Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Aanbevolen berichten

Welke documenten heb ik nodig om een Engelse scooter ingeschreven te krijgen.

Is het UK Registration Certificate V5C en een factuur voldoende om dan naar de douane te trekken, gelijksvormigheidsattest aan te vragen en in te schrijven bij DIV?

Of heb in nog een bewijs van afmelding van de V5C nodig zoals in Duitsland? En zo ja waar kan ik dit verkrijgen? Heb DVLA gebeld en die hadden er nog nooit van gehoord...

Heb de zoekfunctie al gebruikt maar geraak er niet echt wijs uit...

Link naar reactie

1. wat je ALTIJD nodig hebt is gelijkvormigheidsattest. Als dat er niet bij is, aanvragen bij piaggio. (wettelijk kan je ook voor een validatieattest gaan, moest je een niet gevalideerde kopie hebben van het gelijkvormigheids attest of zelfs een eenmalige homologatie laten doen als alleenstaand geval, maar dan ben je paar maand bezig).

2. Als de scooter al ooit ingeschreven is in de UK, laatste inschrijvingsbewijs

3. Invoerbewijs op JOUW naam, te regelen bij de douane, (=naar douane antwerpen rijden) (vignet 705). Let op, mogelijk moet je btw betalen afhankelijk hoe oud of hoeveel km's 'm heeft (anders wordt 'm als nieuw beschouwd). Best zorgen dat er op papier genoeg kilometers opstaan.

ps: douane zal aankoopbewijs vragen met best de naam op het vorige inschrijvingsbewijs als verkoper en jouw naam als koper - tegen diefstal, zo'n vod is snel gemaakt als je begrijpt wat ik bedoel.

ps2: enkel div brussel behandeld dergelijke gevallen, je zal naar dat kantoor moeten gaan aanschuiven.

Welke papieren heb je ?

Link naar reactie

Ik heb V5C UK registation Certificate op naam van verkoper en factuur, is dit voldoende? Is een scooter van 2002. Ik zou voor eenmalig geleiksvormigheidsatest gaan via FOD mobiliteit. Heb dit al gedaan en duurt +/- 2 maanden.

Link naar reactie

nee. Geen inschrijving zonder gelijkvormigheidsattest. Duplicaat aanvragen Piaggio gaat sneller, kost minder moeite en geld, dat zou mijn voorkeur hebben. Normaal ook het vorige inschrijvingsbewijs nodig (geldig of niet).

Nog iets vergeten. 4e document voor je je bij div brussel aanmeld is vraag tot inschrijving van je verzekering. Anders stuurt DIV je terug. Dus

1. gelijkvormigheidsattest

2. douanevignet 705

3. vorige inschrijving

4. aanvraag tot inschrijving.

Link naar reactie

@ Blen en Knifeman: dank voor deze zinvolle draad!

Al die afkortingen en documenten... voor een amateur met weinig gevoel voor administratambtenarij (zoals mezelf) nogal één pot nat en verwarrend...

Kunnen jullie dit eventueel illustreren met adressen (bvb. Douane Antwerpen) en eventueel scans van de effectieve documenten (uiteraard geanonimiseerd)?

Lijkt me zeer zinvolle info voor de forumhistoriek.

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...