Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Nylon ophangingsbussen voor GTS/GTV


les

Aanbevolen berichten

Ik heb voor mijn GTS een deel nylon ophangingsbussen gekocht als vervanging voor de ophangingsrubbers achteraan.

Deze rubbers zitten bovenaan tussen het chassis en de moer die de veren achteraan aan het chassis bevestigen.

Die rubbers laten een zijwaartse beweging toe van de veren en dus de motor wat ge serieus voelt in de bochten of toch alleszins als ge net zoals mij vanvoor een sportvering hebt geplaatst.

Door die sportvering vooraan lijkt de voortrein echt op rails te lopen en de achterkant uit te breken net als bij een R1 met 200pk !

Ze hadden mij gezegd die rubbers vervangen door bussen om die zijwaartse beweging weg te krijgen.

Ik heb ze snel gemonteerd(15min werk) en amai wat een verschil !!

Qua bochtenwerk 200% verbetering en qua het gewone rechtdoorrijden 300% verbetering !

Bij het rechtdoorrijden kon ge al eens last van spoorvorming hebben maar dit is nu compleet weg !

Prachtige upgrade ! :-)

Als er nog iemand een setje wilt mag die mij contacteren, had er per ongeluk 2 besteld :-s

Link naar reactie

Ja ge kunt ook de onderste rubbers van de veer vervangen door de nylon stukken die bij de kit zitten maar die heb ik bewust niet geplaatst voor de ophanging niet te zwaar te belasten aangezien er toch al mensen in geslaagd zijn om hun veren in 2 te breken...

Link naar reactie

o excuseer,ge hebt gelijk ze zijn inderdaad van "polyurethane kevlar" gemaakt...

en btw 100€ per bushing?

ik heb er zo eens van weetikveelnogwatbekend merk gekocht voor mijn auto voor de achterste ophanging, 4 bussen + plaatsen exact 100€...

en waarom heb ik de levensduur dan verminderd ?

dit is ene serieuze vraag omdat ikzelf dit ook al dacht maar ik wil uw mening horen.

ikzelf denk dat de zijwaartse krachten te groot gaan zijn nu en uiteindelijk de schokdempers het gaan begeven, daarom heb ik eigenlijk ook met opzet de onderste niet gestoken, nu kan de ophanging tenminste nog een beetje 'werken'...

ps als ze kapot gaan word het automatisch malossi :-D

Link naar reactie
@ Les, zijn dat die van Jettin?

nee, die mannen zijn blijkbaar failliet ofzoiets...

heb ze ergens via e-bay besteld voor +-13€ per set ex verzenden.

ze zijn van het merk 'richochet'en gemaakt in de usa.

Link naar reactie

Vandaag nog 100km gebold, ben ook in en rond Hasselt geweest(erg slechte wegen) en amai wat een verschil !

Omdat de mallossi voorveer een serieuze verbetering was heb ik van miserie indertijd de achterste veren op het hardste moeten zetten maar nu met die nieuwe bussen kon ik gerust een stand lager gaan.

@vespadiverso : ik kan om een of andere reden niet op uw mail reageren maar de bussen zijn al verkocht aan DaXX...

Link naar reactie

Mannen ik moet even iets rechtzetten.

Dankzij de opmerkzaamheid van den DAXX zijn we tot de conclusie gekomen dat de "dubbele" set zoals hij op ebay word aangeboden eigenlijk maar een "enkele" set is !

In ging ervan uit naargelang de titel en wetende hoe de 'jettin' bussen werkten dat je 2 grote bussen nodig had voor de rubbers bovenaan het chassis te vervangen maar nu blijkt (en dit wist ik niet) dat er ook zo 2 bussen onder het chassis tussen de veren en het chassis zit.

Dat verklaarde ook ineens waarom ik maar 4 kleine bussen had...

Goed, dus eigenlijk is zo'n set een complete set voor 1 vespa, beetje slecht aangegeven + gebrek van handleiding.

Ik moet er wel even bij vermelden dat ik de 2 bussen bovenaan al vlot voldoende stijf vind en dat ik persoonlijk het niet stijver wil vanwege ik de ophanging niet met opzet vroegtijdig wil vervangen.

Den DAXX gaat de kleine bussen onderaan de schokdempers ook vervangen maar niet die tussen het chassis en de veer zelf want die heb ik op mijn vespa(lol) en dan gaat hij een verslagske uitbrengen.

Link naar reactie

Bon ,bij mij werkt het dus,,,anyway oep mijne GTS 300 staan 2600KM's en als ge ziet hoe die "K*t-roemmel" rubberen bushing's eruit zien,dan begrijpt ge wel waarom ik niet zo tevreden was van zijn wegligging.

Als ge wat beter kijkt oep de pics,zult ge zien dat draadstangbus van de veer gewoonweg ongeveer 5mm radiaal kan bewegen,dus hoe meer dat die rubbers slijten,hoe meer vrij "spel" uw veer krijgt,,,,,,van alle rubberen ophangingen die ik in mijn leven heb gestoken,is dit "jamais vu",,,ondanks de nieuwe verbeterde bushings denk ik dat ik een bus ga laten draaien in Erthalon,,Durathlon of gewoon brons om die over draadstangbus te zetten en zo iets meer gefixeerd te zijn,whateva!! de reacties ook mogen zijn,van ge gaat uw vering naar de kloten rijden ;))).

Die bijgeleverde "ringen" zijn nergens in te passen,,toch zeker niet den bovenkant,,( kmoet de veer er nog eens volledig uithalen,maar soit).

Euhmmm en ik moet ook nog gaan testrijden ;)))

CHEERS

Link naar reactie
Mannen ik moet even iets rechtzetten.

Dankzij de opmerkzaamheid van den DAXX zijn we tot de conclusie gekomen dat de "dubbele" set zoals hij op ebay word aangeboden eigenlijk maar een "enkele" set is !

In ging ervan uit naargelang de titel en wetende hoe de 'jettin' bussen werkten dat je 2 grote bussen nodig had voor de rubbers bovenaan het chassis te vervangen maar nu blijkt (en dit wist ik niet) dat er ook zo 2 bussen onder het chassis tussen de veren en het chassis zit.

Dat verklaarde ook ineens waarom ik maar 4 kleine bussen had...

Goed, dus eigenlijk is zo'n set een complete set voor 1 vespa, beetje slecht aangegeven + gebrek van handleiding.

Ik moet er wel even bij vermelden dat ik de 2 bussen bovenaan al vlot voldoende stijf vind en dat ik persoonlijk het niet stijver wil vanwege ik de ophanging niet met opzet vroegtijdig wil vervangen.

Den DAXX gaat de kleine bussen onderaan de schokdempers ook vervangen maar niet die tussen het chassis en de veer zelf want die heb ik op mijn vespa(lol) en dan gaat hij een verslagske uitbrengen.

Als ik de foto's bekijk heeft hij ze op dezelfde plaats als u gemonteerd. Waren het dezelfde bussen?

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...