Ga naar inhoud
Vespaforum.be

50 of 125 cc


bdk900

Aanbevolen berichten

Hallo - I need some help van (ex-)nieuwe Vespa owners - is ivm een 50 of 125 cc (LX)

Ben bij een 2 tal dealers geweest (Vromoto en Vertriest) en heb het weer gehoord "dat ik wel vlug op een 50 cc uitgekeken zal geraken" qua vermogen en mee kunnen met het verkeer etc..

.

Een tijd geleden heb ik op een (2e hands) ET - 125 cc gereden en da spel da vliegt vooruit waardoor ik me niet 100 % veilig voel.

Natuurlijk na één testrit weet je niet veel meer.

Maar daar het voor mij puur week-end ontspanning is dacht ik dat een 50 cc voldoende is.

Maar ik ga ook ritten naar zee doen, Frans Vlaanderen etc.. dus geen woon-werk verkeer

Kom ik met een 50 cc toe ?

Iemand ervaring met dit dilemma ?

Het wordt in elk geval een LX alhoewel ik de PX (in geval van een 125cc) mooier vindt.

Alvast bedankt voor de tips bij mijn aankoop.

Ciau, Bo

Scooter

Link naar reactie

Als het voor de fun is in weekends en niet om de snelheid draait, dan is een 50cc voor 'op de buiten' ideaal. Rij zelf met een 50cc'ke. Soms voel ik wel dat er net iets meer pit in mocht zitten als we er met twee op rijden. Nuja, nog vermogen genoeg hoor. Maar zou wel nog een 125cc erbij willen, dus begrijp ik wel je dilema ;)

Link naar reactie

Ik heb vorig jaar ook voor dit dilemma gestaan en heb uiteindelijk gekozen voor een tweedehands 125 cc GT125L. Heb hier nog geen spijt van. Ik kies wel vooral de "rustige baantjes" uit(heb zumo GPS met motorkaart). Ik loop niet het risico om door de politie op rollen gezet te worden maar moet wel beschermende kledij dragen (maar voor mijn eigen veiligheid neem ik dit er graag bij). De snelheid went wel. In het begint lijkt 50 verschrikkelijk hard maar eens je dit gewoon bent draai je de gashendel iets meer open ... Wanneer je toch verdere uitstappen wil doen zou ik opteren voor de 125 cc.

Link naar reactie

Niet twijfelen: 125 cc. Ik zou niet graag op fietspaden bollen... Ik heb een PX 125, nieuw model van 2011, nits aan gewijzigd. Originele uitlaat, originele sproeier, niente foefelare dus. Ik rijd met veel wind in de rug max 85 - 90 op snelheidsmeter. Echte snelheidsmeting is dat 75 km/h. Dat is geen vliegen he.

Link naar reactie

Herbal schreef wat ik wou schrijven!

PX125 2011!! Snel! Nu het nog kan (want Europa wil alle 2-taktjes wegpesten)!

Greetz,

Fré

Link naar reactie

125 en niet twijfelen. Daar kan je ook nog steeds 50 mee rijden als je wil... Maar het is nu eenmaal veiliger met het verkeer mee te kunnen tegen 70 dan tegen 50 op het fietspad te knallen. :et 'onveiligheidsgevoel' dat je hebt zal na een poos verdwijnen. Lx vs px is meer kwestie van smaak. Hoeweel een lx onderhouds en sleutelvrijer is mijn gedacht.

Succes met de keuze

Link naar reactie

Ook 125.

Eens een 50cc gehuurd en dat is wel plezant, maar na een half dagje is het toch al: "kan da ding nie sneller".

Een 125 kan dan wel 80km/u, maar niemand verplicht je om dat dan te rijden.

Kies voor de rustige binnenwegjes en rijdt op je gemakje 50km/u, niemand die er problemen om maakt.

Geniet er gewoon van. ;)

Link naar reactie

Jip, en na een tijdje ga je ook die 80km/u wel ok vinden. Als ik me herinner hoe ik naar huis gereden ben met mijn eerste Vespa... de eerste rit direct 70km, regen, wind en koud. Ik reed met moeite 50km/u en heb vaak gestopt onderweg. Moet nog steeds glimlachen als ik er aan terug denk dus pak maar die 125cc en je zult jaren plezier hebben. Wedden dat je een 50cc na anderhalf jaar terug weg doet en inruilt voor een 125cc? En als je de PX mooier vindt, niet twijfelen... succes! (krijg je trouwens korting bij VROMOTO?)

Link naar reactie

't Is dat mijn madam me heeft tegen gehouden; anders kocht ik 'm zelf -> deze gigatip! -> http://www.2ememain.be/moto/moto/vespa/vespa-px-125-150-unita-131193200.html?qq=vespa&pcpl=&pc_id=&afd=

De verkoper is een idioot! Nog geen 200km op de teller en nu al met €1000 verlies verkopen!

(terzijde: pas toch maar op... verkoper is pas vandaag geregistreerd op 2dehands.be... je weet maar nooit... anyway, zéker minstens een paar mailtjes waard!)

Link naar reactie

Ik heb ondertussen met bovenstaande verkoper gemaild én gebeld. Blijkbaar half-verplicht door zijn madam een Vespa gekocht en "ne schrik gepak"; vrijwel meteen daarna aan kinderen begonnen en voila... Nu staat hij blijkbaar ongebruikt in de weg. Ik twijfel zélf zeer sterk om deze er bij te nemen voor m'n echtgenote, maar dan heb ik geen centen meer vrij voor een oldtimer.

Naar mijn aanvoelen een oprechte verkoop.

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...