Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Aanbevolen berichten

Zijn er hier mensen die al ervaring hebben met het WebDIV systeem?

Ik lees op de website van de FOD Mobiliteit dat een aanvraag door de verzekeringsmakelaar via WebDIV zou resulteren in een levering van de nummerplaat door de post op de volgende werkdag. Klinkt als muziek in de oren, maar is het ook werkelijk zo?!?

Link naar reactie

Opgelet!

In theorie: "Kan mijn makelaar of verzekeraar ook mijn motorfiets inschrijven? Ja, op voorwaarde dat het een nieuwe, niet ingevoerde motorfiets betreft." (bron: DIV-website)

In praktijk: VEEEEEEEEEEEEEL uitzonderingen.

-> Verzekeraar in kwestie moet beschikken over recente update (= duur) van DIV-software !!

-> Geldt dus niet voor 2dehands

-> Geldt niet voor motoren met een serienummer ouder dan 12 maanden (= showroommodellen)

-> Geldt niet voor motoren met oudere emissienormen (< euro 4); bvb. nieuwe Px 2011 = euro 3, idem voor vrijwel elke 2takt-motor

-> Geldt niet voor ...

Met andere woorden: vraag VOOR je een Vespa koopt, hoe oud het frame ongeveer is. Met PlasticFantasticVarioVespas kan je jouw kans normaliter wagen om de inschrijving middels 21ste eeuwse technieken te laten verrichten en kan je dus normaliter binnen enkele dagen de baan op.

Voor alle andere handgeschakelde 2taks (echte Vespa's ;-)) een belangrijke les:

Slaagt jouw verzekeraar er niet is de inschrijving via WebDIV te verrichten; laat hem dan ABSOLUUT NIET de papier via de Post opsturen (foute gewoonte van vele verzekeraars)!!! De achterstand DIV via de papieren/post weg is vandaag nog steeds enkele weken én de ambtenarenvakanties komen er aan!

Wil je deze zomer nog effectief met jouw scooter rijden, dan is er maar één oplossing om de frustroambetantenarenbureaucratie te vermijden -> ZELF naar één van de DIV-punten rijden!!!

Link naar reactie

Inderdaad ! Vorige week zelf voor mijn vriendin haar showroom LX van meer dan 12 maand oud naar DIV Zwijnaarde gereden, maar daar zien ze mij nooit meer terug... Om 7 in de rij gaan staan (+/- 25 mensen voor mij). Om half acht mochten we het hek binnen. En nu komt het : om 8u40 komt men doodleuk een briefje aan de deur hangen dat het kantoor die dag en de dag erop gesloten is wegens personeelstekort... Was om te ontploffen !! Hadden ze daar ook al een uur eerder kunnen hangen (er was al iemand van het kantoor)... Er stonden daar al mensen van om 5 uur... Dan maar naar Oostende gereden. 9u30 daar. Ticketje (20 man voor mij) en twee uur later buiten met de papieren... Volgende dag nummerplaat in de bus... Nieuw, proper gebouw, genoeg plaats om te wachten en vriendelijk aan het loket... Tip dus voor de DIV-bezoekers onder jullie. Ligt trouwens vlak naast het station, dus met de trein heel gemakkelijk te bereiken...

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...