Ga naar inhoud
Vespaforum.be

"RITJE" naar Italie door RUSOR's cameraatje


RUSOR

Aanbevolen berichten

Dag 2

17-04-2012 's morgens werden we door de zoon des huizes naar een magazijn gebracht waar we onze Vespa' s hadden mogen stallen voor de nacht. Omdat we vandaag kilometers wilde vreten ging het een hele dag over de snelweg. Van Genk naar Freiburgh am Rhein is toch een kleine 560 km autobahn vlammen. En vlammen deden deze 300 cc GTS en eigenlijk wel comfortabel. Met constant tegen 100 km per uur op de teller met een ijskoude tegenwind is toch een goede prestatie zou ik denken. 's avonds een primma hotelletje en nog een wandelingetje in het dorpje. Goed gegeten en slapen

IMG0002-L.jpg

nog foto's hier... http://rusor.smugmug.com/Holidays/2012/D2-PONTEDERA-ELBA/22644346_5Tj9P7#!i=1813862184&k=ZFmJZBH

Link naar reactie

Dag 3

18-04-2012 Vandaag worden twee helmen wakker in een bed aan Freiburgh am Rhein. Na stevig ontbijt worden de regenpakken aangetrokken want het zal nodig zijn vandaag. Het zal een rit worden met een grote R. Tot de Zwitserse grens blijft het droog maar hoe dichter we bij de Gothard tunnel komen word het weer slechter en slechter. Na de regen komt de sneeuw met bakken uit de lucht. Onze vizieren worden volledig ondergesneeuwd en dit vriest nog een aan ook. Net voor de tunnel is er nog een misverstand door de rode lichten aldaar en splitst de groep zich in twee groepje van twee. Na de tunnel stop ik met Francios op de eerste parking de andere 40 kilometer op de tweede parking. Door de hevige sneeuwval hadden we elkaar niet opgemerkt. Gelukkig is er dan GSM en we spreken af om eerst koffie te drinken om op temperatuur te komen en dan elkaar terug op te zoeken. Na een tijdje rijden we een kletsnat Italie binnen. Het regent wat minder en we gaan nog en op zoek naar de Kathedraal in Milaan. De regen blijft echter de spelbreker en vertrekken we richting Volpedo. We komen vrij laat aan en daar denken ze al dat we niet meer komen. We stappen binnen in een ongelofelijk mooi hotel. Niels is als hobby klok hersteller al direct in de ban van het klokje op zijn schouw in de kamer. Ik heb bijna schrik om met mijn doorweekte kleren deze mooie kamers te betreden. Na de vraag waar er goed restaurantje in de buurt is, worden we direct verwezen naar het restaurant van zijn broer. Ons kent ons hier in deze regio. Maar alles was perfect en smaakte zeer goed na zo'n dag

IMG0012-L.jpg

IMG0025-L.jpg

Nog foto's hier... http://rusor.smugmug.com/Holidays/2012/D3-PONTEDERA-ELBA/22644521_H4Brpv#!i=1813889407&k=Pzw4gZJ

Link naar reactie
Het verschil tussen dit

IMG0001-M.jpg

En dit...

IMG0020-M.jpg

Is een fantastisch Vespa avontuur van tien dagen dat we niet snel zullen vergeten... . benieuwd???? volg deze topic

volgens mij 3u en 14 minuten ,

Link naar reactie

Dag 4

19-04-2012 Na nog enkele foto's te hebben genomen van het prachtige verblijf in Volpedo vertrekken we naar Pontedera. Het weer is niet schitterend maar het kan erdoor. We besluiten om naar Genova te rijden en daar even de haven te bezoeken. Zoals overal op toeristische plaatsen in Italie worden we weer lastig gevallen door Negers die "echte" Zwitserse namaak horloges proberen te verpatsen. Na het bekendste schip van de haven hebben gezien trekken we van de ene overvolle scooterparking naar ééntje dat midden in de stad gelegen is. Weer mooi gebouwen te zien in deze stad. We drinken nog koffie in de Ferraristraat... Verder valt het me op dat de politie in het land van de motor en scooter op een japanse honda rondrijdt. Vervolgens vervolgen we onze weg langs de kust. We houden halt in Recco voor wat foto's. Toevallig aan een prachtige cactustuin. We vervolgen de kustlijn met prachtige bochten en nog mooier uitzichten om dan onze Vespa's bijna op strand te parkeren voor de hongerige magen te stillen. Op aanraden van een lokale stappen we binnen bij Punta Focaccio. Een zaakje dat zo groot is als mijn tuinhuis maar met veel Italiaanse flair. De eigenaar Maurizo is fan van Belgische chocolade en doet ons beloven wat op te sturen. Iedereen die binnenkomt moet weten dat wij dat gaan doen. Tijdens het hele verhaal over zijn herenstumor en wat mopjes tussendoor met andere klanten krijgen we ook nog goed te eten. Ondertussen versiert hij ook nog een date met een dame. Dit kan alleen maar in het echte Italie denk ik dan. Fijne belevenis. Ondertussen is het weer fel beginnen te regenen. We besluiten Pisa te laten voor wat het is en morgen te bezoeken en we rijden over een kletsnatte Brancopas naar Pontedera. We komen weer doorweekt aan en in een knap golfresort. Hier zullen we twee nachten verblijven. We gaan naar een klein plaatselijk eettentje waar we heerlijke plaatselijk specialiteiten nuttigen. Daarna worden we nog uitgenodigd bij de plaatselijke vrienden van Johnny voor de koffie. Zeer leuke afsluiter van de dag

