Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Framenummers en papieren


Aanbevolen berichten

Hoi

Ik heb hier een px-frame staan met papieren en helemaal verroest. De moeite niet om op te lappen.

Daarnaast heb ik een frame staan zonder papieren en nummerplaat maar in zeer goede staat. Op beide frames is het serienummer duidelijk leesbaar.

Graag zou ik dus het goede frame op een legale manier op de baan krijgen.

Kan dit gregeld worden via de vespadealer? Of moet ik bij officiele instanties terecht zoals politie, div...?

Alle hulp en ervaringen welkom!

Stijn

Link naar reactie

Geen papieren voor het goede frame, dus dat gaat niet.

Wat je verkapt vraagt is; is er een legale manier om het nummer + papieren van het oude frame te gebruiken voor het nieuwe frame... Dat gaat niet lukken, vrees ik.

Link naar reactie

Het is niet de bedoeling om nummers over te zetten, ik wil het goede frame inschrijven.

Ik moet dus eerst bij de politie navragen of het frame ooit gestolen geweest is?

Indien niet kan ik eventueel wel nieuwe papieren aanvragen bij piaggio?

@nero: moet je geen gelijkvormigheidsattest hebben om nummerplaat aan te vragen, en met het juiste framenummer?

Link naar reactie

Normaal moet de laatste officïele eigenaar verlies van papieren aanvragen. Dan kan je samen met de factuur en het attest een nieuw inschrijvingsbewijs aanvragen bij de DIV. Let wel, alleen als de vespa al eens in Belgie is ingeschreven! Anders wordt het legaal bijna onmogelijk om aan papieren te geraken.

Hetzelfde geldt voor je gelijkvormigheidsattest. Als men de vespa kan terugvinden in de Belgische databank en men is een beetje meegaand kan je terecht bij een dealer voor een duplicaat.

Groetjes, nero.

Link naar reactie

je kan bij piaggio duplicaat aanvragen van originele gelijkvormigheidsattest. In principe is dat wat je nodig hebt voor een paar dagen DIV-pret en komt het wel in orde. In theorie moet je als hij al in belgie is ingeschreven het inschrijvingsbewijs van de vorige eigenaar voorleggen.

Dit kan echter verloren gegaan zijn. Dan leg je een aankoopbewijs voor (dat is snel gemaakt) en zorgt DIV zelf voor een duplicaat en kunnen ze verder. Je zal wel op ettelijke weken moeten rekenen.

hier meer info:

http://www.mobilit.fgov.be/nl/index.htm

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...