Johan23 Geplaatst: 29 augustus 2012 Delen Geplaatst: 29 augustus 2012 Allen, kan je met een 125cc op een degelijke manier rondrijden in de Ardennen, of is die wat te licht daarvoor? Groeten, Johan Link naar reactie
geertvespa Geplaatst: 29 augustus 2012 Delen Geplaatst: 29 augustus 2012 dat kan maar enkel bergaf ... man man man, ge krijgt hier nogal vragen tegenwoordig zenne Link naar reactie
Ronny125 Geplaatst: 29 augustus 2012 Delen Geplaatst: 29 augustus 2012 dat kan maar enkel bergaf ... man man man, ge krijgt hier nogal vragen tegenwoordig zenne Er zijn geen domme vragen alleen antwoorden ! En ja dat is te doen met een 125. Link naar reactie
RoflGts300 Geplaatst: 29 augustus 2012 Delen Geplaatst: 29 augustus 2012 Als ge alleen op de 125 zit wel ... met 2 zal het naargelang de helling slechter of beter gaan Link naar reactie
Johan23 Geplaatst: 29 augustus 2012 Auteur Delen Geplaatst: 29 augustus 2012 Blijkbaar was dit een domme vraag... Zoiets is natuurlijk basic knowledge voor een mens. Link naar reactie
Smook Geplaatst: 29 augustus 2012 Delen Geplaatst: 29 augustus 2012 ik denk dat alles nogal vree relatief is hé... te licht waarvoor? om tege 130 nen berg in de hoge vene te beklimme... tis ne scooter hé... om chill toerkes te bolle zonder u machien de dood in te jage... moet doenbaar zijn Link naar reactie
Johan23 Geplaatst: 29 augustus 2012 Auteur Delen Geplaatst: 29 augustus 2012 Ik bedoel maar dat ge de hellingen niet tegen 40Km/U omhoog sputtert, want daar is ook niks aan. Weet ik veel wat die motor aankan, heb het nog nooit geprobeerd. Link naar reactie
fajes Geplaatst: 29 augustus 2012 Delen Geplaatst: 29 augustus 2012 reden te meer om het te proberen. ik heb jaren in Italië berg op en af gereden, ja, soms moet ge al eens ne keer wa meer terugschakelen, maar dat is nu eenmaal zo. Link naar reactie
knifeman Geplaatst: 29 augustus 2012 Delen Geplaatst: 29 augustus 2012 wa voor 125 cc? automatic of schakel? ben laatst met de vriendin + kampeerbagage op de GTS 125 naar de ardennen gereden tot aan de grens met luxemburg. hebben wa vanalles gedaan, stuk autostrade, veel tussendoor. Veel duimpjes van motards gekregen. De steilste helling met 2 op zakte 'm tot max 90. Rap genoeg, een raket zal 't ni zijn. Link naar reactie
Smook Geplaatst: 29 augustus 2012 Delen Geplaatst: 29 augustus 2012 wa voor nen 125 ist... 2T - 4T ? en tsja, met 2... 2personen van 60 kilo of 2 van 120... en tsja, "degelijk" ge gaat ni me de scooter voor degelijk te rijde... maja, das kwestie van subjectieve interpretatie... als ge gewoon zijt van me de goldwing te gaan toere gaje misschien wel gedegoeteerd zijn... Link naar reactie
YoniM Geplaatst: 29 augustus 2012 Delen Geplaatst: 29 augustus 2012 Ik weet niet hoe het met Vespa's zit maar ik heb met een Suzuki GN125 in Vietnam met de vriendin achterop gereden door de bergen. Hoogste berg dat we gedaan hebben zal rond de 2000m geweest zijn. Gezamenlijk gewicht: 160 - 180 kg (ja, ik was redelijk zwaar toen :-D) Topsnelheid rechte stukken: 70km/u Topsnelheid stijl bergop: 20 - 30km/u De 125cc heeft ons altijd mooi boven gekregen zonder het te begeven. En de buitentemperaturen waren daar constant tussen 30 en 40°C. Je zal weliswaar geen hoge snelheden halen op de echt stijle stukken maar dat kan met een auto ook niet altijd ;-) Je moet ook niet vergeten dat in Vietnam de stijle stukken wel wat stijler zijn dan in België en ook een stuk langer. Soms zelfs enkele kilometers stijl bergop. Dat hebben we in de Ardennen niet. Link naar reactie