IMG0010-L.jpg

nog foto's hier... http://rusor.smugmug.com/Holidays/2012/D4-PONTEDORA-ELBA/22644578_z2pb9P#!i=1813896661&k=jsnjDBS

Link naar reactie

Dag 5

20-04-2012 Net als je denkt dat het niet meer beter kan op vlak van hotels kom je op een plaats als deze. Gisteren te moe om nog foto's te nemen dus doen we dit maar vandaag. Wij hebben een suite met twee aparte slaapkamers en twee aparte badkamers. Ook nog een inkomhal en een keuken. Dit is alles is gelegen in golf resort/wijngaard. Gewoon weg in orde dus. Voor de middag rijden we bij een zonnig weertje naar Pisa. Hier nemen we foto's van de toren langs alle kanten en kunnen we vast stellen dat hij nog altijd scheef staat. Ook nog een speciale foto van Johnny voor zijn Maria... Ze zal het wel begrijpen denk ik. Op de terug weg nog even stoppen bij padre Pio en dan naar Pontedera. Hier kijk ik al heel de reis naar uit. Dit moet voor mij het hoogte punt van de reis worden. En het was dit dan ook met stip. We bezochten eerst op ons gemakje het museum. Al dat moois dat daar verzamelt is, is al de moeite op tot daar te rijden. Het werd echter nog beter toen Anna Tasso op het toneel verscheen. Zij is de assistente van Marco Manzoli. Toen deze ook nog persoonlijk ging begeleiden door de fabriek kon mijn geluk niet op. Echter toen hij onze Vespa's zag kwam de passie van de man voor het merk helemaal naar boven. Hij was helemaal weg van de opgezette super sports. Moest foto's hebben voor de designers van mijn omgebouwd GTV zadel. Hij gaf ons ook nog tips ivm betere vering enz... De man was een spraakwater val. Toen gingen we de fabriek in... We mochten daar echter geen fototoestelen mee naar binnen nemen. Maar we hebben de LX en de GTS lijn in werking gezien. Met veel passie vertelde onze gids dat de spareparts hier binnenkwamen en vanaf het chasisnummer is aangebracht deze vespa een ziel heeft. Verder hebben we ook nog de PX lijn gezien... echter deze was in rust wegens een staking... De PX is nog altijd zo populair dat het mistens zestig dagen duurt voor er aan een bestelde PX kan begonnen worden. Reken daar nog de verzending bij en je weet als je geen stoch PX besteld je er toch een kleine vier a vijf maanden moet op wachten... als de band draait natuurlijk. Na het ongelooflijk bezoek aan het heilige de heilige ging het terug naar museum waar we nog een persoonlijke ontmoeting hadden met Guiseppe Cau. Deze man is al ruim de tachtig gepasseerd maar vertelde ons hoe hij de eerste racevespa's eigenhandig met klinknagels ineen stak. Volledig in aluminium gemaakt trouwens. Hij won dan ook nog een alles wat er toen te winnen was. Daarna nog relaxt koffie drinken en wat kletsen met Marco en Anna. Er werd onder andere verteld dat de huidige LX GTS en PX nog altijd als echte Vespa's worden beschouwd. Het principe van een volledige "ijzeren" frame is nog altijd bepalend voor de stijfheid van het geheel... al die ander modellen van de group word beschouwd al plastiek. Trouwens we zagen nog in primeur de nieuwe X10 die binnenkort op de markt komt. Het was de dag van deze tiendaagse voor mij. Een unieke ervaring die niet veel mensen zullen meemaken. 's Avonds nog eens goed gaan eten met Patrizia en Giando om het te bedanken omdat ze dit mogelijk hadden gemaakt

