Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Dr Pulley sliders test in originele vario


les

Aanbevolen berichten

klopt, bij sommige setups moet ge goed oppassen dat de riem niet te ver naar buiten word geduwd maar dat is maar bij sommige gevallen zoals bv. bij de multivar.

zoals ik al heb laten merken is zo'n Dr pulley setup nog het beste in ene originele vario om zo weinig mogelijk kopzorgen te willen hebben tenminste.

@ MESTKEVER : ge moet ze nog even inrijden, dan gaan de sliders (nog)beter werken en het toerental stabieler blijven.

Link naar reactie
  • 2 weken later...

ik heb nu dus een pilini 9 rollen steken op mijn 209 malossi, er moet nog wat afgesteld worden.

en testbank zal het uitwijzen dinsdag. maar ik heb het gevoel dat hij nu trager trekt als mijn malossi vario hiervoor.

van 0-70 precies trager, maar als je 70 rijd en dan open trekt gaat hij precies vlotter weg.

Link naar reactie
  • 2 maanden later...
Nee bende zotten !! :-))). Geen 6,5gr steken!! Ik heb een 125 en ik heb 6,5gr nodig, jullie hebben meer nodig !!

...

heb je misschien de partnummer van dr pulley 6,5 gram voor de GTS125ie?

Dr.Pulley Sliding roll SR1917/6-6,5 voila :-)

Link naar reactie
Nee bende zotten !! :-))). Geen 6,5gr steken!! Ik heb een 125 en ik heb 6,5gr nodig, jullie hebben meer nodig !!

...

heb je misschien de partnummer van dr pulley 6,5 gram voor de GTS125ie?

Dr.Pulley Sliding roll SR1917/6-6,5 voila :-)

THX, bestel jij die via http://www.drpulley.info/shop/index.php ? want daar zijn de 6,5gr momenteel niet beschikbaar

Link naar reactie
  • 3 maanden later...

Heb deze morgen de dr.Pulley 6.5gr sliders gemonteerd en net een proefrit gaan doen.

Het mag gezegd worden, dit is voor zn prijs een zeer goeie upgrade voor mijn wesp.

De motor draait iets meer toeren bij acceleratie denk ik, en zodoende meer trekkracht.

Link naar reactie
  • 4 weken later...
  • 1 maand later...

o ja ?? beter ? de Polini 9 roller was de snelste vario die ik gehad heb maar denk eraan dit is een pure zenuwachtige sportvario die eigenlijk bedoeld is voor circuit gebruik en alleen maar op prestaties is getuned.

levensduur, verbruik en hoe uw pols moet werken om op 'cruisesnelheid' te kunnen blijven zijn daar niet van belang...

bij de Dr Pulley sliders ga je wel van alle voordelen mogen proeven ipv 1 voordeel en het feit brengt mij op mijn tests terug van afgelopen jaar dat de originele vario met de Dr Pulley sliders gemiddeld 0,3sec trager was van 0-70kmh dan de polini vario(de snelste dus).

dus gewoon uit nieuwsgierigheid, uw dealer moet mij eens uitleggen wat er dan beter is voor straat gebruik.

als ge dan ook nog eens naar de prijs verhoudingen kijkt van een sportvario of die sliders dan begint ge helemaal te lachen, ik zweer echt bij die dingen, moet nooit meer iets anders hebben en ik hbe al met veel gereden en getest in mijn leven(vooral vario's).

anyway, ben benieuwd wat gij er zelf van vind, bij de 300 moet ge wel in de gaten houden dat de riem niet in het carter inloopt, dus check dat even na een paar honderd km !

Link naar reactie
o ja ?? beter ?

Leske, mijn dealer is twee maal Belgische scooterracing kampioen geweest en heeft altijd zijn eigen motoren geprepareerd en op testbank gezet. Als die het niet weet, wie dan wel?

En ik blijf erbij enkel en enkel allen geeft een testbank harde cijfers en feiten...hoe dat al die spullen een indruk geven is puur subjectief.De rest blijft een compromis...

Link naar reactie
  • 3 maanden later...

oei de laatste reactie heb ik nooit gezien blijkbaar...

anyway, ik bedoel "beter" in de volgende betekenis(sen) :

1)levensduur(dus niet om de 3-4000 alles open smijten om nieuwe rollen enz te plaatsen).

2)verbruik.

