vespadiverso Geplaatst: 3 september 2012 Delen Geplaatst: 3 september 2012 Welke papieren heb ik nodig om een ape uit Italië in te voeren. Zit momenteel op Sardinië en ik vertrek er morgen. Kan ik met een verkoopovereenkomst en de originele papieren of kopies deze invoeren? Of moet ik hier "passagio del propretario" laten maken? ( overdracht van voertuig en nummerplaat) Graag heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel dringend het juiste antwoord aub. Link naar reactie
knifeman Geplaatst: 3 september 2012 Delen Geplaatst: 3 september 2012 het correcte antwoord vind je op de site van DIV http://www.mobilit.fgov.be/nl/indexReframed.htm?newURL=%2Fdivnl%2FDIV33.htm Mijn ervaring: Je hebt nodig uit italie: - het origineel gelijkvormigheidsattest, validatieattest of individuele goedkeuring (een van de drie dus, best optie 1) - origineel buitenlands inschrijvingsbewijs (van de vorige eigenaar/laatste inschrijving) - aankoopbewijs (vod getekend tussen particulieren is goed genoeg) (nodig voor douane, niet DIV) met dit alles ga je naar de douane en laat je vignet 705 invullen. Zij gaan ook kijken of de invoer btw plichtig is (als je handelaar bent) of het voertuig nieuw is of als nieuw wordt beschouwd (dacht jonger dan een jaar of minder dan 2500 km). Ben je geen handelaar of is het ouder, ben je niet btwplichtig. als je dat vignet 705 hebt ga je naar je verzekering voor aanvraagformulier tot inschrijving. Met dat alles (gelijkvormigheidsattest, vorige buitenlandse inschrijving, douanevignet, aanvraag tot inschrijving) ga je naar DIV. Aankoopbewijs is voor div niet nodig, maar kan helpen als ze het naar de douane loket van DIV sturen, wat ze meestal doen ter controle). Heb je aanvraag tot inschrijving niet sturen ze je gewoon terug naar je verzekering. Link naar reactie
vespadiverso Geplaatst: 3 september 2012 Auteur Delen Geplaatst: 3 september 2012 Joris, bedankt voor de uitleg, maar ik heb al heel veel vespa's ingevoerd uit Duitsland en Nederland. Hiervan ken ik de juiste procedure, maar vanuit Italië niet. Wat op de site ven FOD mobiliteit staat strookt niet altijd met de werkelijkheid. Voor sommige landen, zoals Duitsland heb je zelfs een abmeldung nodig. En het voertuig moet meer dan 6000km hebben anders betaal je BTW. Link naar reactie
vespadiverso Geplaatst: 4 september 2012 Auteur Delen Geplaatst: 4 september 2012 Even update. Optie 1: Overdracht van eigenaar kost hier dus over de 500€. Teveel geld dus. Optie 2: Vernietiging van de nummerplaat zoals de meeste doen. Gouden tijden zijn voorbij want bij vernietiging nummerplaten moeten ze het voertuig ook vernietigen. Hier durft dus niemand dit risico nog te nemen. Optie 3: Aangifte verlies van documenten. Link naar reactie
cortez Geplaatst: 4 september 2012 Delen Geplaatst: 4 september 2012 Optie 2: Vernietiging van de nummerplaat zoals de meeste doen. Gouden tijden zijn voorbij want bij vernietiging nummerplaten moeten ze het voertuig ook vernietigen. Voertuig ook vernietigen? Link naar reactie
vespadiverso Geplaatst: 4 september 2012 Auteur Delen Geplaatst: 4 september 2012 @Cortez, inderdaad. Als je hier in Italië geen overnemer hebt voor uw voertuig en je wilt hem uit verkeer halen vernietigen ze de nummerplaten en het voertuig. Vroeger mochten ze het voertuig houden. En kregen ze een premie omdat ze een vervuilend voertuig van de baan hadden gehaald. Daarom rijden er dus veel vespa's rond die uit Italië komen die via de niet legale weg zijn ingeschreven.µ Link naar reactie
roufio Geplaatst: 4 september 2012 Delen Geplaatst: 4 september 2012 gewoon meebrengen johnny ,papieren regelen we hier wel Link naar reactie
cortez Geplaatst: 5 september 2012 Delen Geplaatst: 5 september 2012 gewoon meebrengen johnny ,papieren regelen we hier wel Zou ik ook doen! En als er dan vragen zijn kan je dat hier terug posten (hoe papieren aanvragen) Link naar reactie
vespadiverso Geplaatst: 6 september 2012 Auteur Delen Geplaatst: 6 september 2012 Hahaha, alles is in kannen en kruiken. @Cortez, moet je vooral hier posten zo'n vragen. @ Raf, normaal gaan we hem dit jaar nog halen. Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Gearchiveerd
Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.