knifeman Geplaatst: 22 mei 2012 Delen Geplaatst: 22 mei 2012 mijne pikkel schuurt al eens tegen de grond in een bochtje... bestaan er ander die dichter bij 't chassis hangen of andere manier om dat te verhelpen buiten 'm eraf te vijzen ? (vespa gts) Link naar reactie
Hatefreak Geplaatst: 22 mei 2012 Delen Geplaatst: 22 mei 2012 Minder scheefhangen in de bocht! Link naar reactie
VespAlfa Geplaatst: 22 mei 2012 Delen Geplaatst: 22 mei 2012 kunt hem beetje warmstoken en iets buigen, wil wel helpen Link naar reactie
GroovyDoc Geplaatst: 22 mei 2012 Delen Geplaatst: 22 mei 2012 Ik merk soms dat hij niet volledig omhoog gaat als ik er vanaf ga. Dan kom ik ook wel eens aan de grond. Link naar reactie
ePit Geplaatst: 22 mei 2012 Delen Geplaatst: 22 mei 2012 Je kan je achterveren ook in een straffere stand zetten zodat je Vespa hoger van de grond blijft. (Het tool zit in het handschoenkastje achter een zwarte stop) Ik rijd nu op stand 3, vroeger schuurde mijn zijpoot ook regelmatig over de grond bij een bocht naar links. Link naar reactie
knifeman Geplaatst: 22 mei 2012 Auteur Delen Geplaatst: 22 mei 2012 staat al op stand 3 Link naar reactie
RoflGts300 Geplaatst: 22 mei 2012 Delen Geplaatst: 22 mei 2012 Als hij tegen de grond schuurt is het een teken dat ge goed bezig zijt Heb het nu nog niet gehad met m'n 300 ... met de 125 gebeurde het wel vaker. Stukske afzagen is niet echt een oplossing denk ik. Link naar reactie
khemoekeenwespoftwie Geplaatst: 22 mei 2012 Delen Geplaatst: 22 mei 2012 kan geen kwaad, is alleen verschietelijk. Is het bij naar links of naar rechts draaien. ttz. middenbok of zijstandaard? Link naar reactie
Joene Geplaatst: 22 mei 2012 Delen Geplaatst: 22 mei 2012 tijd om een classic scooter te kopen ;-) daar heb je dat probleem niet Link naar reactie
wijlen de Makke Geplaatst: 22 mei 2012 Delen Geplaatst: 22 mei 2012 @Joene, da is just, daarmee schuurt de pikkel nie maar wel het echappement:))) Grtjs Makke Link naar reactie
knifeman Geplaatst: 22 mei 2012 Auteur Delen Geplaatst: 22 mei 2012 aan de 'schaafwonde' te zien den achterste. moest het de voorste zijn zou'k m nog wel kunnen missen. Link naar reactie
knifeman Geplaatst: 22 mei 2012 Auteur Delen Geplaatst: 22 mei 2012 tijd om een classic scooter te kopen ;-) daar heb je dat probleem niet doen faro basso zijn chappement zit inderdaad goed tegen de korst Link naar reactie
Gette Geplaatst: 22 mei 2012 Delen Geplaatst: 22 mei 2012 ik schuur mijne pik ook wel af en toe ergens tegen... Link naar reactie
lacetke Geplaatst: 22 mei 2012 Delen Geplaatst: 22 mei 2012 Pikkel van mijn gts heeft ook al wat schaafwonden. Niet van aan trekken. Dat gebeurt bij het betere bochtenwerk. Link naar reactie
les Geplaatst: 22 mei 2012 Delen Geplaatst: 22 mei 2012 Dat schaaft vanzelf wel weg allemaal ;-) Link naar reactie
VK Geplaatst: 22 mei 2012 Delen Geplaatst: 22 mei 2012 Als ge 2 meter verschuift en op het andere rijvak beland is dat helemaal niet verschietelijk en het kan zeker geen kwaad. Link naar reactie
