Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Trip Naar Rome


phil

Aanbevolen berichten

@Phil,

Gaaf plan,maar denk dat het je zwaar tegen gaat vallen...

Wij gaan al 20 jaar met div motoren op vak,en Italie blijft een flinke afstand via de rijksweg!

Gezellige samen de slaap trein nemen,of Duitsland/Oostenrijk in 2/3 dagen doen,leuk binnendoor,

(Maar als je vriendin al in Italie zit heb je wel een reden om er snel heen te gaan)!

Veel plezier,AJ&Karin

Link naar reactie
@Phil,

Gaaf plan,maar denk dat het je zwaar tegen gaat vallen...

Wij gaan al 20 jaar met div motoren op vak,en Italie blijft een flinke afstand via de rijksweg!

Gezellige samen de slaap trein nemen,of Duitsland/Oostenrijk in 2/3 dagen doen,leuk binnendoor,

(Maar als je vriendin al in Italie zit heb je wel een reden om er snel heen te gaan)!

Veel plezier,AJ&Karin

AJ&Karin,

Slaaptrein heb ik in optie genomen alleen geen plaats vrij in deze periode en het was ook vrij duur vond ik.

Link naar reactie
  • 1 maand later...

Feest ... Bangelijk 850 op enen dag ... idd RESPECT!

Kort en bondig verslag, goed geschreven ...

Foto's volgen nog?

Hoe zat het eigenlijk met uw verbruik op heel de trip? 3.5 a 4? (wat nog steeds weinig zou zijn)

Wij gaan de trip volledig met 2 doen ... ik ben benieuwd! ;)

Ben nu al aan't plannen voor volgend jaar :P hotellekes opzoeken of b&b/Zimmer Frei ... en dan nog juist appartement in Italië vastleggen ... das het eerste plan

Link naar reactie

Verbruik tussen 4 en 4.5 liter,foto's posten is me nog niet gelukt ( help ),B&B is aanrader pracht van een B&B en ideale uitvalbasis om Toscane te verkennen. Ontbijt hier wel pover maar ligging en uitzicht en zwembad maakt alles goed.

Link naar reactie

Ga naar http://imageshack.us/

Besr een username aanmaken en dan "browse" aanklikken en de foto's die je wenst te plaatsen selecteren in het nieuwe venster.

Als je de foto geselecteerd hebt, drukken op de upload-knop. Nadien krijg je een 5-tal links op je scherm. Neem de "direct link" en kopiër deze in je topic. Eventueel kan je voor de link en achter de link plaatsen. Dan worden de foto's direct zichtbaar.

Groetjes, nero.

