Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Advies Lange Tocht Kampen Nl Naar Liguria Italië


vespastefan

Aanbevolen berichten

Hallo!

Enige tijd geleden me aangemeld bij dit forum en inmiddels veel nuttige informatie kunnen vinden.

Het schroomt me daarom niet advies in te winnen over een vespa tocht die ik volgend jaar zomer wil gaan doen.

Het idee is om met een maat naar italië te reizen, om precies te zijn van Kampen NL naar Liguria Italië. Enkel binnendoor en zoveel mogelijk via leuke plaatsen en bergpassen.

Ik heb al het een en ander kunnen vinden wat er qua voorbereidingen getroffen moeten worden maar dit was vaak mbt de nieuwere (snellere) vespa's.

Ik heb een 125 ts uit 1975 en mijn maat een 50 special maar wel met 102 cc polini en alles wat daarbij hoort.

Om to the point te komen, wat is er nodig aan voorbereidingen en wat zijn de ervaringen op dit gebied.

Ik zit al te denken aan een kilometrage van ongeveer 250 km per dag. Laatst al een rit Kampen naar Maaseik gedaan en dat was eigenlijk wel de max, helemaal als er ook nog wat eten moet worden versiert en tent opgezet worden ed.

Alvast bedankt voor alle reacties.

Groeten Stefan Juffer

Link naar reactie

Ben vorige maand met vespa naar Italie gereden, deze trip kun je lezen op Scooterscene → Algemeen - TRIP NAAR ROME -.

Een jerrycan had ik niet bij, maar als je een gps hebt kun je de bezinepompen op je route instellen.

Deze had ik dan ingesteld ongeveer om de 150km.

Gps merk mappy voor moto heeft mij 160€ gekost en deze werkt prima. Ik denk niet dat je een goedkopere ( nieuwe ) moto gps kunt vinden.

Alvast succes met je plannen.

Link naar reactie

Ik ben eens naar het zuiden van Spanje gereden met mijn PK50s. Ik had wel een jerrycan van 5l bij. Geeft wat meer ademruimte zodat je niet alle 100km moet beginnen zoeken voor een naftstation. Voor de rest had ik een literke tweetakt olie bij, wat basis materiaal zoals schroevendraaiers en tangen (wat ik nooit heb nodig gehad), tentje en wat kampeergerief. Ik heb mijn Vespa wel een volledig onderhoud gegeven voor vertrek. Maar uhm... Goeie reis en geniet ervan!!

Ahja, ik had geen GPS, gewoon de landkaart.

Link naar reactie

welnu, bedankt voor de reacties. Ik twijfel zelf nog over het navigeren. Het liefst rijd ik van plaats naar plaats via kaarten en gebruik voor nood gps gewoon om echt het vrije gevoel te krijgen.

Ik heb het blok net volledige revisie gegeven dus dat moet goed zijn als ik voor vertrek enkel nog een keer de kabels naloop en olie ververs.

Ohw en mr160, ik kom graag eens op de koffie, weet niet welke ervaringen jij hebt met soortgelijke tochten..

groeten

Link naar reactie

@stefan: als je me als maat accepteert of even een PB/email doet geef ik je m'n adres.

Mijn laatste echt lange rit was alweer een paar jaar geleden (rondje van 1000km door NL en naar Parijs op een V50), maar het is meer dat een mede-Vespist in de omgeving niet snel is gevonden - en Kampen is dan al behoorlijk in de buurt ;)

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...