Jump to content
Vespaforum.be
Sign in to follow this  
Checkerpig

Aankoop recente 2dehands LX50, waarop letten?

Recommended Posts

Hallo, ik zoek een recente 2dehands lx50 4t 4v (jaar of 2-4) en vraag me af wat zoal de technische punten zijn om op te letten?

Cp

Als je tweedehands koopt en zelf niet voldoende kennis van zaken hebt, neem dan iemand mee die dat wel heeft. Je moet eigenlijk op alles letten. Zo weet je of die Vespa zowel technisch als esthetisch zijn geld waard is. Anders wordt het een blinde gok en kan je achteraf alleen maar hopen dat het goed gaat. En met twee weet je sowieso meer dan alleen.

Succes met je aankoop

Thanks ePit. Ik weet wel wat af 4t - heb zelf een oude Dax. Ik heb recent ook de service manual gedownload voor de LX50 en stel vast dat er heel wat technologie in zo'n Vespa zit. Daarom dat ik op zoek ben naar de 'gekende' zwakke punten (ik zeg maar wat: CDI, kleppen (4v), vario, ...). Uiteraard helpt het om een ervaren rijder of Vespa-kenner mee te hebben als adviseur. Ik ben echter nog aan het studeren... Zo leerde ik onlangs dat valschade aan de kast van het achterwiel niet te onderschatten valt. Je kan het stuk immers niet demonteren. Om perfect te spuiten moet je de hele kas opnieuw doen, wat heel wat werk vraagt...

CP.

Ik heb een LX50 4T4V te koop. 1 jaar oud, 2000 km, perfecte staat. Stuur me maar een pm als het je interesseert...