Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Verlies Zulassungsbescheinigung Teil II


Aanbevolen berichten

Beste forumleden,

Ik kocht een 125 cc scooter die uit Duitsland komt in België. De verkoper beloofde mij dat alle papieren aanwezig waren om deze in België in te schrijven doch niets is minder waar ... :-(

Ik ben in het bezit van de verkoopfaktuur, het gelijkvormigheidsattest, de Zulassungsbescheinigung Teil I maar Teil II ontbreekt !!!!

Ik nam reeds contact op met de KBA (= DIV Duitsland) om een copie op te sturen maar zij verwijzen mij door naar de DIV en DIV verwijst mij door naar ... ja idd de KBA

De vorige eigenaar contacteerde ik eveneens en die heeft geen papieren meer en de eerste eigenaar in Duitsland is ook niet bepaald meewerkend !!

Kan er mij iemand raad geven hoe ik mijn scooter uiteindelijk ingeschreven zou krijgen want ik begin redelijk hopeloos te geraken ...

Het is reeds 6 maand dat ik van het kastje naar de muur gestuurd word vandaar deze vraag ?!

Alvast bedankt voor de hulp ...

Vincent

Link naar reactie

sommige oplossingen zijn niet bestemd om op het forum te komen, maar ik kan je geen mail sturen , je hebt het uitgevinkt

Link naar reactie
  • 4 weken later...

Beste Vinci,

De aangeboden 'oplossingen' zijn hier niet nodig.

Een scooter uit Duitsland van 125cc of lager heeft immers geen Teil II Fahrzeugbrief. Wat niet bestaat kan je (legaal althans) niet afgeven he.

De Belgische douane is blijkbaar (en dat heb ik in Leuven zelf mogen ondervinden) gewoon om vooral auto's en moto's van +125cc in te schrijven en die hebben wel een Teil II.

Bekijk je Zulassungsbescheinigung is even?

Normaal heb je daar vakje 16 met de vermelding 'Nummer der Zulassungsbescheinigung Teil II' in de legende staan. Daar zou normaal gezien '-Ohne ZF-' staan? Maw: geen deel II.

Dus hier mijn raad:

- Wandel je lokaal Douane kantoor binnen met je verkoopsovereenkomst, abmeldung ofte Betriebserlaubnis erteilt (die heb je wel nodig, kan ook een stempel zijn met de vermelding 'außer betrieb gesetzt am xx/xx/xxxx') en je Zulassungsbescheinigung Teil I

- De ambtenaar zal zeggen: je hebt deel 2 ook nodig. Daarop zeg jij: Neen beste meneer, de Duitse wetgeving geeft aan dat een deel 2 enkel van toepassing is voor motoren met een cilinderinhoud hoger dan 125cc. Dit kan u ook terugvinden op mijn officiële documenten in vakje 16.

- De ambtenaar krabt eens aan zijn hoofd en beseft dat hij er zich niet uit kan lullen en werk heeft. 2min later heb je je papieren terug met een stempeltje 'Voertuig in België Intracommunautair verworden' op, en een roos formulier waarmee je bij je verzekeraar je nummerplaat kan aanvragen bij de DIV. De nummerplaat zelf kan wel even op zich laten wachten (bij mij zeker aangezien ze een GVA vroegen voor een voertuig van 1957 (maar eerste ingebruikstelling in 1998 go figure, de val van de muur zat er voor iets tussen), maar na wat documentatie op te sturen was dat ook van de baan.

Zo zou het moeten lukken ALS je scooter van voor 1971 (?) is en dus geen gelijkvormigheidsattest nodig heeft. Als hij jonger is en je dit niet hebt ga je best eens te luister bij 'andere mensen' :)

Groeten

Benny

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...