Ga naar inhoud
Vespaforum.be

125cc in de Ardennen


Johan23

Aanbevolen berichten

wa voor 125 cc? automatic of schakel?

ben laatst met de vriendin + kampeerbagage op de GTS 125 naar de ardennen gereden tot aan de grens met luxemburg. hebben wa vanalles gedaan, stuk autostrade, veel tussendoor. Veel duimpjes van motards gekregen. De steilste helling met 2 op zakte 'm tot max 90. Rap genoeg, een raket zal 't ni zijn.

Link naar reactie

wa voor nen 125 ist... 2T - 4T ? en tsja, met 2... 2personen van 60 kilo of 2 van 120... en tsja, "degelijk" ge gaat ni me de scooter voor degelijk te rijde... maja, das kwestie van subjectieve interpretatie... als ge gewoon zijt van me de goldwing te gaan toere gaje misschien wel gedegoeteerd zijn...

Link naar reactie

Ik weet niet hoe het met Vespa's zit maar ik heb met een Suzuki GN125 in Vietnam met de vriendin achterop gereden door de bergen. Hoogste berg dat we gedaan hebben zal rond de 2000m geweest zijn.

Gezamenlijk gewicht: 160 - 180 kg (ja, ik was redelijk zwaar toen :-D)

Topsnelheid rechte stukken: 70km/u

Topsnelheid stijl bergop: 20 - 30km/u

De 125cc heeft ons altijd mooi boven gekregen zonder het te begeven. En de buitentemperaturen waren daar constant tussen 30 en 40°C.

Je zal weliswaar geen hoge snelheden halen op de echt stijle stukken maar dat kan met een auto ook niet altijd ;-)

Je moet ook niet vergeten dat in Vietnam de stijle stukken wel wat stijler zijn dan in België en ook een stuk langer. Soms zelfs enkele kilometers stijl bergop. Dat hebben we in de Ardennen niet.

Link naar reactie
wa voor 125 cc? automatic of schakel?

ben laatst met de vriendin + kampeerbagage op de GTS 125 naar de ardennen gereden tot aan de grens met luxemburg. hebben wa vanalles gedaan, stuk autostrade, veel tussendoor. Veel duimpjes van motards gekregen. De steilste helling met 2 op zakte 'm tot max 90. Rap genoeg, een raket zal 't ni zijn.

Joris, dan hebt gij ne speciale gts125. De steilste helling nemen en maar terugzakken tot 90km/u?? Er zullen wel hellingen zijn waar alle gts-en terugzakken tot zelfs 40km/u of minder.

Maar ja, zoals Geert al in de eerste post zei, waar gaan we naartoe met dit forum. Er worden hier blijkbaar de zotste vragen gesteld. Kruip gewoon op je vespa en geniet van het rijden. tegen 130 per uur of tegen 10 per uur. Af en toe is het wel eens fijn om door te trekken en voluit te gaan, maar de meeste km worden toch op het gemak en al genietend gereden denk ik. En als je vragen hebt over de snelheid en de kracht van je vespa en je ben niet tevreden van het antwoord, koop u een moto, dan rij je de hellingen op tegen 200 per uur met z'n 2. Ik denk dat de meesten hier eens wat meer moeten uitproberen met hun vespa alvorens zulke vragen te komen stellen.

Link naar reactie

Ik sluit me aan bij geertvespa en vespadiverso maar ik kan de vraag van Johan23 ook wel begrijpen. Als ge onzeker zijt over iets dan vraagt ge nu eenmaal de mening van anderen. Een forum is daarvoor ideaal. Maar het is natuurlijk leuker om het gewoon te proberen en met die onzekerheid gewoon te vertrekken. Als er dan eens iets tegenzit hebt ge ook weer wa meegemaakt :-p.

En misschien heeft Johan23 nog geen Vespa gekocht en is dit topic bedoeld om een keuze te maken tussen een 125CC of een andere scooter/motor/...

Link naar reactie

Ik vond de landweggetjes rond Spa zelfs met 200cc (en met 2 personen fors beladen) tricky; de doorgaande wegen gaat allemaal prima, maar de 20%+ hellingkjes was flink zwoegen voor 't Vespa'tje en ik kon op stukjes echt niet harder dan 25 km/u. Het doel was cruisen, dus prima, maar ik ben daarna wel gaan kijken naar upgrades :)

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...