Ga naar inhoud
Vespaforum.be

rijbewijs b voor 125 cc op de helling?


bv

Aanbevolen berichten

het gaat er hem niet enkel om dat je een papiertje moet halen ,maar dat je een degelijke opleiding krijgt waar er vooral tips meegegeven worden ,ivm de positie op de weg en zeker het nut van uw rechterhand , en daarmee bedoel ik niet draaien aan de gashendel alleen .maar vooral het remmen en hoe te remmen , mijn begeleider hamerde er altijd op dat dat hand en vingers uw leven is , eerst remmen en daarna geleidelijk druk geven aan de remhendel,en ja dat geld ook voor een vespa ,onlangs nog gezien dat iemand met een schijfrem gewoon onderuit gaat omdat hij veel te bruusk zijn voorrem dichtkneep uit alle macht,met een degelijke opleiding weet je dat

Link naar reactie

Ik moet zeggen, Na jaren met de auto te hebben gereden en ook met een vespa 125 heb ik tijdens het afleggen van m'n motorijbewijs niet echt veel bijgeleerd . Niet qua veiligheid, niet qua techniek. Ik denk dat de jaren verkeerservaring en de jaren rijervaring met de vespa daartoe hebben bijgedragen.

Ik wil daarmee niet zeggen dat het voor bepaalde mensen niet nodig is om het rijbewijs te halen, zeker voor een bepaalde leeftijdscategorie maar ik blijf bij het principe , als 1 iemand hem moet afleggen, dan iedereen...ook degene die hem vroeger gratis bij een doos waspoeder hebben gekregen!

Link naar reactie

heel dat gedoe met de rijbewijzen zou opgelost worden als ze de opleidingen goedkoper maakten. En zoals kristof aanhaalt, weegt het geld niet op tegen wat dat je er leert.

Met een paar handige tips (remtechniek, kijktechniek) en wat oefenen kom je er wel.

Link naar reactie

ik geloof dat het rijbewijs mensen er van weerhoudt, en terecht, om impulsief op een motor te kruipen met alle gevolgen vandien. Al de rest is ervaring en dat kan je niet enkel op de rijschool leren. Dat je daar tips krijgt over remmen, bochten nemen ed dat is goed meegenomen. Hetzelfde geldt voor het autorijbewijs je leert niet echt rijden, je leert hoe slagen voor je examen en dat is totaal iets anders. dat er nu categorieën zijn daar ben ik het wel volledig mee eens, het belet dat jonge onervaren mensen op een monster kruipen van 100pk+, spijtig is dat het maar tot een bepaalde leeftijdscategorie.

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...