Ga naar inhoud
Vespaforum.be

faro basso zonder papieren!


Aanbevolen berichten

hallo.

ik heb een faro basso van 1954 gekregen van mijn peter.

maar er zijn geen papieren meer bij.

aan gezien hij ven 1954 is heb ik geen gelijkvormigheid attest nodig.

dus ga ik bij de verzekering om hem in te schrijven maar dat gaat niet zelf met attest van piaggo.

nu zegt de verzekering dat hem nog niet in België ingeschreven is.

en vragen ze een aankoop bewijs om mee naar de douane te gaan.

maar die heb ik niet om dat ik hem van mijn peter heb gekregen natuurlijk.

en hij heeft dat bewijs ook niet meer.

hoe kan ik aan een aankoop bewijs geraken?

en hoe zit dat dan juist in elkaar met de douane?

Link naar reactie

Geen papieren = niet ingeschreven krijgen op de legale manier !!!!!!!!!!!

Hoe weet de verzekering dat hij nog nooit in België is ingeschreven?

Als hij ooit in België is ingeschreven geweest heb je het inschrijvingsboekje van de laatste eigenaar nodig. Als je dat niet hebt, vergeet maar dat je hem op de legale manier ingeschreven krijgt.

Indien uit een ander land heb je sowieso ook het inschrijvingsdocument nodig en een factuur. Maar zoals je zelf aangeeft heb je dat ook niet. Dus , een lange lijdensweg voor de boeg?

Link naar reactie

Je kan maar helpen hè :-)

(zit nog met een projectie van een faro Basso , al ingeschreven en al, maar wat veel werk naar mijn goesting) 1+1=2)

Ik heb alles ingeschreven indertijd, omdat ik zag aankomen dat het lastigervzou worden. Heb zelfs nr-platen liggen van scooters die in dozen zitten :-)

Link naar reactie

In NL kun je 'em (na een keuring) ook gewoon inschrijven, en dan uitvoeren naar België, in de UK

kan dat ook. Voor een FB is het de moeite om het legaal te doen, vanwege de waarde en bijzonderheid er van.

Link naar reactie

ik vind het fantastisch dat je dat kan in NL of UK, maar ik vind het is niet correct, want dan kan je elke gestolen voertuig even in NL gaan laten inschrijven en vervolgens doorverkopen met medewerking van de staat.

Link naar reactie

dan nog :( maar aan de andere kant is het natuurlijk ook zo dat ge in België een "schuurvondst" zonder papieren nauwelijks ingeschreven krijgt

Link naar reactie

Dan moet volgens mij de persoon die de Vespa gaf of verkocht aan de peter van Jasper die aangifte doen van diefstal van papieren..correct me if i'm wrong, dan leer ik weer iets bij.. ;)

Link naar reactie

Yep het is de laatste eigenaar die aangifte moet doen van verlies of diefstal...maar als ge nu juist ne scooter in uw bompa zijn schuur vindt zonder papieren, maar die brave mens is al dood...

Link naar reactie
... maar als ge nu juist ne scooter in uw bompa zijn schuur vindt zonder papieren, maar die brave mens is al dood...

Sindo gelooft ook nog in kabouters precies ? ;-)

Link naar reactie

klopt, als je papieren verliest of gestolen worden, betekend dat dat de scooter ingeschreven is/was. De laatste waarop deze ingeschreven was moet dan de papieren opnieuw aanvragen

Link naar reactie
... maar als ge nu juist ne scooter in uw bompa zijn schuur vindt zonder papieren, maar die brave mens is al dood...

Sindo gelooft ook nog in kabouters precies ? ;-)

eerder smurfen

dat hebben we vorige week gezien dat hij nog geloof heeft :-)

Link naar reactie

voor de mensen dat hem willen koppen hebben pech.

het is een erfstuk dus die blijft in de familie.

ik heb er al teveel tijd en geld in gestoken om nu op te geven.

maar als er iemand een vnb verkoopt ben ik we ge interesseert.

als ik goe begrijp kan ik gewoon naar de politie gaan.

en die zouden mij dan nieuwe papieren kunnen bezorgen?

als hij al ingeschreven is tenminste.

en als ik doe wat de verzekering zegt.

een aankoop bewijs bezorgen en daarmee naar de douane gaan.

zou dat lukken?

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...