nero Geplaatst: 27 juli 2012 Delen Geplaatst: 27 juli 2012 Tot zondagavond! Groetjes, nero. Link naar reactie
KevinB Geplaatst: 27 juli 2012 Delen Geplaatst: 27 juli 2012 Viel spaß! En een paar fotokes voor op het forum he ;-) Link naar reactie
wijlen de Makke Geplaatst: 27 juli 2012 Delen Geplaatst: 27 juli 2012 Allee de Nero heeft weer de kriebels, ben benieuwd wat daar weer van gaat komen:)) Grtjs Makke Link naar reactie
Joene Geplaatst: 27 juli 2012 Delen Geplaatst: 27 juli 2012 tot zondagavond ? als uw koppeling nie in de frut draait dan ;-) Link naar reactie
wijlen de Makke Geplaatst: 27 juli 2012 Delen Geplaatst: 27 juli 2012 Of de één of de andere oliekeering begint te lekken:) Grtjs Makke Link naar reactie
peke Geplaatst: 27 juli 2012 Delen Geplaatst: 27 juli 2012 We kijken al uit naar uw reisverslag Nero! ;-) Link naar reactie
nero Geplaatst: 30 juli 2012 Auteur Delen Geplaatst: 30 juli 2012 Op algemene aanvraag hier een verslagje... Vrijdagochtend rond 9.30u dus vertrokken in Edingen richting "60 jaar Vespa Club Duitsland". Via Vilvoorde en Leuven naar Aarschot gereden en dan de GPS ingesteld op "Recklinghausen", alwaar Sprima 2 hotelkamers heeft geboekt voor het weekend. Voorlopig gaat alles goed, alleen de warmte (35°C) dwingen de vespa en zijn berijder om regelmatig wat afkoeling op zoeken in één of ander schaduwrijk plekje. Via Maastricht bereik ik de Nederlandse grens. Halverwege Nederland beginnen de problemen... Op een rond punt begint de vespa plots een schurend en klingelend geluid te maken. Toch weer de koppeling niet die het begeven heeft??? Gelukkig heeft mijn vrouwtje de avond voordien nog snel een reisverzekering aafgesloten bij Depanage.be (20€). Aan een benzinestation dan maar gestopt om de vespa aan een controle te onderwerpen. De koppeling lijkt nog goed te werken en op relanti draait de motor mooi rond. Ik besluit toch maar om verder te rijden tegen lage snelheid. Na een tijdje lijkt het schurend geluid wat te verminderen en als ik Duisburg bereik is het geluid bijna helemaal vedwenen. Vol goede moed vat ik het laatste gedeelte van de reis aan, hopend een nieuwe koppelingskooi te kunnen aanschaffen op het treffen van VCD. Rond 16.30u bereik ik het hotel, juist op tijd om de eerste regendruppels te vermijden. Een heerlijke douche en een super groot broodje verder zie ik het weer helmaal zitten. Nog snel een dutje doen en om 8.30u komen Sprima en zijn vriendin ook aan. Het is opgehouden met regenen en samen rijden we naar het site van Zeche Ewald in Herten. Op het programma staat het optreden van één of andere rockabilly-groep.De accomodatie lijkt voorzien om een massa mensen de baas te kunnen, er staan tentjes waar verkopers allerhande onderdelen verkopen, bier-en eettenten, toiletten en douches, en een grote tent waar het optreden plaats vindt. Na een uurtje rocken begint de vermoeidheid toe te slaan en keren we terug naar het hotel om te overnachten. Zaterdagochtend is het warme weer verdwenen en is het aan het miezelen, afgewisseld met fikse buien. De rondrit wordt afgelast door het slechte weer, maar "het vespadorp" leeft en sfeer is goed. Na een rondleiding door de gebouwen van de vroegere mijngebouwen en een "pistolet mit wurst" is het aanschuiven aan de testbank om het aantal pk's van de SS180 te meten en na te kijken of er geen te grote problemen zijn qua vermogen. Alles blijkt ok (9pk vermogen), alleen zou de middenste sproeier iets te rijk zijn. Op de rollen blijkt de motor van de vespa wel abnormaal van links naar rechts te gaan. Blijkt dat de silenblokken versleten zijn en de centrale bout van het vliegwiel tegen de luchtrooster van de motorbil schuurt. Meteen de oorzaak van het "schurend" geluid gevonden. Tegen de avond gaan we ons opfrissen en zoeken we restaurant Mama Pizza (of zoiets) op om onze lege magen te vullen, samen met nog andere vespisten uit het Antwerpse en mensen van Vespaclub Luxemburg en Charleroi. De bediening was goed en mooi! Nadien terug naar het treffen waar er opnieuw een optreden was van...een rockabilly-band. Gelukkig kwam er nadien een dj met soul-en ska-muziek. Zondag was er nog een vespazegening en afscheid nemen om 12.00u naar huis te rijden, ditmaal vergezeld door Sprima op zijn GS160. De GPS ingesteld op "vermijd snelwegen", maar ik denk dat ik nog nooit op zoveel viervaksbanen met een 120km/u heb gereden als op de terugweg. Tegen 19.00u bereiken we Edingen na een helse maar heel leuke rit met een dikke 800km meer op de teller. Hier nog wat foto's: Nederland op zijn mooist: De site van Zeche Ewald: Duitsland op zijn mooist:) Een paar reservevelgjes voor de vespa: Indiana Sprima... Assorti: Mooitje! Brug over de Rijn: Soeur nero: Groetjes, nero. Link naar reactie