knifeman Geplaatst: 22 mei 2012 Auteur Delen Geplaatst: 22 mei 2012 Als ge 2 meter verschuift en op het andere rijvak beland is dat helemaal niet verschietelijk en het kan zeker geen kwaad. lol dat wil ik idd ni meemaken dermee iets aan doen Link naar reactie
RoflGts300 Geplaatst: 22 mei 2012 Delen Geplaatst: 22 mei 2012 2 meter schuiven heb ik voorlopig niet gehad ... ge corrigeert wel redelijk snel als ge dat voelt ... Kwam me meestal voor op een rond punt Nu is het precies wel of ze hebben de poot iets aangepast. Met m'n 125 had ik het geregeld als ik van m'n werk vertrok, veel ronde punten en korte bochten, dat ik de vloer raakte ... nu met de 300 heb ik dit probleem zo niet meer. Link naar reactie
Wutsie75 Geplaatst: 22 mei 2012 Delen Geplaatst: 22 mei 2012 Ja vreemd he, dat leek vroeger ook min of meer onmogelijk met mijn GT (voorganger van de GTS) Link naar reactie
les Geplaatst: 22 mei 2012 Delen Geplaatst: 22 mei 2012 poot raakt normaal alleen maar links dus in een bocht naar links en zover ik weet woon ik niet in engeland dus kan ik niet op het andere rijvak schieten + degene die gelapt krijgt dat zijn scoot opschuift omwille van dit kan beter eens wat rijlessen gaan nemen of géén bochten meer pakken tegen 100+kmh :-p ge moet hem gewoon rustig met de poot tegen het asfalt duwen en vanzelf het overtollige laten wegslijpen, dat of de poot eronder uit halen... Link naar reactie
knifeman Geplaatst: 22 mei 2012 Auteur Delen Geplaatst: 22 mei 2012 als ge op het rechterbaanvak nen bocht nr links pakt en de pikkel raakt links de grond , dan trekt uwe scooter daardoor serieus naar links (gelijk een raft of kano in beweging waar je links de roeispaan in 't water steekt) . Link naar reactie
les Geplaatst: 22 mei 2012 Delen Geplaatst: 22 mei 2012 dan moet ge al se-ri-eus aan het liggen zijn bij ne GTS, en dan zult ge ook wel zelf gaan 'liggen' als ge zover gaat met zo'n poot op zo'n GTS voordat ge op dat andere rijvak terecht komt. heb al wipeouts gehad in mijn 17jaar met 2 wielen maar zo extreem zoals gij zegt nog niet, als ge door uw poot in combinatie met te hard een bocht te pakken het achterwiel opheft dan schuift ge gewoon weg als ge zo fel platligt... heb trouwens wel eens een rechte geklinkerde goot meegepakt toen ik 16 was met mijn opgefokte honda vision met 2 man erop, héél rare situatie, geluk dat ik traag reed maar ik heb gewoon méér als 90° gedraaid ter plekke(!) :-P Link naar reactie
roufio Geplaatst: 22 mei 2012 Delen Geplaatst: 22 mei 2012 Ik merk soms dat hij niet volledig omhoog gaat als ik er vanaf ga. Dan kom ik ook wel eens aan de grond. heb ik ook soms hoor als ik er vanaf kom dat hij niet echt meer omhoog staat :-) Link naar reactie
GroovyDoc Geplaatst: 22 mei 2012 Delen Geplaatst: 22 mei 2012 Ik merk soms dat hij niet volledig omhoog gaat als ik er vanaf ga. Dan kom ik ook wel eens aan de grond. heb ik ook soms hoor als ik er vanaf kom dat hij niet echt meer omhoog staat :-) Vettige mannekes!! :-) Link naar reactie
knifeman Geplaatst: 22 mei 2012 Auteur Delen Geplaatst: 22 mei 2012 PS: zo heel hard moet ge niet gaan liggen ze, gelijk deze reclamepic illustreert... Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Gearchiveerd
Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.