Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Stilvallen in Relantie - LX 125


SvenDevil

Aanbevolen berichten

Hey Allen

Wij hebben onze rode LX 125 al een 2-tal maanden, iets meer dan 1000 kilometer, net op onderhoud geweest.

Echter, de laatste ritten durft ze stil te vallen wanneer je in relantie staat aan bvb: een rood licht.

Als ze stilgevallen is, brand het olielampje. (Wellicht is dit standaard, aangezien het contact blijft aanstaan)

Heeft iemand een idee wat dit kan betekenen?

Aangezien de Vespa net 2 dagen uit onderhoud is, kan ik me moeilijk inbeelden dat het een groot probleem is, de dealer had dit normaalgezien wel moeten zien...

Grtz

Link naar reactie
  • 2 maanden later...

Heb hetzelfde probleem met een GTS 125 i.e. Super die soms stilvalt als je stilstaat aan verkeerslichten. Je hoort de motor in ralenti zo precies nét iets te traag draaien en dan valt hij stil. Het lastige is dat meteen terug starten niet lukt, naar een half minuutje ofzo wel, maar intussen sta je daar dan wel mooi te staan...

Intussen Vespa binnengebracht voor nazicht bij dealer, heeft ineens ook onderhoud gehad voor 3.000km. Er was geen elektronisch probleem, wel olie bijgevuld (250ml dus stond zo goed als op minimumniveau) en bougie vervangen hoewel daar niet echt veel aan te zien was volgens dealer.

Vandaag terug woonwerkverkeer gedaan en niet meer stilgevallen. Aan verkeerslichten voelde ik de ralenti precies wel nog net te laag gaan, maar dan pikte hij gewoon weer terug op, terwijl hij eerder dan stilviel. Hopelijk was het dus enkel die bougie... Of zien jullie nog andere mogelijkheden?

Link naar reactie
  • 1 maand later...
  • 1 maand later...

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...