Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Akrapovic uitlaat zorgt voor inlopende nokkenas????


flameboy

Aanbevolen berichten

Mijn GTS300 SuperSport heeft momenteel 7500km

Er zit al een 3000km een Akrapovic onder...

Nu maakt het blok, vooral als hij koud staat, een rammelend geluid...

Bij de dealer zeggen ze dat er waarschijnlijk een tuimelaar is ingelopen id nokkenas...

Dit door een slechte legering, of door oververhitting van het blok (door de Apkrapovic... )

Garantie? valt weg van zodra de uitlaat niet meer origineel is... ...

Heeft er iemand dit al voorgehad? of weet er iemand raad?

Thanx

Link naar reactie

Dat is dus pas klooien..de vermoedelijke veroorzaker van een probleem (uitlaat in dit geval) vervangen, Vespa naar iemand brengen die die Vespa zn geschiedenis niet kent en die mens mag het dan gaan uitzoeken...goe bezig...

Link naar reactie

Ik ga gewoon mee volgens de opinie van jamie. Als het echt niet aan de uitlaat zou liggen. IK denk ook dat er veel mensen dit doen niet? Ik vind trouwens als je klant bent bij die dealer en je hebt daar die uitlaat gekocht dat ze toch mogen een oogje dicht knijpen. BARDI je hebt wel gelijk hoor :)

Link naar reactie

Vind ik een straffe... Ge haalt met de originele uitlaat ook de kat weg en dat zou zorgen voor oververhitting... ik zou denken hoe minder in de uitlaatlijn zit hoe beter... ik zou gaan voor een tweede opinie bij een andere echte vakman en niet u zakken laten vollaaien door verkoops praatjes

Link naar reactie

Heeft niks te maken met de uitlaat. Dit probleem komt af en toe voor en ook met originele uitlaten. Zou in garantie moeten vervangen worden.

Link naar reactie

is inderdaad geen uitlaat probleem. normaal gezien moet bij de nieuwere automatic vespas de kleppen gesteld worden rond de 10000km. sommige scoots hebben dit al voor op 4000km of 7000km ofso, dit door een productie four in de nokkenas.

Link naar reactie

Een ingelopen nokkenas heeft volgens mij te maken met een slechte smering of een foutief hardingsproces van die nokkenas. Het ene is een onderhoudsprobleem en het andere een deel van de productie van een motor en dan ligt de verantwoordelijkheid dus bij Piaggio. Uiteraard kan je huidige dealer zich verschuilen achter het feit dat deze Vespa niet gebruikt is in zijn originele staat. Ga naar een andere officiële dealer en vraag hem om de hardheid van de nokkenas eens te controleren. Als die te laag is zullen ze de nokkenas wel vervangen in garantie.

Succes

Link naar reactie
  • 4 weken later...
  • 3 maanden later...
  • 11 maanden later...

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...