Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Gekke Fantasie Of Geniaal Reisplan?


Julo

Aanbevolen berichten

Julo, trek je niet teveel aan van de technische kant...ik reed in 4 dagen 1030 km richting Bordeaux met mijn lx 125...geen enkel technisch probleem gehad en gelukkig maar want ik ken er echt niks van. Volg je gevoel en trek er op uit...dit deed ik ook en echt ...twas machtig!

ne px en nen lx is nu wel een verschil eh :D

Link naar reactie
Julo, trek je niet teveel aan van de technische kant...ik reed in 4 dagen 1030 km richting Bordeaux met mijn lx 125...geen enkel technisch probleem gehad en gelukkig maar want ik ken er echt niks van. Volg je gevoel en trek er op uit...dit deed ik ook en echt ...twas machtig!

ne px en nen lx is nu wel een verschil eh :D

Yep, als ik mijn px 200 start, blijft hij bollen tot het zuiden van Italië, een LX??????

Link naar reactie

Deze middag ga je naar de garage en knip je de ontkoppelingskabel en één versnellingskabel door, daaran ga je twee nieuwe kabeltjes halen en tegen vanavond kan je kabels vervangen.

Vervang of controleer voor je vertrekt ook best eens de remblokjes van de schijfrem en zie dat je nog wat druk en profiel op je banden hebt, ook het reservewiel.

Controleeer voordien eens of je reisbijstand voorzien hebt in je verzekering, zodat in het ergste geval je jezelf EN de scooter naar huis kan laten terugbrengen.

En maak dat je correcte kledij hebt, rijden als je koud hebt, nat bent, te warm hebt is niet aangenaam, niet voor 200km per dag, en al helemaal niet voor 400...

Voor de rest:

kabels voor gas, versnelling, ontkoppeling + de correcte kabelnippels

lampjes

bougie + bougiekop

een reserve binnenband

gereedschap om al deze te kunnen monteren + zaklamp

werkhandschoenen, eventueel van die plastieken chirurgische dinges en natte doekjes zijn ook altijd handig

reserve droge handschoenen en eventueel zomerhandschoenen

regenpak

2-takt olie is relatief goedkoop te verkrijgen in België, in Frankrijk loopt de prijs al wat hoger, dus als je bagageruimte kan sparen, neem een extra bus mee.

Probeer ergens een kleine reserve ebnzine mee te nemen, in Frankrijk is't nie altijd evident om te tanken na 18.00u 's avonds en op zondag.

Een goeie kaart! Een blaadje op't stuur kleven met de namen van de steden die je wil doorkruisen die dag werkt doorgaans zeer goed.

Link naar reactie
  • 3 maanden later...

De beslissing is gevallen. Aangezien ik geen technisch genie ben ga ik toch voor de safe oplossing, namelijk de aankoop van een Gts 300. Als één en ander tegen de zomer op orde is (scheiding en van die zottigheden) koop ik net voor het zomerverlof een Gts 300 touring of SuperSport en ben ik weg!! Theoretisch examen motorrijbewijs deze morgen gedaan. Vanaf januari eens uitkijken voor de praktijk!

Link naar reactie

HOMO! :)))

Een goede reisverzekerng is stukken goedkoper en een GTS300 is niet (altijd) betrouwbaarder dan een PX.

De "reisbeleving" op een 2-stroke is trouwens véél intenser dan op zo'n pastieken ding.

Alé, toch succes met het halen van je rijbewijs!

Groetjes, nero.

Link naar reactie

@Nero: mocht ik vooruit kunnen kijken en zeker zijn dat mijn px het probleemloos haalt dan vertrek ik onmiddellijk. Heb hem echter vorige week nog 4 kilometer mogen vooruit slepen en wil dit niet meemaken in the middle of nowhere. Maar je hebt gelijk, de 300's hebben ook al ruim bewezen dat ze niet superbetrouwbaar zijn... Hopen dat die van mij dat wel zal zijn zeker :)

Link naar reactie

Ik ken Elke inderdaad :-). Onze sympathieke receptioniste :D. Ga tijdens de kerstvakantie voor de derde keer dit jaar dusja...

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...