haar recht naar m'n verzekeraar...en ja 't was een vergissingkje(?)'t komt in orde.

moraal: laat u niet doen!

Link naar reactie

@chocolateman

Wil je eens uitleggen hoe je dat doet.

Normaal gesproken moet je de rechtsbijstand telkens opnieuw betalen per polis.

Dus dat betekent apart betalen voor auto, vespa1 , vespa2...

Ik veronderstel dat jij bij een andere verzekeraar je rechtsbijstand hebt,

maar dan betaal je toch een serieus bedrag voor alles samen of niet?

Link naar reactie

infeite wel zoals steef zegt.

RB is altijd apart voor elk voertuig.

Vb: 4 vespa's = 4 x RB

Link naar reactie

Wij hebben ook een voordelig adres, voornamelijk als je meerdere Vespa's tegelijk verzekerd wil hebben. 1e betaal je 100%, 2e 50%, 3e 25,... vanaf 5 is het gratis. Zo heb je tenminste van al je Vespa's een nummerplaat en haal je buiten waar je zin in hebt.

Joost

Link naar reactie

@ steef,

ja, de rechtsbijstand zit bij een andere verzekering, en 't is zoiets van een 60€,

voor al mijn voertuigen (3x Vespa en 1x pt cruiser) én voor al de voertuigen waar ik mee rij...

maar naar 't schijnt maken ze nu zo geen kontrakten meer (dateerd nog van in de jaren '80)

Link naar reactie

Efkes geschrokken gisteren... Ik krijg de polis binnen voor mijn PX80 (die trouwens volledig moet worden opengesmeten blijkbaar, maar daarover later meer) met een begeleidend briefje dat 'het iets meer zal kosten dan oorspronkelijk gezegd'. 204 Euro ipv 105!! De reden is 'dat we hem moesten inschrijven als moto en niet als brommer'. Kan die uitleg kloppen?? Op de polis staat ook vermeld 'Vespa sprint', terwijl een PX80 toch verre van een sprint is. Ze hebben wschl gewoon in hun database ooit eens een andere Vespa gevonden, en zijn er dan maar van uitgegaan dat "een Vespa een Vespa is, en daarmee gedaan". Net zoals ze hardnekking overal "Piaggo" blijven schrijven, hoewel ik hen al 1000x op de fout gewezen heb...

Link naar reactie

ik dacht dat eigenlijk van in het begin al, maar ze hadden mij bij de verzekering iets anders verteld, en ik ben er dan gewoon van uit gegaan dat ik het verkeerd had... Maar ik blijf 204 Euro toch wel belachelijk veel vinden, vooral als ik de bedragen hierboven lees. En dan hebben we bij dezelfde maatschappij ook nog een omnium autoverzekering, al doet dat er hier waarschijnlijk niet toe...

Link naar reactie

beste jp het is wel degelijk een piaggio die je hebt dit is het merk zals bij auto's bmw opel ford enz

zij hebben dan een model en dit is in jouw geval een vespa zoals bij auto's corsa vectra mondeo fiesta enz

en dan zijn er nog eens onderverdeling in die modellen sprint rally PX PK enz daarom is het en blijft het een piaggio

wat je andere ding is hier in belgie zijn er bij mijn weten nooit PX 80 ingevoerd deze zijn normaal enkel voor de duitse markt (ivm rijbewijzen)

nu zijn er hier toch een paar die ze uit duitsland hebben ingevoerd en ze hier op de baan brengen het kan daarom zijn dat uw verzekering inderdaad geen PX 80 in het bestand heeft en er daarom de dichts bijzijnde in dit geval een sprint uitneemt

grtz sidvespa

Link naar reactie

Ik betaal bij partner verzekeringen 130 euro en een beetje voor GT125 nieuw, en ik heb vanaf volgend jaar mijn autoverzekering ook bij hun moeten nemen, want anders was het niet mogelijk!

Als ik auto en motor bij KBC zou verzekeren, was ik in totaal bijna €300 per jaar meer kwijt, dus da is ook al de moeite he!

Link naar reactie

@ Sidvespa: hoewel ik een redelijke leek ben in het vespawereldje, had ik dat van het merk, type, etc. wel al door! ;-)) Ik wou er gewoon op wijzen dat ze bij de verzekering het woord 'piaggio' hardnekkig verkeerd blijven schrijven, wat er dan weer op wijst dat ze weinig tot geen ervaring hebben met het verzekeren van scooters/vespa's, wat dan misschien weer de hogere prijs kan verklaren... Is een Sprint sowieso duurder om te verzekeren? Ik blijf de hoge prijs voor mijn PX80 verbazingwekkend vinden, maar ik zit waarschijnlijk gewoon bij de verkeerde maatschappij! ;-)

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...