Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Waterdichte GPS echt nodig of niet ?


Kristof@Ostend

Aanbevolen berichten

Je hoeft dit niet onmiddellijk te kopen. Wanneer je voor het eerst je gps aanzet registreert die bij Garmin. Vanaf dan heb je recht om binnen de 60 dagen de beschikbare update gratis te downloaden. Zo ben je gegarandeerd van de nieuwste kaarten wanneer je start. JE kan nadien de Lifetime aankopen. Kost hier rond de 90 euro, via amazon.de kan je ze soms kopen voor 62 euro.

Link naar reactie
Voor de nostalgasten, ik heb hier nog een doos vol gele Michelin kaarten van Frankrijk...moet toegeven...Leven de GPS!!!!!

Verleden jaar toerke van 800km gedaan in Champagne met die gele Michelin kaarten zonder GPS. Niet 1 keer verkeerd gereden. Moest ge ze wegdoen Sindo, denk aan mij... Kwestie om mijn verzameling te vervolledigen ;-)

Link naar reactie
Voor de nostalgasten, ik heb hier nog een doos vol gele Michelin kaarten van Frankrijk...moet toegeven...Leven de GPS!!!!!

Verleden jaar toerke van 800km gedaan in Champagne met die gele Michelin kaarten zonder GPS. Niet 1 keer verkeerd gereden. Moest ge ze wegdoen Sindo, denk aan mij... Kwestie om mijn verzameling te vervolledigen ;-)

je geraakt zeker overal zonder gps, maar als ik ergens rustig rondtoer is dat over landwegen, en daar staan nergens wegwijzers. Dus ofwel rij je op gps, ofwel moet je elke 5km stoppen om de gedetailleerde kaart boven te halen...

Link naar reactie
Je hoeft dit niet onmiddellijk te kopen. Wanneer je voor het eerst je gps aanzet registreert die bij Garmin. Vanaf dan heb je recht om binnen de 60 dagen de beschikbare update gratis te downloaden. Zo ben je gegarandeerd van de nieuwste kaarten wanneer je start. JE kan nadien de Lifetime aankopen. Kost hier rond de 90 euro, via amazon.de kan je ze soms kopen voor 62 euro.

Bedankt voor de Amazon.de typ.

Link naar reactie
Voor de nostalgasten, ik heb hier nog een doos vol gele Michelin kaarten van Frankrijk...moet toegeven...Leven de GPS!!!!!

Verleden jaar toerke van 800km gedaan in Champagne met die gele Michelin kaarten zonder GPS. Niet 1 keer verkeerd gereden. Moest ge ze wegdoen Sindo, denk aan mij... Kwestie om mijn verzameling te vervolledigen ;-)

je geraakt zeker overal zonder gps, maar als ik ergens rustig rondtoer is dat over landwegen, en daar staan nergens wegwijzers. Dus ofwel rij je op gps, ofwel moet je elke 5km stoppen om de gedetailleerde kaart boven te halen...

In Frankrijk valt dit best mee hoor Gette. Wegennummering is er veel beter aangeduid dan hier in Belgie en zelfs redelijk kleine wegen hebben er een Dxxxx nummer. 's avonds kleine voorbereiding, te volgen nummers op papiertje op handschoenvak en bollen maar. Slechts enkele malen moeten stoppen om de kaart boven te halen.

Moet toegeven heb op een van mijn PXen wel een Garmin 660 staan ;-) Maar hier was het met andere wesp en zonder GPS...

Link naar reactie

vroeger had je zo'n rol voor op de motor :). Het voordeel is dat je dan je weg kan voorbereiden en zien hoe en langs waar je rijdt, eventueel waar je wil stoppen of iets bezichtigen. Op voorhand weet je langs waar je allemaal gaat passeren en leer je nog een beetje aardrijkskunde, Je hebt dan heel snel door wanneer je verkeerd zit. Is op zich al de helft van de fun. Met de GPS rijd je eigenlijk blind en als je vanuit BelgiË Aken passert richting Avignon heb je het niet eens door... allez de jeugd toch die het niet meer gewoon is met een kaart te werken :)))))

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...