Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Trip Naar Rome


phil

Aanbevolen berichten

Eind juni zijn we van plan op een week van Rome naar Venetie met de vespa te cruisen en in B&B te overnachten.
Mijn vrouwtje neemt het vliegtuig naar Rome en een week later vliegt ze terug van Venetie naar Belgie.
Ik zou dan naar Rome rijden met de vespa ( GTV300 ) en pik haar in Rome op.
Nu is mijn vraag: - Zijn er die al een lange trip op hun vespa gedaan hebben, ik zou het traject naar Rome op 2 dagen willen afleggen dus ongeveer een 800km/dag. Is de vespa hier bestand tegen??? Zijn er vespa rijders die al ervaring hebben met deze afstanden.
 

Link naar reactie

is jouw rug daar tegen bestand? valt te bezien of je via autostrade of gewone wegen gaat en dus hoe lang je erover doet. De Vespa, indien goed onderhouden en voorbereid, zal dit zonder problemen doorstaan.

Link naar reactie

800 km per dag lijkt me ook erg veel

denk eens na: je gaat 10 uren moeten rijden aan een gemiddelde van 80 km/h om 800 km ver te geraken

het moet ook genieten blijven, toch ?

ik zou niet meer dan 600 km per dag rijden

Link naar reactie

ik heb wel wat ervaring met langere tochten (zuid Frankrijk, Italië, Duitsland) dit was wel met een PX200 en een T5 maar 800km is echt veel. Het is allemaal te doen natuurlijk maar ik hield het steeds bij een maximum van 350km per dag. Ooit 1 keer 1000km gedaan in 2 dagen maar das echt rijden van 's ochtends tot 's avonds en dan is de fun eraf.

Link naar reactie

1400 km in één keer met 3 Duc's , 's morgens vertrokken om 9 uur in Italie, lunch van 12 tot 13.00 h in Duitsland, en 's avonds om 22.00 voetjes onder tafel in restaurant te Brugge. Alle 200 Km een pitstop, tanken en sigaretje . Kaarske was wel uit. Snelheden begonnen met een 2..

Reken maar op max 500 km/dag met een Vespa

Link naar reactie

ha ja om 8h30 in de regen vertrokken en rond 16h30 toegekomen...das 8h of een gemiddeld van 56,25 km/h wat niet abnormaal is!

Link naar reactie

ben vorig jaar naar kroatie gereden en heb er 3 dagen over gedaan. Elke dag tussen 400 en 500 km gereden ,maar dat was wel het maximum om er inderdaad ook nog van te genieten. Ik had wel mijn bagage voor een maand mee en mijn lief achterop.Heb geen autosnelweg gedaan.Dit jaar terug tripje van 2500km uitgestippeld maar ga ik toch over wat meer dagen spreiden en minder km/per dag Veel plezier!!

Link naar reactie

Allen alvast bedankt voor de info.

Dus voor vespa blijkbaar geen probleem, uithouding van mezelf zal dus de bepalende factor worden tijdens de lange trip.

Zal het allemaal nog eens bekijken misschien i.p.v. Rome zou het Verona kunnen worden en noord italie verkennen is dan 1100km i.p.v. 1600km en volgend jaar met de nodige ervaring Rome misschien.

Link naar reactie

Waarom niet met 2 vertrekken vanuit Belgie naar Rome maar een beetje langer onderweg en genieten (op tijd ), lokaal wat toeren en als het echt nodig moest zijn, den autotrein nemen vanuit Trieste naar Dusseldorf!! Ikke ook gedaan en echt oke.

Link naar reactie

Als je het enigszins aangenaam wil houden, is 350km m.i. écht het maximum. (Ik spreek eerder vanuit 125cc ervaring weliswaar, geen 300/moto). Maar je rijdt beter binnendoor (+regelmatig stoppen voor cappuccinoke, bruschettake, vinoke... ;) Die streek tussen Rome en Firenze(/Verona/Bologna...) is een aaneenschakeling van kronkelwegen en stukken Via Appia door magnifieke postkaartdecors (als je de autostrades vermijdt). Mijn eerste trip ooit was Rome-Siena via de SS2/SR2. Ongeveer 250km ofte één dag per Primavera langs een bloedmooie route. Per Vespa in Italië geldt dubbel: it's the journey, not the destination!

Happy cruising!

Plke

Link naar reactie
  • 1 maand later...

Het is beslist.

Eind juni zijn we weg, eerste 2 dagen Venetie, dan vertrekken we naar Forli ( 170km verder ) voor 1 overnachting, daarna rijden we door naar San Gimignano ( 150km verder )ongeveer 35km ten zuiden van Firence voor 5 overnachtngen. Dit wordt onze thuis basis en gaan we van hieruit Toscane verkennen.

Mijn vrouwtje vliegt naar Venetie en komt terug vanuit firenze ( prijs vliegtickets voor heen en terug 160€ )

Ikzelf vertrek een dag eerder en rij naar Innsbruck (850km )en overnacht daar.

Na het ontbijt rij ik verder naar Venetie ( 300km ) waar ik haar oppik.

De terugreis vertrek ik vanuit Firenze en overnacht ik terug in Innsbruck.

Mijn GTV300 is nu aangepast met voordrager, topcase en GPS en voor vertrek nog een onderhoudsbeurt.

Vespa dealer zegt dat deze trip geen probleem zou mogen zijn voor de GTV300 dus daarom toch besloten om trip naar Italie te ondernemen.

Het baasje zal dus meer afzien dan de GTV, maar ik zal de toch de nodige stops moeten doen om te tanken en hiervan gebruik maken om elke keer even te rusten.

Planning is om ongeveer 5 uur s'morgens te vertrekken en tegen 18 à 19:00 uur op mijn hotel in Innsbruck aan te komen.

Dus min. 13uur de tijd via snelweg om 850km af te leggen.

Wordt vervolgt ...

Link naar reactie

850 naar Innsbruck. Ik ben het ook van plan, maar ik zal via zwarte woud gaan en dan in 2 dagen tot in Noord Italie, Bozen (Bolzano).

In één keer is niet echt gezond voor het lichaam. Veel plezier! Zie maar dat het veilig lukt.

Heb je al eens 400 geprobeerd op nen dag om te testen? Das ook al stevig ze.

Link naar reactie
850 naar Innsbruck. Ik ben het ook van plan, maar ik zal via zwarte woud gaan en dan in 2 dagen tot in Noord Italie, Bozen (Bolzano).

In één keer is niet echt gezond voor het lichaam. Veel plezier! Zie maar dat het veilig lukt.

Heb je al eens 400 geprobeerd op nen dag om te testen? Das ook al stevig ze.

Neen nog geen ervaring met zoveel km.

Zal het moeten ondervinden, in familie en vriendenkring verklaren ze me zot, maar heb dit altijd al eens willen doen dus ik ga ervoor.

Link naar reactie

mja zot of ni, der zijn der erger... remember Van Peel die beslist dat hij de woestijn wilt zien en ni beter vindt dan daar met de vespa (T5) naartoe te gaan! Das pas avontuur!

850km rijden met ne comfortabele scooter op comfortabele wegen lijkt me dan een makkie!

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...