Ga naar inhoud
Vespaforum.be

faro basso zonder papieren!


Aanbevolen berichten

'k Snap hier iets niet goed: uw verzekering ziet dat die scooter nooit is ingeschreven in Belgie..hoe weten die dat? Is dat niet alleen de DIV die dat kan checken?

Ik kan me toch moeilijk voorstellen dat uw grootvader er hier nooit mee gereden heeft?

Link naar reactie

Van waar komt de scooter? Heeft uw bompa er zelf mee gereden in België? Of is de afkomst onbekend?

Als de scooter ooit in België gereden heeft in de jaren 60 maar al 20 jaar van de baan is gaan ze hem bij de verzekerign of bij de DIv nie terugvinden, tenzij je de oude nummerplaat hebt, of eventueel een foto hebt met de oude nummerplaat erop. Dan kan de DIV deze wel nog traceren en heb je geen probleem.

Als de scooter uit bv Italië/Spanje/Oezbekistan/Viëtnam komt zonder papieren, dan heb je een probleem.

Gezien jij zegt dat 't een 'erfstuk' is vermoed ik dat deze al lang in de familie is en ooit ingeschreven geweest is...

Dus verleis van papieren gaan doen bij de politie, of met de originele nummerplaat(gegevens) naar de DIV gaan als daar een beambte van de douane aanwezig is

Link naar reactie

Het is uw peter die naar de politie zal moeten. Met zoveel mogelijk gegevens van de scooter (chassisnummer, eventueel oude plaat(gegevens), periode dat die ingeschreven was enz. De politie kan ook niet zover terug in de div geschiedenis, maar ze zullen een attest van verlies kunnen opmaken. Mogelijk vragen ze zelfs de scooter te zien om het chassisnummer te controleren. Maar nogmaals, uw peter moet dit allemaal doen. Div zoekt dan, nadat ze het attest hebben gekregen "de geschiedenis" op en geven u een plaat als het goed is. Normaal is deze info nog actueel, kijk eens op de site van div, het staat er op.

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...