Ga naar inhoud
Vespaforum.be

DIV = weken en weken achterstand? Alleszins: miserie, gevloek, frustratie,...


Aanbevolen berichten

In deze draad gaf ik al mijn huidige ervaringen (wachten, wachten, wachten...) met de DIV weer.

Mijn relaas samengevat:

zaterdag 24 maart: PX 125 aangekocht bij een Vespa dealer in Oost-Vlaanderen

woensdag 28 maart: mijn verzekeringsagent verzendt via de Post de documenten naar DIV

maandag 2 april stelt DIV een brief op met het verzoek een factuur met vermelding “0 km’s, nieuw voertuig” over te maken.

donderdag 5 april arriveert deze brief op mijn thuisadres.

diezelfde dag bezorgt mijn dealer mij een digitale factuur die ik daarna afprint (en overigens ook betaal).

de volgende dag, vrijdag 6 april, stuur ik alles (de "naar waarheid en getrouw" gehandtekende DIV-brief, roos formulier én een afprint van de factuur) terug naar DIV.

de volgende weken bel ik om de 2 dagen naar het DIV callcenter, telkens dezelfde boodschap: mijn dossier staat nog steeds als onbehandeld in het systeem; men kan mij niet bevestigen dat mijn brief (dus incl. roos formulier, factuur met vermelding "nieuw voertuig", en verklaring "naar waarheid en getrouw") is toegekomen. Men is daarentegen ZEER snel met vingerwijzen richting de dealer ("die had maar moeten weten dat hij bij een chassis van meer dan 12 maanden oud een factuur met specifieke vermelding moest meegeven én had mij ook moeten aanraden dit bij de eerste verzending mee te sturen...") en verzekeraar ("uwe verzekeraar had maar dit en had maar dat...").

sinds vorige vrijdag blijkt het onmogelijk iemand aan de lijn te krijgen. Vandaag (en dit is ECHT niet overdreven) van 10u30 tot 12.15u (dus 1u en 45min) én van 15u50 tot 16u20 (nog es 30 minuten) vruchteloos aan de wachtmuziek gehangen, zonder ook maar één DIV-er aan de lijn te krijgen. Wordt daar eigenlijk wel wel een telefoon opgenomen?!

Resultaat: Nopes, niks, nada, rien, nihil, nul... ik wacht al ZEVEN WEKEN op een nummerplaat!

Dit overstijgt toch alle redelijkheid!!!

Zijn er nog Vespisten die al zo lang wachten?

Link naar reactie

Het probleem zit hem in de zin: - woensdag 28 maart: mijn verzekeringsagent verzendt via de Post de documenten naar DIV

Dat is het eerste wat mijn verzekeringsagent zei: ga zelf naar DIV, als wij het opsturen zijt ge minstens 3 weken aant wachten op uw plaat.

Ik ben naar DIV gegaan en volgende dag had ik m'n plaat.

Dit neemt niet weg dat het schandalig is, maar tegen die mannen kunde niks beginnen, tot spijt van velen.

Link naar reactie

Klopt Rofl...

Online bleek niet te lukken (achteraf gezien: omwille van het oudere chassisnummer) .

Omwille van de vele (toen) griezelverhalen van urenlange wachtrijen (achterafgezien was ik inderdaad beter een paar uur ipv weken ter plaatse opofferen) gekozen voor de iets minder (hahahahaha... snotter & snik) snelle procedure via de post (volgens de DIV-site: "enkele" werkdagen)... Tot hier klopt dat ook wel: na een kleine week ontving ik post met het verzoek extra documenten in te sturen. Mijn 2de brief (MOEST per post) ligt er ondertussen (wellicht) al meer dan een maand ongeopend op de DIV-deurmat...

De inschrijvingsstatistieken op de DIV site (zie de nieuwsrubriek) laten verstaan dat ze daar (hou u vast!) in de periode jan-apr niet minder dan 40.000 inschrijvingen achter staat ten opzicht van de zelfde periode vorig jaar! VEERTIGDUIZEND! Hebben ze daar de afgelopen wel al IETS gedaan!?

Link naar reactie

Mja... Het is echt zonde. M'n neef zat ook met hetzelfde probleem.

Nieuwe scoot gekocht.

Stond ook een half jaar en showroom. Een of andere voorinschrijving niet in orde een ook bijna 3 weken moeten wachten.

Ons tripje kwam bijna on gevaar, tot hij gisteren z'n plaat in de bus kreeg.

Ik hoop echt voor u dat ze snel het probleem oplossen.

Voor de rest zou ik zeggen.

Klachtenmails sturen en ombudsman ambeteren tot uw plaat er is.

Link naar reactie
vorig jaar augustus, plaat aangevraagd door verzekeraar, 2 dagen erna inde bus.

Vorig jaar hadden ze nog niet die bangelijk nieuwe software die niet werkte ... ;)

Die achter het loket durfde mij het volgende te zeggen: "Door die nieuwe software, moeten wij hier, veel meer zelf doen"

Ja ... en als ambtenaars meer moeten doen ... dan vraagde om problemen he!