Link naar reactie

En we zijn terug, ben een dag eerder vertrokken om de regen ( dat voorspeld was ) voor te zijn en mijn eerste stop was dan in het zwarte woud in baiersbronn in hotel Lamm een trip van 565km niergordel aan en weg was ik. Om negen uur s'morgens vertokken en om 4 uur aangekomen. Wat mij opviel was dat ik nog vrij fris van de vespa stapte en zonder last van pijntjes. Na een zeer lekker onbijt was het trip 2 naar Stubai 420KM 9uur vertrokken om half 4 aangekomen en nog steeds geen pijntjes en dit heeft volgens mij te maken met de verschillende zitposities,op een vespa kan ik vooraan op het zadel zitten maar met mijn 1.92meter kan ik ook achteraan zitten zodat mijn benen / armen en rug een volledige andere houding aannemen. Na ontbijt trip 3 naar venetie 300km brennerpas over en dan binnendoor om 7uur vertrokken en om 11uur aangekomen waar vrouwtje me al stond op te wachten. Badje genomen en in de namiddag venetie gaan bekijken. Hier verbleven we 2 nachten dat veel te weinig is om héél Venetie te kunnen zien maar dit is dan een reden om terug te komen naar deze prachtige stad. Met vespa mag je trouwens tot in Venetie rijden waar een gratis motor parking is maar deze is wel overvol en heb hier dan ook mijn eerste krasjes op de vespa gekregen. Door de krasjes heb ik de vespa de tweede dag niet op de parking gezet maar juist ernaast en hierdoor een boete voor gekregen van 38€. We zien wel of er hiervan ooit een overschrijving hiervan thuiskomt.Volgende dag trip naar Forli maar dan met 2 voor 180km met vol bagage. Thuis nog gezegd schatje het voorste draagrekje mag max 6kg dragen zie je dat je niet teveel boven dit gewicht zit. Dit "niet teveel" is voor vrouwtjes anders dan wat wij in gedachten hebben en haar zakje woog 13kg. Oke alles op vespa gezet proefritje gedaan en dit gaf weinig eigenlijk geen verschil bij sturen oke remweg zal wel langer geweest zijn maar dat ding reed nog perfect. Ongelooflijk!!!! En weg waren we voor 190km. Natuurlijk wat meer stopt gedaan maar weg was saai, dacht dat we de langs de kust zouden rijden maar denk dat we maar over een stuk van 20km de zee gezien hebben. Volgende dag van Forli naar San Gimignano via Greve Gianti 170km gewoon prachtig. De bergen over en dit zéér vlot tot 950meter hoog, klimmen met een veel te zwaar geladen vespa en met gemak 90km/h en zelf nog overschot. Veilig aangekomen op onze thuisbasis voor 5 nachten en hiervan rest van Toscane gezien. Planning was ook nog naar Pisa en Vespa museum te bezoeken maar voorlaatste dag toch een rust dag moeten nemen en aan zwembad gelegen. Totaal aantal km gereden 3700km waarvan 1000km met 2, hiervan 430km volbeladen. Vrouwtje in Firenze op luchthaven afgezet, en doorgereden naar Mieming oostenrijk 580km.Laatste trip was één van 840km terugweg naar huis om 08:30 vertrokken voor 19:00 thuis. kruissnelheid op snelweg ongeveer 110km/h trucks voorbij rijden met open gas 130km/h. Laatste 50km pakking van demper doorgeblazen waardoor vespa iets meer geluid maakte.Dus reisje is 100% meegevallen vespa heeft het enorm goed gedaan deze week nieuwe pakking/dichting laten steken zal rond de 25€ kosten.Dat zijn toch weinig kosten aan de vespa voor deze lange extreem mooie zalige vakantie hé. Het was echt top.

Link naar reactie

Knap hoor Phil en Mevr.Phil...

Leuk verhaal ook!,

Wat een berg baggage voorop! haha,

Zonde van je kras,maar niet zo gek met die duizenden scooters daar he,gaaf he?

Wij zijn wel even naar Pontedera geweest,leuk maar vind het beetje tegen vallen...

Tip voor als je nog keertje gaat,Ravenna,(Pascoli),staan veel meer Vespa's

Nou op naar de volgend tocht!!!

Groet,AJ

Link naar reactie

M'n vrouw en ik hebben al eens goed gekeken naar heel uwe Vespa en hoe de bagage lag ;)

We zijn er helemaal klaar voor ... nu de route uittekenen en adressen vastleggen zodat we volgend jaar rustig en gemoedelijk op vakantie kunnen ... bij ons steekt het niet op een dagje :)

Link naar reactie

Deze stonden in de inkomhal van hotel Forli ons tussen stop hotel in Forli.

Eigenaar van hotel en liefhebber van vespa, kon het bijna niet geloven dat we met de vespa helemaal vanuit belgie waren gekomen.

Mocht gratis mijn vespa in garage parkeren nadat ik hem eerst gevraagd had of ik de mijne ook in de inkomhal mocht zetten.

Hier dan de foto's

204c.jpg

202fs.jpg

206lc.jpg

dscn0921n.jpg

dscn0923b.jpg

dscn0926p.jpg

Link naar reactie
M'n vrouw en ik hebben al eens goed gekeken naar heel uwe Vespa en hoe de bagage lag ;)

We zijn er helemaal klaar voor ... nu de route uittekenen en adressen vastleggen zodat we volgend jaar rustig en gemoedelijk op vakantie kunnen ... bij ons steekt het niet op een dagje :)

@RolfGTS125: Om de bagage op het voorrekje vast te maken gebruikte ik 2 trekbanden gekruist.Het rekje had ik eerst open vastgezet, dit met een klein trekbandje/riempje die nog vroeger dienst deed om je voeten vast te riemen op een koersfiets .Dit deed ik omdat anders het rekje ook al was het beladen, toch op en neer kon springen, wanneer ik door een put of op slechte weg reed. Met trekbanden kun je ze veel vaster aantrekken tegenover je snelbinders zou gebruiken. Rugzak tussen de benen was wel voldoende met 1 snelbinder vast te maken, gewoon over het voorste rekje trekken en haakjes aan de schouderriemjes vast hangen. Suc6 met je plannen.

dscn0945l.jpg

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...