Ga naar inhoud
Vespaforum.be

draadloze verbinding tussen 2 Vespa's...zonder te moeten roe


chocolateman

Aanbevolen berichten

wat zou het beste/ goedkoopste systeem zijn om een draadloze verbinding te krijgen tussen 2 Vespa's?

Als ik en m'n vrouwtje eens een toerke doen, dan is da aan ieder kruispunt een probleem, zij kent de weg niet, en ik rij liever achter haar aan (ten eersten rij ik anders te rap, en ten tweeden ze heeft mij al eens aangereden dus...).

ne keer claxoneren voor rechts, 2x voor links werkt ook nie perfekt, dus dacht ik aan zo'n "twinn talker" setje, kweet nie of je dat wel met een oortje kan gebruiken onder den helm, en moet je dan een knopje indrukken om te praten?(wat ook nie handig zou zijn natuurlijk)

't zou ook handig zijn om in groep te rijden, zo kan den achtersten bij pech, de "bende"-leider verwittigen.

wat denken jullie?

Link naar reactie

Wel wij hebben thuis twee setjes twin talkers, die perfect op mekaar kunnen worden afgestemd. Bij het laatste model dat we hebben aangekocht is er een talk over mogelijk. Waarbij je nergens hoeft te drukken, enkel praten. Door een beetje te oefenen met elkaar lukt dat vrij goed. Je eerste deel van het woord valt meestal weg, maar door een standaard beginwoord te gebruiken valt dat heuvel ook weg. Het enige waar je nog moet op letten is het geruis van de wind. Maar dat kan je best eens vragen. Met een integraalhelm kan er zeker geen probleem zijn. Je hebt al een basissetje voor €50 bij (ik weet niet of het mag) Makro.

Benny

Link naar reactie

Bij de Twintalker 6000 heb je meteen de oortjes en de voice-modus inbegrepen. Maar of die voice-modus op de scooter behoorlijk gaat werken vraag ik me wel af. Hij riskeert door het geruis constant aan te gaan staan. Maar : oortje onder de helm en toestelletje (met clips) ergens buiten op de kledij zodat je enkele maar met een vingerke moet drukken om te zenden dat moet toch gaan hoor.(Ik gebruik die dingen tussen twee auto's (tot 800 meter) of tussen twee boten (ruim 1,5 Km op kanaal) én opwandeling, markten of kermissen om de kinderen/vrouw niet kwijt te spelen. En idd ca 50 € voor twee toestelletjes + oplader. (Tip : koop altijd een toestel met normale oplaadbare batterijtjes NIMH, als ze dan versleten zijn kan je voor enkele Euro's nieuwe halen en hoef je geen grof geld uit te geven voor zo'n speciale battry-pack).(Tip 2 als je regelmatig in Duitsland komt : daar zijn die dingen nog een pak goedkoper dan bij ons.)

Link naar reactie

Misschien nog een idee : ik heb gelezen dat als je bij Base bent, dat je dan gratis naar andere Base geabonneerden kan bellen. Gewoon zo'n koord-ding met oortje in uw oor+GSM steken, naar elkaar bellen en de lijn open laten liggen. De batterij van uwe GSM zal dan wel van goede makelij moeten zijn denk ik.

PS ik ben zelf bij Mobistar, dus dit is geen reclame voor Base of zo...

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...