KevinB Geplaatst: 30 juli 2012 Delen Geplaatst: 30 juli 2012 Ziet er geslaagd uit en toch zonder al te grote problemen alles uitgereden. Link naar reactie
AJ Geplaatst: 31 juli 2012 Delen Geplaatst: 31 juli 2012 Leuk verslag weer Nero,Mooie rit geweest... Thanks,Groet,AJ&K. Link naar reactie
sindo Geplaatst: 31 juli 2012 Delen Geplaatst: 31 juli 2012 zie ik daar een Amici banner )) ... . ziet er weer geweldig uit, en als ge volgende keer nog eens langs Leuven rijdt laat dan iets weten Link naar reactie
wijlen de Makke Geplaatst: 31 juli 2012 Delen Geplaatst: 31 juli 2012 Weer eens een tof verslagske, en toffe foto's. zeg ge zijt nogal terug gevlamd tegen 120km/h op de autostrade, aha jung. Da's wel de moeite:)) Grtjs Makke Link naar reactie
Gas geven Geplaatst: 31 juli 2012 Delen Geplaatst: 31 juli 2012 Leuk, mooi verhaal. Link naar reactie
Smurf Geplaatst: 31 juli 2012 Delen Geplaatst: 31 juli 2012 Leuke belevenis met prachtige foto's.. Link naar reactie
nero Geplaatst: 31 juli 2012 Auteur Delen Geplaatst: 31 juli 2012 Was idd een heel leuke belevenis. Alleen heb ik ondervonden dat ik met mijn "Jean-Marie Paff-Duits" niet ver geraakte, wat soms wat voor verwarring zorgde bij gesprekken met inlanders. @Sindo: ben op 50m van je deur gepasseerd en dacht nog even binnen te springen voor een tas koffie, maar omdat ze vrijdag onweer opgaven in de namiddag en je niet verwittigd was, ben ik maar door gereden... Toch bedankt voor het aanbod! @Makke: het waren banen waar men 120 mocht rijden, onze snelheid lag meestal iets lager. Alhoewel terhoogte van Walibi zal't nie veel gescheeld hebben ( in bergaf wel te verstaan) Groetjes, nero. Link naar reactie
Laurus Geplaatst: 31 juli 2012 Delen Geplaatst: 31 juli 2012 Weer een leuk avontuur! Link naar reactie
Pinnie Geplaatst: 1 augustus 2012 Delen Geplaatst: 1 augustus 2012 Die laatste foto vind ik geweldig...!! :-) Link naar reactie
sindo Geplaatst: 1 augustus 2012 Delen Geplaatst: 1 augustus 2012 Mijn deur staat altijd open, geen afspraak nodig Link naar reactie
nero Geplaatst: 1 augustus 2012 Auteur Delen Geplaatst: 1 augustus 2012 Mijn deur staat altijd open, geen afspraak nodig Hopelijk nie uw achterdeur... ) Zal het onthouden, bedankt! Groetjes, nero. Edit: bedankt iedereen voor de positieve reacties! Link naar reactie
les Geplaatst: 2 augustus 2012 Delen Geplaatst: 2 augustus 2012 super Nero ! terwijl ik uw verslagjes lees wacht ik altijd tot je met een zin begint waarbij er wel iets dreigt kapot te gaan, dat bouwt de spanning op :-p maar 20€ voor een depanage dienst ? in europa ? :-O Link naar reactie
cortez Geplaatst: 2 augustus 2012 Delen Geplaatst: 2 augustus 2012 super Nero ! maar 20€ voor een depanage dienst ? in europa ? :-O Kan je die link eens doorsturen je weet maar nooit Link naar reactie
nero Geplaatst: 2 augustus 2012 Auteur Delen Geplaatst: 2 augustus 2012 Niet voor heel Europa, alleen Belgie/Nederland/Duitsland voor een weekend (dacht ik) Als je een heel jaar verzekerd wil zijn voor Europa komt dit op minder dan 100€. Groetjes, nero. Link naar reactie
cortez Geplaatst: 2 augustus 2012 Delen Geplaatst: 2 augustus 2012 Kan je beter naar VAB bellen als je ze nodig hebt (voor NL & BE) Kost ook 100 euro op de moment dat je panne hebt en is een heel jaar geldig bij pech op de baan Zowel auto als moto/scooter C Link naar reactie
nero Geplaatst: 2 augustus 2012 Auteur Delen Geplaatst: 2 augustus 2012 20€ is wel geen 100€ en Alleen Belgie en Nederland is veur janetten! Hier een fimpje van mijn rosse ros op de testbank, vooral luisteren... Groetjes, nero. Link naar reactie
les Geplaatst: 2 augustus 2012 Delen Geplaatst: 2 augustus 2012 schoon motor geluid, dat bijgeluid zal idd wel verschieten geweest zijn, geen "easy fix" zeker ? Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Gearchiveerd
Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.