Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Groene mod parka


seabike

Aanbevolen berichten

Tamtamedamtamedamtamedam 't Amerikaantjeu, zondags open supergoe en supergoeiekoop.

Een parka is goed, warm en modieus genoeg om te gaan vissen op zee, voor op de Vespa zijn er beter jassen.

Nog een adres voor goedkope groene legerfrakken en bottines : Amerikaans Stockhuis in Emblem

http://www.amerikaansstockhuis.be

Tenzij ge natuurlijk van die pseudo trendy shizzle van Lambretta wilt, dan moet ge in Halle zijn bij United Scooters.

Dikke nep natuurlijk, but it's your wallet...

Link naar reactie

Nie elke parka is ne mod parka ... .alleen de fishtailparka's zijn echte ,de M reeks van het amerikaans leger die gebruikt werden in korea ... kzal der wel wer bakke kommentaar voor krijgen me dees uitspraak .Maar als ge nie als ne nepper wilt overkomen kunt ge best wegblijven uit die legerstocks , dat zijn wel parka's maar nie de juiste en maakt ge kans u onstervelijk belachelijk te maken bij de echte Mods .T'is wel percies da iedereen die nu ne scooter koopt perse zich ne mod look wilt aanmeten .

Maar ja parka of gene het verschil tussen echte mods en mensen die zich een imago aanmeten zult ge altijd wel blijven zien

Mod zijt ge ...

Link naar reactie

@ bluevespa : hahahaha

Nee maar ik meen dat echt serieus , tegenwoordig denk iedereen dat als ze ne Vespa hebben of kopen , dat mod zijn daar gewoon aanvastgekoppeld is ,tegenwoordig als ge aan iemand vraagt waarom ze me ne target op hunne scooter rondrijden ze ne kop trekken gelijk een kalf da ne trein ziet passeren ,pas op der zen jongen gasten die wel heel goe weten waar ze mee bezig zijn , der zen ook gasten die meer mod minded zijn dan andere en zeggen dat ze het nie zijn ...maar over het algemeen ...da nog nie gesproken over ons nief lichting weekend & ride out mods ( die komen vlak achter de catalogus mods ... )Der hangt ook een heel muziek scene aan vast ( ska , rock steady , soul , northren soul , 60ties r&b , beat) .Groot is dan ook mij vebazing als ik dan soms lees dat ze naar een optrede van Laura linn zen geweest enzo.

Dus als ge het echt nie meent ... laat de mod scene voor de mods ... ..

ps : wie ben ik om iemand tegen te houden om ne parka of iets anders mod gerelateerd te kopen...maar dat wilt nie zeggen dat ge automaticsh wordt aanvaard in deze sub culture

Link naar reactie

Mijn 1ste Fred Perry poloke was mijn tennis outfit op mijn 14de (1984), was ik toen een MOD of een SNOB ?

Wat ik maar wil zeggen is dat (een) bepaalde kleding(stijl) vaak toegeëigend wordt door bepaalde (sub)culturen, enkel zij mogen die dragen (enfin, dat denken/vinden velen toch).

Link naar reactie

Mij gaat het niet over bepaalde merken die worden toegeeigend. Maar meer over dat sommige gasten tegenwoordig beginne claimen dat ze Mod zijn en nog geen flauw benul hebben van waar dit eigenlijk over gaat , ik wil hiemee niet zeggen dat ik de waarheid hierover in pacht heb . Maar veel van die "ride out mods "verbrodden het wel soms voor de " echte" , mensen die dit leven , dag & nacht mee bezig zijn , ne mod state off mind hebben ...alle ge begrijpt wat ik bedoel he.En ik zou mij daar nie kwaad mogen in maken , was het nie dat daar soms zo'n oenen bij zijn

Ik ga mij hier waarschijnlijk niet echt populair maken bij sommige gasten op dit forum , maar de gene die mij kenne zullen weten hoe diep dit zit .

Ik ga nog liever een ritje en ne babbel ritje doen met ne gast op ne scooter die nie claimed ne mod te zijn , maar ne goeie gast is dan... ..

Link naar reactie
Mijn 1ste Fred Perry poloke was mijn tennis outfit op mijn 14de (1984), was ik toen een MOD of een SNOB ?

Wat ik maar wil zeggen is dat (een) bepaalde kleding(stijl) vaak toegeëigend wordt door bepaalde (sub)culturen, enkel zij mogen die dragen (enfin, dat denken/vinden velen toch).

Ja, maar jij bent dan ook al een subcultuur op je eigen hé Joene ;-)

Link naar reactie

als ge dan toch ne purist wilt zijn, dan moette gaan voor een M51 parka. volgens mij het enige model dat in de sixties door de mods gedragen werd. nu zie je ook veel M65's, maar die waren in de sixties nog niet via de legerstocks beschikbaar omdat die toen nog door het amerikaans leger in gebruik waren. en ik weet dat voor jullie een mod meer een "state of mind" dan een bepaalde scooter is, maar toch blijf ik vinden dat een echte mod op een sixties-scooter rijdt, en niet op een PX (en nu loop ik weg voor ik hier afgeschoten ga worden ;-)

Link naar reactie

nen échte mod is nu zo ongeveer rond de 65 jaar oud en was dat toen hij jong was...

al de rest zijn mensen die volgens de mod lifestyle leven of willen leven. spijtig genoeg voor de 10% die daar in slagen, zijn er verschrikkelijk veel idioten die dit als een verkleedpartijtje zien en idd niets weten over de lifestyle daarbuiten.

ik ga zeker niemand zeggen wat ze wel of niet mogen aandoen, maar hedentendage wordt de 'mod' look gelijktijdig met de nieuwe Vespa gekocht (omdat dat volgens geslepen marketing jongens zo hoort).

peace! :)

Link naar reactie
denk dat de 'Seabike' een beetje geschrokken is ;-)

Ik denk dat hem voor ne Millet gaat nu ;-)

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...