Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Up naar zermany!


nero

Aanbevolen berichten

Op algemene aanvraag hier een verslagje...:)

Vrijdagochtend rond 9.30u dus vertrokken in Edingen richting "60 jaar Vespa Club Duitsland".

Via Vilvoorde en Leuven naar Aarschot gereden en dan de GPS ingesteld op "Recklinghausen", alwaar Sprima 2 hotelkamers heeft geboekt voor het weekend.

Voorlopig gaat alles goed, alleen de warmte (35°C) dwingen de vespa en zijn berijder om regelmatig wat afkoeling op zoeken in één of ander schaduwrijk plekje. Via Maastricht bereik ik de Nederlandse grens.

Halverwege Nederland beginnen de problemen... Op een rond punt begint de vespa plots een schurend en klingelend geluid te maken. Toch weer de koppeling niet die het begeven heeft???

Gelukkig heeft mijn vrouwtje de avond voordien nog snel een reisverzekering aafgesloten bij Depanage.be (20€).

Aan een benzinestation dan maar gestopt om de vespa aan een controle te onderwerpen. De koppeling lijkt nog goed te werken en op relanti draait de motor mooi rond. Ik besluit toch maar om verder te rijden tegen lage snelheid. Na een tijdje lijkt het schurend geluid wat te verminderen en als ik Duisburg bereik is het geluid bijna helemaal vedwenen. Vol goede moed vat ik het laatste gedeelte van de reis aan, hopend een nieuwe koppelingskooi te kunnen aanschaffen op het treffen van VCD.

Rond 16.30u bereik ik het hotel, juist op tijd om de eerste regendruppels te vermijden.

Een heerlijke douche en een super groot broodje verder zie ik het weer helmaal zitten. Nog snel een dutje doen en om 8.30u komen Sprima en zijn vriendin ook aan.

Het is opgehouden met regenen en samen rijden we naar het site van Zeche Ewald in Herten. Op het programma staat het optreden van één of andere rockabilly-groep.De accomodatie lijkt voorzien om een massa mensen de baas te kunnen, er staan tentjes waar verkopers allerhande onderdelen verkopen, bier-en eettenten, toiletten en douches, en een grote tent waar het optreden plaats vindt. Na een uurtje rocken begint de vermoeidheid toe te slaan en keren we terug naar het hotel om te overnachten.

Zaterdagochtend is het warme weer verdwenen en is het aan het miezelen, afgewisseld met fikse buien. De rondrit wordt afgelast door het slechte weer, maar "het vespadorp" leeft en sfeer is goed.

Na een rondleiding door de gebouwen van de vroegere mijngebouwen en een "pistolet mit wurst" is het aanschuiven aan de testbank om het aantal pk's van de SS180 te meten en na te kijken of er geen te grote problemen zijn qua vermogen. Alles blijkt ok (9pk vermogen), alleen zou de middenste sproeier iets te rijk zijn. Op de rollen blijkt de motor van de vespa wel abnormaal van links naar rechts te gaan. Blijkt dat de silenblokken versleten zijn en de centrale bout van het vliegwiel tegen de luchtrooster van de motorbil schuurt. Meteen de oorzaak van het "schurend" geluid gevonden.

Tegen de avond gaan we ons opfrissen en zoeken we restaurant Mama Pizza (of zoiets) op om onze lege magen te vullen, samen met nog andere vespisten uit het Antwerpse en mensen van Vespaclub Luxemburg en Charleroi. De bediening was goed en mooi! :)

Nadien terug naar het treffen waar er opnieuw een optreden was van...een rockabilly-band. Gelukkig kwam er nadien een dj met soul-en ska-muziek.

Zondag was er nog een vespazegening en afscheid nemen om 12.00u naar huis te rijden, ditmaal vergezeld door Sprima op zijn GS160. De GPS ingesteld op "vermijd snelwegen", maar ik denk dat ik nog nooit op zoveel viervaksbanen met een 120km/u heb gereden als op de terugweg.

Tegen 19.00u bereiken we Edingen na een helse maar heel leuke rit met een dikke 800km meer op de teller.

Hier nog wat foto's:

Nederland op zijn mooist:

60jaarvcd2012045a.jpg

De site van Zeche Ewald:

60jaarvcd2012070a.jpg

Duitsland op zijn mooist:)

60jaarvcd2012050a.jpg

Een paar reservevelgjes voor de vespa:

60jaarvcd2012053a.jpg

Indiana Sprima...

60jaarvcd2012055a.jpg

Assorti:

60jaarvcd2012076a.jpg

Mooitje!

60jaarvcd2012073a.jpg

Brug over de Rijn:

60jaarvcd2012079a.jpg

Soeur nero:

60jaarvcd2012082a.jpg

Groetjes, nero.

Link naar reactie

Leuk verslag weer Nero,Mooie rit geweest...

Thanks,Groet,AJ&K.

Link naar reactie

zie ik daar een Amici banner :))) ... . ziet er weer geweldig uit, en als ge volgende keer nog eens langs Leuven rijdt laat dan iets weten :)

Link naar reactie

Was idd een heel leuke belevenis. Alleen heb ik ondervonden dat ik met mijn "Jean-Marie Paff-Duits" niet ver geraakte, wat soms wat voor verwarring zorgde bij gesprekken met inlanders.:)

@Sindo: ben op 50m van je deur gepasseerd en dacht nog even binnen te springen voor een tas koffie, maar omdat ze vrijdag onweer opgaven in de namiddag en je niet verwittigd was, ben ik maar door gereden... Toch bedankt voor het aanbod!

@Makke: het waren banen waar men 120 mocht rijden, onze snelheid lag meestal iets lager. Alhoewel terhoogte van Walibi zal't nie veel gescheeld hebben ( in bergaf wel te verstaan) :)

Groetjes, nero.

Link naar reactie

Kan je beter naar VAB bellen als je ze nodig hebt (voor NL & BE)

Kost ook 100 euro op de moment dat je panne hebt en is een heel jaar geldig bij pech op de baan ;)

Zowel auto als moto/scooter

C

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...