flameboy Geplaatst: 27 maart 2012 Delen Geplaatst: 27 maart 2012 Mijn GTS300 SuperSport heeft momenteel 7500km Er zit al een 3000km een Akrapovic onder... Nu maakt het blok, vooral als hij koud staat, een rammelend geluid... Bij de dealer zeggen ze dat er waarschijnlijk een tuimelaar is ingelopen id nokkenas... Dit door een slechte legering, of door oververhitting van het blok (door de Apkrapovic... ) Garantie? valt weg van zodra de uitlaat niet meer origineel is... ... Heeft er iemand dit al voorgehad? of weet er iemand raad? Thanx Link naar reactie
jamie Geplaatst: 28 maart 2012 Delen Geplaatst: 28 maart 2012 ik zie nie in waarom een nokkenas zou uitlopen door een uitlaat ,,, was er wel genoeg olie op die motor ?zelf rij ik ook met acropovic,,is de klepspeling wel ok ? check even bij een andere dailer of meet zelf even na zou ik zeggen Link naar reactie
arti-bella Geplaatst: 28 maart 2012 Delen Geplaatst: 28 maart 2012 PLaats u originele uitlaat ga naar een andere dealer en laat het maken? Dan hebde zeker geen geklooi? Link naar reactie
bardi Geplaatst: 28 maart 2012 Delen Geplaatst: 28 maart 2012 Dat is dus pas klooien..de vermoedelijke veroorzaker van een probleem (uitlaat in dit geval) vervangen, Vespa naar iemand brengen die die Vespa zn geschiedenis niet kent en die mens mag het dan gaan uitzoeken...goe bezig... Link naar reactie
arti-bella Geplaatst: 29 maart 2012 Delen Geplaatst: 29 maart 2012 Ik ga gewoon mee volgens de opinie van jamie. Als het echt niet aan de uitlaat zou liggen. IK denk ook dat er veel mensen dit doen niet? Ik vind trouwens als je klant bent bij die dealer en je hebt daar die uitlaat gekocht dat ze toch mogen een oogje dicht knijpen. BARDI je hebt wel gelijk hoor Link naar reactie
wijlen de Makke Geplaatst: 29 maart 2012 Delen Geplaatst: 29 maart 2012 Zolang die culasse er nie afgehaald is kunnen we blijven raden wat de oorzaak is. En of de uitlaat de schade veroozaakt heeft(hetgeen ik betwijfel) Grtjs Makke Link naar reactie
arti-bella Geplaatst: 29 maart 2012 Delen Geplaatst: 29 maart 2012 Zolang die culasse er nie afgehaald is kunnen we blijven raden wat de oorzaak is. En of de uitlaat de schade veroozaakt heeft(hetgeen ik betwijfel) Grtjs Makke Hier sluit ik mij bij aan Link naar reactie
RUSOR Geplaatst: 29 maart 2012 Delen Geplaatst: 29 maart 2012 Vind ik een straffe... Ge haalt met de originele uitlaat ook de kat weg en dat zou zorgen voor oververhitting... ik zou denken hoe minder in de uitlaatlijn zit hoe beter... ik zou gaan voor een tweede opinie bij een andere echte vakman en niet u zakken laten vollaaien door verkoops praatjes Link naar reactie
Mister T Geplaatst: 29 maart 2012 Delen Geplaatst: 29 maart 2012 Heeft niks te maken met de uitlaat. Dit probleem komt af en toe voor en ook met originele uitlaten. Zou in garantie moeten vervangen worden. Link naar reactie
cee Geplaatst: 29 maart 2012 Delen Geplaatst: 29 maart 2012 is inderdaad geen uitlaat probleem. normaal gezien moet bij de nieuwere automatic vespas de kleppen gesteld worden rond de 10000km. sommige scoots hebben dit al voor op 4000km of 7000km ofso, dit door een productie four in de nokkenas. Link naar reactie
ePit Geplaatst: 30 maart 2012 Delen Geplaatst: 30 maart 2012 Een ingelopen nokkenas heeft volgens mij te maken met een slechte smering of een foutief hardingsproces van die nokkenas. Het ene is een onderhoudsprobleem en het andere een deel van de productie van een motor en dan ligt de verantwoordelijkheid dus bij Piaggio. Uiteraard kan je huidige dealer zich verschuilen achter het feit dat deze Vespa niet gebruikt is in zijn originele staat. Ga naar een andere officiële dealer en vraag hem om de hardheid van de nokkenas eens te controleren. Als die te laag is zullen ze de nokkenas wel vervangen in garantie. Succes Link naar reactie
knifeman Geplaatst: 2 april 2012 Delen Geplaatst: 2 april 2012 zitten er schelpjes aan de nokken as op een vespa 300 ? uitlaat geloof ik ook niet. Link naar reactie
Progetto 300 Geplaatst: 24 april 2012 Delen Geplaatst: 24 april 2012 Heb ik bij de LX ook voorgehad. Dit was blijkbaar een gekend probleem bij Piaggio. Nokkenas en tuimelaars zijn onder garantie vervangen na 4 jaar. Link naar reactie
jamie Geplaatst: 25 april 2012 Delen Geplaatst: 25 april 2012 bij een te lage oliestand is het de nokkenas die het eerste naar de vaantjes gaat Link naar reactie
Misterbuell Geplaatst: 25 juli 2012 Delen Geplaatst: 25 juli 2012 Ik heb dit euvel ook voor na 13500 km in een jaartje, alles is vervangen, nokkenas en tuimelaars, dit alles onder garantie. Het oliepeil stond normaal. Link naar reactie
knifeman Geplaatst: 1 juli 2013 Delen Geplaatst: 1 juli 2013 al wat oud topic, maar hier idem. 6000 km. Akrapovic, nokkenas en tuimelaars vervangen in garantie, met dan k aan de dealer Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Gearchiveerd
Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.