Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Vespa voorbereiden op Lange afstand ? ( 2000km + ... )


olivier_vespa

Aanbevolen berichten

Volgende maand willen we graag met de vespa naar zuid-frankrijk vertrekken, door en terug een 2000 km ... iemand tips om de vespa ( 300gts ) voor te bereiden op zo'n lange rit ? Of gewoon niets aan doen en lekker rijden ... vering hard ? zacht ? bandenspanning verhogen ? olie eens vervangen voor vertrek ? ... andere tips ?

Tnx Olivier

Link naar reactie

Olie alleen vervangen als je bijna aan een onderhoud zit, anders niet erg zinvol.

Vering hard ( 2 man & bagage toch?)

Bandenspanning gewoon houden op 1,8 / 2,0.

Hoeveel kilometer per dag plan je?

Ben curieus: wij trekken Nederland in (200 / 250 km per dag, 5 dagen)

Link naar reactie
Bandenspanning gewoon houden op 1,8 / 2,0.

Ik zou toch voor een iets hardere bandenspanning gaan 2.3/2.5 met bagage en passagier ... (of verbeter me indien te hard ;) )

200 / 250 km per dag, 5 dagen

Met 125 is dat een schone afstand, met 300 kunt ge er gemakkelijk nog een 100 / 150 km bijdoen. Maar dan moete wel vlot door kunnen rijden.

Een stel zijtassen is wel handig ook voor de bagage, topkoffer, rekje vooraan met zo nen "Ortlieb-worst", rugzak tussen de benen (heb hier zelf de tip gekregen van maximum 60liter inhoud ifv nog te kunnen sturen), extra bidonneke naft en ge kunt vertrekken!

Succes met de trip!

Link naar reactie

de gewone consumables nakijken, olie, koel & remvloeistof, remblokskes, luchtfilter eens kuisten, banden. Als je dicht bij een groot onderhoud aanloopt (eerste rond de 10000 km?) dat toch al laten doen. en een paar prutsen meepakken, bandenkit, eventueel een buske voor reservcenaft, en gaan met die banaan.

Link naar reactie

Hoi,

Wij zijn naar Italie geweest en hebben 3310km gebold in tien dagen allen met een 300. Het enigste dat we moesten doen was op tijd tanken.

Die 300 kunnen meer aan dan de gemiddelde mens die ermee rijdt. Gewoon zien dat hij op tijd zijn beurt heeft gekregen en rijden. Mocht je de kilometers overschrijden voor de volgende beurt dan zou ik het onderhoud vooraf even doen of laten doen. Meer niet. Schokbrekers op hard en rijden voor de rest en vooral niet vergeten te genieten onderweg. Toffe trip gewenst en post wat foto's achteraf

Link naar reactie

'K was van plan een 300 kilometer per dag te rijden , eerste dag van Brugge tot Troyes ,dan dijon, dan 2 dagen verder tot het zuiden ...

Is de route du soleil aan te raden om de eerste paar honder kilometers te doen ? op't gemakske aan 100 dacht ik ... moet te doen zijn ...

Zo'n waterdichte zak is inderdaad interessant ! Ga ik me zeker nog aanschaffen ...

Grtz Olivier

Link naar reactie

Persoonlijk heb ik deze tassen gekocht

http://www.rad.eu/nl/c/p/28682-givi-zadeltassen-32l-silverline-t469.htm

28682gr.jpg?width=800&height=800&bgcolor=ffffff&quality=100

Zeer tevreden van. Voor 4 dagen spullen meegenomen voor 2 personen en het zat alles behalve vol. Topkoffer en bak onder zadel waren zelfs nog leeg.

7307859930_93a63ec5d1.jpg

7307860812_cc2473105d.jpg

Voor langere trips ga ik ook nog zo een rollbag halen. Heb je wel nodig wanneer je met 2 op reis gaat. En waarschijnlijk nog een bagagerek vooraan ook installeren ... dit wegen reizen met 2 op 1 Vespa.

Als ge alleen zijt, kunt ge altijd nog met een bagagenetje werken om het zadel achteraan ook vol te leggen ;)

Link naar reactie
beschadigen die zijzakken uw billen ni te veel ?

Deze niet, zit een kussentje aan de binnenzijde. Kan natuurlijk wel gebeuren maar ik heb er geen last van gehad.

Had er wel een beetje schrik van, geef ik eerlijk toe, maar m'n Wespke is nog heel ;)

De zakken kunnen met de bijgeleverde "snelbinders" ook nog extra vastgehangen worden. Ben er content van.

Heb ze aangeraden gekregen door Mgent hier op't forum.

Link naar reactie

De tassen verbreden idd je Vespa maar ik zie daar geen supergrote problemen in! Enkel over krassen zou ik me zorgen maken! Wel schitterende manier om er een echte "touring" van te maken!

Link naar reactie
Ze maken uwen vespa wel dubbel zo breed. Gedaan met het voordeel om overal tussen te geraken...

En ge moogt vooral niet vergeten dat ze erop staan, anders kunde uw bagage gaan oprapen.:)))Groetjes, nero.

De auto's gaan in NL altijd vriendelijk opzij ;) Denk dat ge juist in Belgiƫ problemen kunt hebben :)

Link naar reactie
  • 3 weken later...

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...