Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Keuring Vespa verplicht?


Vara

Aanbevolen berichten

Dat zat er al een hele tijd aan te komen. Dank daar o.a. onze vriend Schouppe maar voor... Ja die van de verplichte beschermende kledij...Die heeft dat vorig jaar extra op de agenda gezet toen België voorzitter was van Europa.

Koppel aan een keuring de beperking om 'de aandrijflijn van lichte motorfietsen' te veranderen en we zitten helemaal in de shit. (lees : Cylinder, carbu, uitlaat vervangen ...)

http://mag.be/web/index.php?option=com_content&view=article&id=4480:type-approval-discussie-in-cruciale-fase&catid=315:fema&Itemid=124

Link naar reactie

Amai, straks nog enkel de 'plastieken uitvoering' in het straatbeeld,

want daarna zal iedereen met uitlaatgas emissienorm Euro-6 moeten rijden in de groot-steden.

Zonder te vergeten, om uw milieu-sticker goed zichtbaar te plaatsen, hé..

Link naar reactie

Lekker he, Een Europa!

Fijn als je stuk of 10 motoren heb staan en die moeten elk jaar gekeurd worden...

Groet,AJ

Link naar reactie

Afwachten wat ze met oldies gaan doen...

Hoe dan ook kan ik me niet voorstellen dat ze een voertuig dat gewoon is ingeschreven en verzekerd als alledaags voertuig, niet gaan controleren.

Wat mogen we dan verwachten ? Remmen, lichten, chassis en motornummers, controle op doorroesten, profiel en leeftijd banden, papierwinkel, ... Emissies lijkt me zowiso niet van toepassing gezien leeftijd. (mogelijk wel de recentere PX en LML's met catalisator).

Probleem is dat ik een hoop ingeschreven en verzekerde scooters heb staan die zelfs niet rijden op in dozen zitten :-)

Link naar reactie

En wat gaat dat kosten?

Als je er 10 hebt staan ben je jaarlijks 400€ aan keuringen kwijt.

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...