IMG0020-L.jpg

IMG0049-L.jpg

IMG0068-L.jpg

IMG0137-L.jpg

IMG0140-L.jpg

Nog foto's hier... http://rusor.smugmug.com/Holidays/2012/D4-PONTEDERA-ELBA/22644750_gjFCCx#!i=1813914524&k=Pzbp4DB

Link naar reactie

DAG 6

21-04-2012 Vandaag vroeg uit de veren. We verlaten Pontedera en rijden een stuk binnendoor naar Piombino. Het laatste stuk nemen we echter weer de autostrade om zeker op tijd aan de boot te zijn. Het valt mij al een paar dagen op dat de mensen onderweg zeer gefascineerd zijn door onze Vespa's. Steevast komen ze naast ons rijden en gaat de duim de hoogte in. In Piombino nemen we de boot en verlaten we het vaste land. Op de boot maak ik kennis met Anja die op prospectie is voor georganiseerde motorreizen met een CBR 600. Eens op het eiland haasten we ons naar het hotel voor de bagage te droppen. Trouwens dit zou ons minste hotel van de reis. Echter onze jongste merkt op dat dit het beste hotel is als we moeten betalen. We rijden naar de inschrijving en komen vrijwel als eerste aan. We zullen niets missen van de randuno isola d' elba. We maken kennis met heel het bestuur van de club. Ze zijn verbaasd dat we zo ver komen voor een ritje. Trouwens iedereen op dit evenement wil wel met ons praten desnoods met hulp van een tolk. De meeste willen ook met ons op de foto. 's Avonds afspraak aan het vliegveld voor het eten en een feestje. Mijn gezelschap is echter niet zo fuifgezind en we gaan vroeg door. Morgen is er echter weer veel vespaplezier... de foto's en filmpjes zeggen echter veel meer dan woorden

IMG0006-M.jpg

IMG0011-L.jpg

IMG0137-L.jpg

Nog foto's hier... http://rusor.smugmug.com/Holidays/2012/D6-PONTEDERA-ELBA/22644895_RZWXNW#!i=1813948332&k=Rk3thJF

Link naar reactie

Dag 7

22-04-2012 Deze morgen na het ontbijt naar het strand gereden voor een paar foto's van de wesp. De andere kwamen wat later er ook toe en de fotosesie ging gewoon nog wat door. Vervolgens terug naar het evenement afgezakt voor wat weer een adembenemende rit zou worden met veel mooie uitzichten en veel Vespa fun. Er was weer vanalles te zien... mooie vespa's, mooie vrouwen, met drie op de vespa,met de hond op de vespa enz... De stop onderweg was echter een fiasco... veel te weinig voorzien voor het aantal deelnemers. 's avonds weer eten aan de luchthaven. Na het eten de beker uitreiking. Wij wonnen twee bekers. Voor de verst komende internationale deelnemer voor de deelnemers van San marino. En ook voor de club met de meeste deelnemers internationaal. Hierna was er nog taart en ging ik nog op de foto met de oudste vespisti... Een kranige man van 86 jaar. Toen begon alles wat leeg te lopen want de meeste moesten hun boot halen om morgen te gaan werken. Wij gingen nog wat kuieren in het stadje om een cadeautje te schoren voor het lieftallige vrouwtje dat is achtergebleven. Francois zou echter zijn cadeau verliezen op de autstrade... maar dat zal Niels of Francois zelf wel eens vertellen in geuren en kleuren. 's avonds was het lekker weer en besloot ik weer naar strand te trekken. Niels ging voor een wandeling langs de beach. Ik keek naar de ondergaande zon met zicht op Corsica. Toen iedereen weer samen was genoten we van ons laatste avondmaal in de plaatselijk pizaria

IMG0001-L.jpg

IMG0173-L.jpg

IMG0203-M.jpg

Nog foto's hier... http://rusor.smugmug.com/Holidays/2012/D7-PONTEDERA-ELBA/22645136_mjqd5G#!i=1814024104&k=3KgsTDq

