Ga naar inhoud
Vespaforum.be

laat de dienst voor het aanvragen van gelijkvormigheidsatesten van piaggio iets weten als ze u aanvraag goed ontvngen hebben?


Aanbevolen berichten

iii,

even een schets van de situatie:

ik heb 2 weken geleden een aanvraag gemailt voor het aanvragen van een gelijkvormigheidsatest bij piaggio! nu heb ik hier nog steeds geen antwoord op gekregen. op de klantendienst wisten ze mij wel te zeggen dat er een wachtperiode is van 20 werkdagen vooraleer dat ze u dossier openen, ze kunnen de aanvragen niet volgen dus.

zouden ze dan pas binnen 2 weken terugmailen met de boodschap dat ze mijn aanvraag in behandeling hebben?? want hoe weet ik nu dat die mail op de goede plek teruchtgekomen is??

iemand die recent ook een aanvraag gedaan en me hier even meer kan iver vertellen.

gr ruben

Link naar reactie

Om een gelijkvormigheidsattest aan te vragen moet je via een dealer gaan. Gaat het hier om een 50cc, dan attest van verlies van de politie bijvoegen. Gaat het om eentje met nummerplaat, kopie van inschrijving op naam van de laatste levende en gekende eigenaar waar de nummerplaat op vermeld staat. En... ... 65€ te betalen aan de dealer voor administratiekosten.

Ik denk dat je bij Piaggio Benelux als particulier heel lang kunt wachten op je antwoord. Stap naar een dealer en als je de juiste documenten kunt voorleggen heb je binnen de 2 weken een kopie van je GVA.

Link naar reactie

het gaat ier om een PX150 die ik uit nederland ga invoeren, ik krijg alle nodige nederlands documenten mee. dus ik stap naar een piaggiodealer in de geburen, en vraag daar om eht gelijkvormigheidsatest aan te vragen??

de telefonische klantendienst van vespa had me vertelt dat in met tot piagiio benelux moest wenden.

Link naar reactie

Idd, wenden tot importeur piaggio benelux (tegen breda), als je het mailadres van de juiste bron (piaggio zelf)hebt, zal het wel het juiste zijn. Heb een paar keer over en weer gemaild en ben er ook naar toe geweest voor de keuring (150 euro). Men zal uw mail wel gekregen hebben, erop antwoorden kon toen al 14 dagen duren. Afspraak na de mail voor de keuring ten vroegste binnen een maand of drie. Maar indien op de officiele (nl) documenten ergens een kw/pk vermelding staat, is zo'n keuring niet nodig. Staat op de site van DIV.

Heb de procedure verleden jaar doorlopen en door een bijkomend probleempje heeft het geheel 7 maanden geduurd, is alleen maar in orde gekomen doordat de importeur kosteloos een tweede document per post verstuurde. Men is daar behulpzaam maar je moet wel geduld hebben.

Link naar reactie

Een "attest van vermogen" leveren ze bij de rdw spijtig genoeg niet af, deze dienst werkt naar mijn ervaring perfect, antwoorden op zeer korte termijn op een vraag per mail. Aangezien de scooter die ik kocht in NL nog was ingeschreven, heb ik voor aankoop de site RDW geconsulteerd om via het kenteken info te zoeken over de scooter. Op de site stond het aantal pk, op de documenten spijtig genoeg niet. Naar het schijnt is het zo dat als de nederlandse eigenaar het kentekenbewijs zou verliezen, het aantal pk wel is vermeld op het nieuwe kentekenbewijs dat hij van rdw krijgt.

In alle geval veel succes, dit was echt niet de eerste keer dat ik een scooter uit NL haalde, maar mijn "goesting" is nu wel over.

Link naar reactie

de eigenaar heeft me wel al de gegevens doorgemaild die hij op de papieren vond, hier stond wel beschreven hoeveel KW de vespa heeft, alsook alle ander informatie.

dus een keuring zou niet nodig zijn, maar ik moet me dan wel nog wenden tot piagio benelux voor het aanvragen van het gelijkvormigheidsatest? Of ga ik hiervoor naar een lokale dealer??

ik krijg hier precies 2 antwoorden, welke is er juist? nog andere ie ervaringen of tips hebben?

Link naar reactie

Volgens mij kan je indien het aantal kw op de documenten vermeld staat de procedure via zusterfirma DIV volgen, fod mobiliteit of zoiets, dan levert de belgische overheid een gva voor 65 euro en moet je niet via importeur of dealer.

Zie elders op dit forum.

(de belgische dealer geeft geen gva voor een niet belgische scooter)

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...