Ga naar inhoud
Vespaforum.be

lx 50cc


theo

Aanbevolen berichten

Ik ben de bezitter van een lx touring 50cc nu 1jaar oud en ben vandaag alweer in panne gevallen, krijg hem alweer niet gestart

en dat is reeds de vierde keer!!!! Is steeds binnen geweest bij daeler.Mijn vraag is of er meer bezitters zijn die dat probleem

hebben bij de 50cc of is het een gekend probleem bij vespa?

Link naar reactie

De terugroep actie heeft iets te maken met de timing van de ontsteking:

PIAGGIO IS RECALLING MODEL YEAR 2010-2012 VESPA LX50 4T 4-VALVE SCOOTERS, AND MODEL YEAR 2009-2012 VESPA S50 4T 4-VALVE SCOOTERS. THE IGNITION CONTROL UNIT MAY FAIL AND ALTER THE IGNITION TIMING.

Link naar reactie

hallo theo ik ben nieuw op de site doordat ik op internet aan het zoeken was gegaan over start en stotter problemen bij het model vespa lx 50cc gebruikers. we hebben de onze nieuw gekocht in juni en is al drie maaal binnen geweest voor start en stotter problemen en er staat nog maar 480 km op de teller.onze dealer zijn uitleg is dat de plastieken benzinetank uit twee helften bestaat en dat die dus aan elkaar gelast word en door dit te doen kan het zijn dat er resten van het aan een lassen los komen en zo dan bij de vlotter terecht komen met het gevolg dat er niet genoeg benzine door kan en zo begint te stotteren of op schokjes begint te rijden.over het electronies starten gesproken valt mij dat ook wat tegen dat ge telkens twee tot driemaal moet starten vooraleer hij zin heeft om aan te slaan.en starten met de kickstarter dat kan ik helemaal vergeten daar kun je 5 of 10 of nog meer keer op stampen gewoon niets de uitleg hierover was volgens de dealer dat die daar maar op staat voor spek en bonen want wie gebruikt dat nog zegt hij en daar moet je het dan maar mee doen.dus theo veel positief kan ik u niet vertellen.

Link naar reactie

ja voor ze de onze dinsdag laatstleden komen depaneren zijn had ik er de bougie nog uit gehaald en die was drijfnat van de vettigheid deze is nu ook vervangen want deze sloeg door zei onze dealer.voor de bougie alleen al 26.85 eu wat ik wel een deftige prijs vind want ze heeft maar de dikte van een potlood en de plaats waar de bougie zit is ook wel schandalig gewoon bijna niets van ruimte voorzien.maar het sarten staat me altijd nog niet aan en met de kickstarter gebeurt er helemaal niets!! krijg de gij de uwe gestart met de kickstarter theo of staat die er ook op voor spek en bonen zoals ze tegen ons gezegd hebben?begin zo stilaan het gevoel te krijgen dat dit een straatje word zonder eind.

Link naar reactie

Ik heb de bougie gratis van de daeler, heb wel een reserve bougie genomen en die koste 28 € ( vind ik ook veel geld)!!!

De kicksstarter heb ik wel in het begin geprobeerd en die deed het, maar voor de rest gebruik ik hem nooit!!

Ik ben ook bang dat ik in zo´n straatje zit zonder einde!!!

Link naar reactie
  • 3 jaren later...

Deze ochtend hetzelfde probleem gehad! Gisteren reed 'ie nog zonder enig probleem, maar deze ochtend startte hij niet meer, vonk is er, maar ik kan de bougie er niet uitdraaien. Hij gaat waarschijnlijk morgenavond binnen bij de garagist. Hij is ook van 2012 denk ik, maar aangezien dat ik hem 2dehands gekocht heb, heb ik geen brieven ontvangen, en ook nog nooit een probleem mee gehad. Hopen op het beste want ik heb maandag nog examens en ik wil niet wéér met de fiets :(

Link naar reactie
  • 7 maanden later...

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...