vespadiverso Geplaatst: 29 augustus 2012 Delen Geplaatst: 29 augustus 2012 wa voor 125 cc? automatic of schakel? ben laatst met de vriendin + kampeerbagage op de GTS 125 naar de ardennen gereden tot aan de grens met luxemburg. hebben wa vanalles gedaan, stuk autostrade, veel tussendoor. Veel duimpjes van motards gekregen. De steilste helling met 2 op zakte 'm tot max 90. Rap genoeg, een raket zal 't ni zijn. Joris, dan hebt gij ne speciale gts125. De steilste helling nemen en maar terugzakken tot 90km/u?? Er zullen wel hellingen zijn waar alle gts-en terugzakken tot zelfs 40km/u of minder. Maar ja, zoals Geert al in de eerste post zei, waar gaan we naartoe met dit forum. Er worden hier blijkbaar de zotste vragen gesteld. Kruip gewoon op je vespa en geniet van het rijden. tegen 130 per uur of tegen 10 per uur. Af en toe is het wel eens fijn om door te trekken en voluit te gaan, maar de meeste km worden toch op het gemak en al genietend gereden denk ik. En als je vragen hebt over de snelheid en de kracht van je vespa en je ben niet tevreden van het antwoord, koop u een moto, dan rij je de hellingen op tegen 200 per uur met z'n 2. Ik denk dat de meesten hier eens wat meer moeten uitproberen met hun vespa alvorens zulke vragen te komen stellen. Link naar reactie
YoniM Geplaatst: 29 augustus 2012 Delen Geplaatst: 29 augustus 2012 Ik sluit me aan bij geertvespa en vespadiverso maar ik kan de vraag van Johan23 ook wel begrijpen. Als ge onzeker zijt over iets dan vraagt ge nu eenmaal de mening van anderen. Een forum is daarvoor ideaal. Maar het is natuurlijk leuker om het gewoon te proberen en met die onzekerheid gewoon te vertrekken. Als er dan eens iets tegenzit hebt ge ook weer wa meegemaakt :-p. En misschien heeft Johan23 nog geen Vespa gekocht en is dit topic bedoeld om een keuze te maken tussen een 125CC of een andere scooter/motor/... Link naar reactie
RoflGts300 Geplaatst: 29 augustus 2012 Delen Geplaatst: 29 augustus 2012 Af en toe is het wel eens fijn om door te trekken en voluit te gaan, maar de meeste km worden toch op het gemak en al genietend gereden denk ik. Das gesproken! Link naar reactie
mr160 Geplaatst: 29 augustus 2012 Delen Geplaatst: 29 augustus 2012 Ik vond de landweggetjes rond Spa zelfs met 200cc (en met 2 personen fors beladen) tricky; de doorgaande wegen gaat allemaal prima, maar de 20%+ hellingkjes was flink zwoegen voor 't Vespa'tje en ik kon op stukjes echt niet harder dan 25 km/u. Het doel was cruisen, dus prima, maar ik ben daarna wel gaan kijken naar upgrades Link naar reactie
italpat Geplaatst: 29 augustus 2012 Delen Geplaatst: 29 augustus 2012 Gene lange bergop bij u in de buurt, dan kan je daar eens proberen. Natuurlijk als je op een brug over de autostrade al terugvalt met je scooter, krijg je in de Ardennen gegarandeerd problemen... Link naar reactie
Johan23 Geplaatst: 29 augustus 2012 Auteur Delen Geplaatst: 29 augustus 2012 Voila, net een LML besteld bij SDN Scootershop. Een 125CC bicolor (groen/wit). Nu vol ongeduld afwachten. Spannend Link naar reactie
khemoekeenwespoftwie Geplaatst: 29 augustus 2012 Delen Geplaatst: 29 augustus 2012 allez proficiat:) rij maar is naar de Dardennen en laat ons weten hoe het gegaan is. grtz Walter Link naar reactie
Johan23 Geplaatst: 29 augustus 2012 Auteur Delen Geplaatst: 29 augustus 2012 Zal ik zeker doen, ik fiets daar vaak en ken wel enkele mooie ritjes. Keep u posted! Link naar reactie
Robbie34 Geplaatst: 29 augustus 2012 Delen Geplaatst: 29 augustus 2012 Voila, net een LML besteld bij SDN Scootershop. Een 125CC bicolor (groen/wit). Nu vol ongeduld afwachten. Spannend Goeie keuze heb dezelfde ;-) Hoe lang moet je wachten en model 2012 genomen? Link naar reactie
Johan23 Geplaatst: 29 augustus 2012 Auteur Delen Geplaatst: 29 augustus 2012 1 week wachten normaal. Hij stelde voor om iemand van bij hem naar DIV te laten gaan ipv het via verzekering te regelen. Zou me 20€ kosten en dan heb ik de plaat op 2 dagen. Is dat de moeite? Link naar reactie
Giovespa Geplaatst: 29 augustus 2012 Delen Geplaatst: 29 augustus 2012 @ Johan, is het wel een goede idee met je nieuwe lml naar ardenen gaan ? Want je moet gaan roderen , en moet ge ook je wespje ook niet gaan belasten . Wel regelmatig stoppen en wat laten afkoelen . Voor de rest nog veel rijplezier en have fun. Link naar reactie
Johan23 Geplaatst: 29 augustus 2012 Auteur Delen Geplaatst: 29 augustus 2012 Yep eerst roderen natuurlijk. Daarna richting Ardennen. Link naar reactie
Wutsie75 Geplaatst: 29 augustus 2012 Delen Geplaatst: 29 augustus 2012 Mmm, hoe steil is de 'steilste helling'? Hoendanook, met een 125cc raak je er wel! Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Gearchiveerd
Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.