Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Bar-end mirrors + GPS-mount GTS


Wim_1979

Aanbevolen berichten

Na onze crash een maand geleden reed mijn GTS nog perfect, maar het uiterlijk was toch wat gehavend.

Een nieuw schermpje zat er al op: een kleine fumé scherm, het originele was perte totale.

Ook mijn koplamp heeft wat krassen, maar die laat ik er voorlopig nog inzitten: vervanging kost me net iets te veel.

Maar mijn spiegels zijn er nu toch af. De linker was helemaal over het asfalt geschuurd, chroom eraf, stond wat kwikkel...

Ik was mijn 'Mickey Mouse ears' al langer beu, dus heb ik maar van de nood een deugd gemaakt.

Ondertussen staan er Shin-Yo bar-end spiegels op. Kopie van een Rizoma model blijkbaar: dezelfde als Mgent hier op het forum.

Zeer tevreden van: breed gezichtsveld, erg stabiel, praktisch geen trillingen. Ik hou wel van de look, maar smaken kunnen natuurlijk verschillen.

Het gat van de rechterspiegel heb ik afgedekt met een kapje voor auto-antennes.

De linkerspiegel heb ik een dikke cm boven de dichting afgeslepen, kwestie van m'n ram-mount nog ergens op te kunnen klemmen.

Er is nog een tweede pakketje onderweg: ik ga nog zo'n ram-kogel rechtstreeks op de plaats van de linkerspiegel monteren, dan ben ook af van die lelijke klem die standaard bij de Garmin Zumo zat.

Foto's volgen van't weekend, als alles compleet is...

Link naar reactie

Die zit er al een hele tijd in:

Ik had de voeding al op mijn 125, heb ze overgezet naar de 250, loopt ook via de spiegel...

@knifeman: naast de handvaten heb je maar een paar mm meer over om de spiegels op te klemmen.

De linkerspiegel kan je nog wel wat extra ruimte geven: door je stuurgewicht strak aan te draaien (langere bouten!) duw je het rubber van het handvat een beetje opzij.

Dit zie of voel je niet, en de paar extra mm zorgen ervoor dat de linkerspiegel lekker vast zit.

De rechter is iets lastiger: je kan hem niet op dezelfde manier wringen, om de simpele reden dat je dan je gashendel vastklemt (cruise control, iemand?).

Ik heb de spiegel eerst lichtjes vastgezet: net ver genoeg om mijn handvat niet te raken. Daarna even experimenteren met een aantal rondellen om het stuurgewicht goed vast te kunnen zetten, zonder de spiegel verder naar links te wringen. Alles terug los gemaakt, de rondellen een paar keer ingepakt met zwarte tape om het een beetje dikker te maken. Het bundeltje rondellen in de voet van de spiegel gestoken, deze voet vervolgens zo vast gedraaid als ik maar kon. Tenslotte het stuurgewicht ook stevig aangedraaid.

Foto's heb ik toen niet genomen, hopelijk kan je met de omschrijving ook al wat ;)

Link naar reactie

Voila: klaar, met Ram-mount erbij...

Zat daarstraks in de post, even erop gezet en snel wat foto's genomen:

De stroomkabel heb ik nog snel verlegd. Niet mijn idee, ik heb het gezien bij PJ op het forum van Vespa club Kempen.

De kabel komt nu achter de linker remhendel door, daar is meer dan genoeg plaats in het kopstuk.

Ik was eerst nogal sceptisch: ik vreesde dat de kabel in de weg zou kunnen zitten van de remmen, wat uiteraard niet de bedoeling is, maar dat blijkt in de praktijk onmogelijk. Op de foto zie je een rood bolletje, daar waar de remmen scharnieren, en een rode pijl in de richting dat de remhendel druk moet uitoefenen op de remolie. Het groene pijltje duidt aan langs waar de kabel naar buiten geleid wordt.

Werkt perfect. Ik heb de stroomkabel voorlopig nog even vastgemaakt aan mijn remhendel, zodat hij er niet uitdavert op de kasseien, maar daar zoek ik nog een betere oplossing voor...

breedu.jpg

spiegels.jpg

kabelv.jpg

Link naar reactie

Hoi Rolf,

Ja, voorlopig nog hetzelfde rubberke... Kan zijn dat ik de mount nog iets lager ga monteren, dan ga ik hetzelfde afdekkapje gebruiken als voor de rechterkant.

LX125 hier op't forum heeft dat op zijn Gts :). Ziet er wat strakker uit, maar je moet er wat bewegingsvrijheid voor opgeven: het koppelstuk tussen die bollen moet dan bijna rechtop staan, en da's dan weer minder praktisch.

Het onderdeel heet RAM-B-367U: da's het bolleke met voet, en 3 bouten in verschillende lengtes.

Is te koop op een aantal plaatsen, ik heb het via een Amerikaan op eBay.

De Zumo past hier perfect op, maar omdat het bolletje nu verder naar links staat, zit mijn Gps niet langer volledig achter mijn schermpje.

Link naar reactie

Plaatst ge dan rechtstreeks de cradle op dat bolleke of gebruikt ge dat koppelstuk eerst nog?

Hebde daar een fotootje van? Momenteel hangt de mount aan m'n spiegel en kan hij net achter het schermpje hangen. :)

Mercie voor de uitleg al!

Bij mij loopt de stroom kabel door de het origineel rubberke.dat vond ik een proper oplossing en hij hangt dan in de "cradle"

Groeten,

Rolf

Link naar reactie
  • 1 jaar later...
  • 3 weken later...
Een copy/paste van een oudere post die ik plaatste op MV ::

 

Nice solution for using GPS with bar-end mirrors.

 

As i don't have the original mirrors any more, i also lost a decent mounting point for my Garmin Nuvi GPS.

While "google-ing" around i found this on the RAM Mount site : 

 

RAM-B-367U

 

RAM Motorcycle Base with hole and M8 bolt(s)

Attachment Point: Motorcycle handlebar top clamp, any bike that uses an M8 threaded bolt. 

Included: (1 QTY) 1" Rubber ball

(1 QTY) M8 x 55 bolt

(1 QTY) M8 x 60 bolt

(1 QTY) M8 x 65 bolt

Price: €15.00 (+- $20 / £13)

 

jn9y.jpg

 

Using the original holes and fixings of the mirrors, combined with chome covers i could make this resulting in a decent, vibration free and minimal solution. 

 

p1000301t.jpg

 

p1000300x.jpg

 

p1000299r.jpg

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...