Link naar reactie

Dag 8

23-04-2012 Vandaag keren we terug naar het vaste land. We genieten van het goede weer. Op de boot die voor ons vertrekt wordt er van op het dek Belgio gescandeerd. Vespisti die we hadden leren kennen van het weekend. Op de boot hebben we nog een praatje met Franco. Die heeft ook nog een ritje van vier uur voor de boeg voor hij thuis is. We rijden vandaag tot in Lomazzo tegen Como. Toch goed voor dik 500km vandaag. Na de boot rijden we weer voor 50km de autostrade op. Daarna gaan we binnendoor over Passo Cisa. Zeer mooie trip met perfect asfalt. De super even te sporen gegeven en een Fransman met een auto wist niet goed wat hem overkwam toen dat vespaatje in zijn slipstream bleef hangen. Ook even stoppen voor de foto. Hier werd Niels zijn Wesp wat moe en ging spontaan liggen. Gelukkig zonder schade met dank aan de achterop gebonden rolbag. Ondertussen wordt het kouder en kouder onderweg.De dag eindigde echter weerom doorweekt in een viersterren hotel met een prima avondmaal

IMG0032-M.jpg

IMG0038-L.jpg

IMG0053-L.jpg

Nog foto's hier... http://rusor.smugmug.com/Holidays/2012/D8-PONTEDERA-ELBA/22647468_DvfBsZ#!i=1814173642&k=QRjbvBX

Link naar reactie

Dag 9

24-04-2012 Vandaag is het mijn verjaardag... Echter cadeaus van de weergoden zal mij niet gegund zijn. In de gietende regen vertrekken we 's morgens. We dachten dat we alles al gezien hadden maar dit slaagt alles. We rijden één kilometer tot het bezinestation en we zijn al doorweekt. We krijgen het kouder en kouder door de nattigheid. Op de borden naar de San Gottardo geven de borden sneeuw aan. Hoe dichter we komen hoe witter het ziet. Een rijstrook word afgesloten wegens te glad. Aan het laatste naftstation stoppen we voor te tanken en lachen we de miserie en ontbering weg en rollen we wat door de sneeuw. De hemel trekt gelukkig open en Francois heeft ook weer de moed om door te gaan. We rijden een lekker warme tunnel in en na die tunnel vervolgen we de weg met af en toe regen en af en toe droog. Een hele dag door slecht weer en tunnels gereden is toch ook wel vermoeiend. 's avonds eten we in Baden Baden een XL snitsel die we hebben verdiend. We bedanken onze reisleider met een klein aandenken voor de goede zorgen. Na een gezellige avond gaan we weer onder wol om morgen de laatste etappe aan te vangen.

IMG0005-L.jpg

IMG0008-L.jpg

IMG0024-L.jpg

Nog foto's hier... http://rusor.smugmug.com/Holidays/2012/DAG-9-PONTEDERA-ELBA/22648255_Hs6jwQ#!i=1814231767&k=JTLnNDb

Link naar reactie

Dag 10

25-04-2012

Nog even wat foto's nemen van het laatste hotel. Het weer is koud maar droog en we besluiten om binnendoor te rijden. We rijden gelijk naar de grens met Frankrijk. Deze steken we met het veer over. We rijden stevig door. We stoppen éénmaal voor foto's en voor de rest enkel voor te tanken. Na Frankrijk rijden we terug Duitsland in om dan richting Luik Belgie binnen te komen. In St Vith splitsen onze weggen in twee per twee. Dit echter met de belofte om snel samen te komen voor een reunie . Ik rijd nog mee tot Genk en vervolg dan mijn weg naar het verre Essen in de gietende regen. Om 18 16 eindigt avontuur met 6071km op de teller. Maw 3310 km in 10 dagen met een Vespa 300 GTS.

Het was dan ook een ongelooflijke reis en moet ik enkel de mensen nog bedanken die dit mogelijk maakte.

Mijn dealer Blommaert voor last minut onderhoud

Gerd van almex voor mijn bagagerekje

Patrizia en Giando voor de fantastische dag

Mijn reisgenoten voor de fun onderweg

En natuurlijk Johnny Vespadiverso voor de geweldige planning en perfect organisatie

IMG0011-L.jpg

IMG0015-L.jpg

That's my story folks

GRTS Rusor

Link naar reactie

Prachtig reisverslag!

Het blijft me nog altijd verbazen wat zo'n klein kutbrommerken kan teweeg brengen.:)

François die er met 1 hand in slaagt de toren van Pisa recht te duwen,de reuze schnitzel,..., prachtige foto's!

Spijtig dat het weer niet altijd meeviel maar dat verhoogt alleen het avontuurlijke van zo'n reis.

Groetjes, nero.

ps: @François: ge zijt de "c" vergeten in uw filmpke! :))

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...