Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Ervaring met OnRoute motorkaarten?


Wim_1979

Aanbevolen berichten

Ik heb ondertussen al een paar ritten gemaakt met begeleiding van mijn Garmin Zumo, en ik ben tot nu toe heel tevreden:

Vooraf geplande ritjes zijn prima, maar de gewone 'Breng mij van A naar B'opdrachten geven een nogal saai en voorspelbaar resultaat.

De OnRoute motorkaart krijgt op het internet heel wat lof, maar ik wou toch eens horen of er hier ook mensen zijn die die gebruiken.

Ik denk dat Pepone en Knifeman bij eerdere vragen van mij over GPS de naam 'OnRoute' al eens hebben laten vallen...

Het lijkt me gewoon handig voor onze trip naar NL volgende maand.

Link naar reactie

klopt, kaarten zijn goed maar anderzijds wat mij betreft een beetje achterhaalt. De ietwat moderne gps heeft een motorfiets en 'mooie route' mogelijkheid die het toch ook even goed doet wat mij betreft. Maar het blijft een mooi alternatief en heeft toch nog net die iets betere keuze...

Link naar reactie

Wim ... Routeyou.com ... daar kunde "motorkaart kiezen" en dan keuze van route "motor - mooiste" ingeven ... altijd mooie en schone verrassingen onderweg ... heb zo een prachtige route kunnen uitwerken in Nederlands Limburg Roermond, Valkenburg, dan via Voeren naar Monschau, langs Ruhrsee naar Aachen en terug naar Roermond ... stukske Belgische rotwegen moesten we er bij nemen :'( ... voor de rest heerlijke route.

Link naar reactie

Is dien onroute ondertussen al op MAC?

En het belachelijk aan heel die onroute is dat ge een aparte bundel moet kopen om oostenrijk, zwitserland en italie er bij te krijgen ...

't is weer iets Nederlands ze ... ipv gewoon elk land apart beschikbaar te maken voor een democratische prijs.

Link naar reactie

pfff ... mijne mac blijft tenminste draaien zonder te crashen ... soit gaat over kaarten...

Ge maakt uw route in RouteYou ... pompt ze over op uw toestel of ge saved ze op uw harde schijf en laad ze dan via Basecamp over!

Easy en goed ... wel enkel letten op uwe Max van 500 waypoints ;)

Link naar reactie

Dankjewel voor de vele reacties :)

Ik denk dat het inderdaad een mooie investering is. Gewoon ergens staan, zeggen 'ik wil naar daar', op je GPS de bestemming ingeven en hopla: mooie route.

Het routeyou-alternatief is zeker niet slecht als je alles thuis vooraf kan plannen, maar daar ben je op het terrein niet altijd mee geholpen.

@Rolf: Ik heb al een paar keer geprobeerd om routes van RouteYou op mijn Zumo te krijgen, maar als ik de aangemaakte bestanden open zijn dat altijd tracks, en geen routes... Hoe doe jij dat precies?

Link naar reactie

We hebben hier ook de OnRoute motorkaarten en die routes zijn makkelijk en mooi om te rijden.

Wat je ook kan doen is via de Routeyou site ofwel zelf routes maken in Mapsource en deze nakijken in google earth.

Enige nadeel wat er is de laatste tijd, zijn al de wegenwerken maar we zullen er maar positief over zijn,

als ze gedaan zijn, hebben we terug schoon en veilige wegen

Link naar reactie
  • 4 weken later...

Dag allemaal,

juist terug van onze vakantie in Frankrijk (beter weer dan hier naar't schijnt...)

Terug thuis direct weer bezig met de Vespa:

Ondertussen besloten om toch voor de aanschaf van de OnRoute motorkaart te gaan, kwestie van onze trip door NL binnenkort wat te vergemakkelijken.

Vandaag eens uitgetest, en de eerste ervaringen zijn super!

Mol - Heusden (NL, zie foto) - terug via Baarle Hertog / Nassau

allemaal prachtwegen, niks plannen in Mapsource of zo: bestemming intypen op de Zumo en klaar: rijden.

Echt een aanrader... De bestemming van vandaag trouwens ook ;)

Heusden.jpg

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...