Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Pontedera, piaggio museum joepie,... maar nu even niet!!


herbal

Aanbevolen berichten

Vrienden, net terug van 2 weken vakantie in de streek van Firenze - Bologna. Pontedera is daar een 100 km vandaan. Dus, ik dacht: "waarom niet? Nu we er toch zijn..."

Man, wat een tegenvaller. De grote zaal van het museum was volledig dicht. Verfwerken... Dat heel spel dus voor zo'n 75% gesloten. Ik heb een paar Vespa's gezien uit de jaren 60, een paar prototypes uit de late jaren 40, en nog wat restanten van oude px-en die een uithoudingsrit naar een woestijn in Afrika hadden gereden. Verder nog gezien: een lusteloos voor zich uitstarende verkoopster van Vespa-goodies en diverse prullaria. Daarvoor heb ik 200 km gereden over berg en dal, en 45 minuten ( heen en ook weer terug, want parkeren is geen pretje daar!) getaffeld in een loden hitte van 38 c°. Ik was beter in mijne zetel blijven zitten onder de bomen met een lekkere vino rosso en een goed boek.

Maar, ik ga ooit terug, als het museum geverfd is.. Die schtoem Italiaanders, dat ze dat eens op hun site zetten, zodat argeloze Belgische toeristen niet vol verwachting naar Pontedera trekken om er redelijk gedesillusioneerd van terug te keren. Ik heb gesproken. Prego, grazie en arrividerci.

Link naar reactie

Ben vorig jaar geweest en toen was alles open. Dit jaar mensen naar museum gestuurd en hetzelfde evrhaal gekregen. Had ik spijt seg dak da tegen die mensen gezegd had. Volgens die mensen zou er één of andere vernissage of tentoonstelling geweest zijn.

Ze zouden da idd op de site moeten zetten.

Link naar reactie

Wij zijn in juli ook naar Pontedera geweest en het museum bezocht. Eerlijk gezegd vonden wij het wat tegenvallen, we dachten dat het veel groter zou zijn. Niet echt een aanrader om uren voor te reizen.

Wel helemaal geweldig is het Mauro Pascoli museum in Ravenna. Een echte vespa fan hoort daar geweest te zijn.

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...