Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Reis naar Nederland


Wim_1979

Aanbevolen berichten

Ik woon in Mol, aan de grens met Nederland, en uit mijn ervaringen met de koersfiets weet ik dat er vlakbij dus héél mooie wegen liggen te wachten. Holland is voor mij echt dichtbij en toch direct een beetje anders... Da's één van de hoofdredenen waarom ik voor mijn A-rijbewijs ga over enkele weken.

Maar ik kijk al een beetje verder: ik zou graag in augustus een week door Nederland trekken.

Vriendin achterop, beetje bagage mee... Etappes van een dikke 200 kilometer per dag, logeren in B&B's.

Op een dag of zes zou ik zo een groot deel van het land gezien moeten hebben: vertrekken langs het westen,

langs de kust, rond en over het IJsselmeer, terug langs het oosten.

Als er mensen zijn die tips willen geven voor bestemmingen, tussenstops, enz... Graag!

Vooral mooie streken/ritten zijn welkom: ik moet bekennen dat NL wat dat betreft voor mij Terra Incognita is.

Link naar reactie

De delta werken, Scheveningen, Volendam, Den Helder , de wadden eilanden , leeuwarden ,Dokkum ,Roermond , Valkenburg , Maastricht, Breda, maar ja mij moogt ge overal in Nederland droppen , zolang er een café me belgisch bier in de buurt is... .. ;-)

Het is daar wel veel aangenamer rijden voor ne scooterist in België , men houd daar rekening met 2 wielers.

Link naar reactie

En zeker over de Afsluitdijk tussen den Oever en harlingen rijden , int midden daarvan hebt ge een toeristische uitkijktoren echt de moeite.En de zeeland brug is ook eens plezant om over te rijden .

Link naar reactie

Merci voor de reacties ;)

Die 200 km / dag was gewoon een schatting... Nu doen we regelmatig ritjes van een dikke 100 km, zonder problemen.

Om dag na dag het dubbele te doen is inderdaad misschien wat veel.

We zullen nog wel zien. Ik ga de komende weken nog wat opzoeken en verder plannen: ik zal hier wel af en toe wat posten.

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...