Link naar reactie

Identiek op dezelfde dag " 24 maart dus " mijne LML gekocht, verzekeringsagent belast met de aanvraag van de nieuwe nummerplaat op 25 maart. Op donderdag 29 maart mocht ik de lml afhalen, nieuwe nummerplaat was ook nog niet binnen... gelukkig had ik mijn oude gele nummerplaat nog niet opgestuurd en met deze rondgetoerd tot maandag 02 april toen plots mijn nieuwe nummerplaat in de bus stak?

Dus alles is vlotjes verlopen??? En dan nog wetende dat een LML uit India komt, dus geen Europeaantje en dus is ingevoerd. Heb wel opdracht gegeven van alles een kopie door te sturen naar DIV:

- een kopie van de aankoopfactuur

- een kopie van het douanedocument (vignet 705) doet de verzekeringsagent.

- een kopie van de technische fiche van het nieuwe voertuig, of een door het land van oorsprong afgegeven kentekenbewijs.

Strange dat ze spreken van een achterstand van 40.000 nummerplaten, zou dit de echte reden zijn?

Zoveel werklozen... dat ze wat meer mensen in dienst nemen...

Frederick, ik kan geloven dat je gefrustreerd rondloopt, je zou voor minder... hopelijk hoef je echt niet zo lang meer te wachten.

Heb jij geen oude plaat meer of is dit je eerste scooter? Anders bol je met deze rond hé ;-) is wel niet echt reglementair " voor de wet - lees flikken ", maar als je dit doorgeeft aan je verzekering ben je wel gedekt bij eventuele ongevallen of schade en dat is het belangrijkste.

Link naar reactie

Vandaag bij DIV Kontich geweest:

om 10 u een ticketje genomen: nr 103 nr 23 op dat moment in behandeling.

ben buiten gestapt om 16u 15, maar wel normaal morgen of vrijdag plaat in de bus.

Blijkbaar is het een overstroming bij DIV omdat het nieuwe onnline systeem vorige week plat lag.

Link naar reactie

ik ben 2 weken geleden op den DIV binnengewandeld, nr7 en nr3 op dat moment aan de beurt. de dag erna plaat geleverd! I guess some guys have all the luck?

in 2007 heb ik wel 5 weken moeten wachten op m'n plaat wegens iets niet in orde met douanepapieren van m'n nieuwe PX. maar toen kon je nog rondrijden met een andere plaat in tussentijd (allez ja, mogen en gewoon doen is natuurlijk iets anders...haha).

Link naar reactie

Update: vandaag wéér niet binnengeraakt bij het DIV-call center ondanks 1u en 45 minuten wachtmuziek in de voormiddag en drie maal 20 minuten in de namiddag.

Wél een mailtje gestuurd naar Peeters&Pishal én vanmiddag een interviewtje mogen inspreken! :-)

Wordt nu vrijdag wellicht tussen 10 en half 11 uitgezonden...

Ik ben benieuwd...

Link naar reactie

Welja daar hadden ze me verteld dat het ongeveer een week zou duren. Voor mij gaat het wel over een herinschrijving. Vespa was gestoten.

Nu gehoord dat er vandaag mensen vrijwillig aan het werk zouden zijn binnen DIV. Hopelijk gaan ze wat achterstand kunnen inhalen.

Link naar reactie

Lol thx Wim. Tot daar m'n 15 seconds of fame...

Anyhow: nog steeds geen plaat...

Link naar reactie
  • 1 maand later...

Hopelijk volgende week mijn eerste Vespa 125 op de oprit! Nu altijd handig is dit forum om even op te zoeken welke documenten je nodig hebt voor je nummerplaat aan te vragen :)

Gewoon met je roze/gele document en aankoop factuur (is van particulier gekocht maar alles staat wel netjes op papier) of is dit niet nodig om mee te nemen? Naar het DIV gaan of eerst naar je verzekeraar? Heb wel even tijd om te wachten, maar als ik bovenstaande lees toch liever niet zo lang wachten op mijn platen :)

Groetjes c

Link naar reactie
Hopelijk volgende week mijn eerste Vespa 125 op de oprit! Nu altijd handig is dit forum om even op te zoeken welke documenten je nodig hebt voor je nummerplaat aan te vragen :)

Gewoon met je roze/gele document en aankoop factuur (is van particulier gekocht maar alles staat wel netjes op papier) of is dit niet nodig om mee te nemen? Naar het DIV gaan of eerst naar je verzekeraar? Heb wel even tijd om te wachten, maar als ik bovenstaande lees toch liever niet zo lang wachten op mijn platen :)

Groetjes c

Eerst bij je verzekeraar gaan om het plaat aanvragen, je gele/roze document meenemen . En moet het beter zelf gaan brengen die documenten naar DIV .En normaal gezien heb je die binnen een paar dagen ,hangt vanaf wat ze zeggen hoeveel dagen . Ben gisteren ook de documenten gaan af geven bij de DIV ,en hadden gezegd dat ik morgen de plaat en document zou ontvangen .Dus het is vandaag en heb ze al een half uurje bij mij . Hopelijk dat het bij DIV weer alles normaal loopt en ook voor u en alle andere die nog moeten gaan . Grt Gio

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...