3)performance.

neem van deze 3 facetten het gemiddelde en vergelijk ze met een sport vario, of met alle sportvario's van 100 tot 300€ en hou er dan rekening mee dat het voor straatgebruik is(of ben ik de einigste die doorheeft dat de straat geen circuit is :-p ) dan komt zelfs uw dealer over de brug tenzij hij natuurlijk liever voor zijn winkel praat.

verder, ik heb nu na 7500km de boel eens opengegooid en zuiver gemaakt, sliders zien er nog steeds nieuw uit dus ik ben zeer tevreden, de glijstukjes die de varioplaat geleiden zijn een stuk minder goed, daar staat evenveel spel op als de originele.

best is aan te raden deze ook te vervangen met de riem om de 10.000km.

ik ga er ook in alle eerlijkheid bij noteren dat de scooter idd fijner en sportiever rijd maar uit ervaring kan ik zeggen dat die niet voor iedereen even fijn is, de ene heeft ergens een mechanische beperking, de ander vind dit te 'toerenhappy' enz. en eigenlijk haalt ge van 0-70kmh met deze veranderingen hooguit 1 scooterlengte qua acceleratie tov een standaard 125cc.

dus rekening houdende met dit en met het feit dat om de 10,000km toch de riem en de glijstukjes vervangen moeten worden durf ik eerder te zeggen/volgend advies te geven :

hou alles origineel, doe om de 10,000 uw onderhoud, koop u een windscherm als ge vlotter wilt rijden en koop u een uitlaat als ge wa meer wilt opvallen maar iedere pk die ge wilt bijkweken op een vespa kost u gemiddeld 700€(!!??!!) dus hou het simpel en ga voor betrouwbaarheid.

ps : mijn vespa heeft me nog nooit in de steek gelaten maar dat heeft te maken dat ik technisch nog niet zo lomp ben en overdreven veel onderhoud doe.

Link naar reactie

@Progretto 300,,,ben je nu tevreden over over die Dr Pulleys,,,en kan je me ook vertellen hoeveel gram voor nen 300 erin steekt???,,,en diene dealer van u,,,ik vermoed dat die soms mijn pad kruist in mijn zoektocht naar nen 300 motor ;)))),,,als partikulier is dan ni zo simpel om daar snel bij te zijn , maar soit ik hoor het wel.

CHEERS

Link naar reactie
@Progretto 300,,,ben je nu tevreden over over die Dr Pulleys,,,en kan je me ook vertellen hoeveel gram voor nen 300 erin steekt???,,,en diene dealer van u,,,ik vermoed dat die soms mijn pad kruist in mijn zoektocht naar nen 300 motor ;)))),,,als partikulier is dan ni zo simpel om daar snel bij te zijn , maar soit ik hoor het wel.

CHEERS

12 gr steken er nu in maar het effect is teniet gedaan door de grotere totale diameter van de 13" wielen.

Binnen een paar dagen gaat de Malossi vario, torque driver & torsion controller erop.

Link naar reactie

@Progretto 300 ,,,als ik dit goed begrijp,hadden die 12gr wel degelijk effect totdat ge zijt overgeschakeld naar 13"",,,,die 12gr was dat een keuze van uwe dealer ( door ervaring ) ??,want ge kunt per 0,5gr zitten goochelen vandaar...en dan nog een vraagje ( sorry!!!),,,waarom na 13" , naar nen Mallossi gaan en niet terug beginnen goochelen met het gewicht van die Dr Pulleys ????,,,nogmaals sorry voor de vele vragen maar ik probeer hier een lijn in te krijgen.

CHEERS

Link naar reactie
@Progretto 300 ,,,als ik dit goed begrijp,hadden die 12gr wel degelijk effect totdat ge zijt overgeschakeld naar 13"" --> Inderdaad, omdat de totale diameter van de wielen nu groter is.

,,,,die 12gr was dat een keuze van uwe dealer ( door ervaring ) ??,want ge kunt per 0,5gr zitten goochelen vandaar --> Neen, ik heb gewoon de Pulley raad opgevolgd.

,,,,en dan nog een vraagje ( sorry!!!),,,waarom na 13" , naar nen Mallossi gaan en niet terug beginnen goochelen met het gewicht van die Dr Pulleys ???? --> Omdat die dingen geen wonderen verrichten, het komt overeen met het experimenteren van gewichtjes in een originele vario.

Alle "sport" variatoren hebben een ander "ramp design" dat in combo met gewichten een beter resultaat levert. Buiten de Variatore FR 4, geeft enkel Malossi ook de mogelijkheid om met het koppel van de motor te "spelen".

,,,maar ik probeer hier een lijn in te krijgen. --> Idem ditto

CHEERS

Link naar reactie
  • 3 jaren later...

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...