Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Wachten ,wachten en nog eens wachten.


john mc

Aanbevolen berichten

Vespisten, nummerplaat aanvragen altijd via de plaatselijke D.I.V.- antenne doen. Adressen op te zoeken via internet. Je hoeft niet zelf te gaan. Getekende papieren gewoon afgeven aan het loket. Met wat geluk voert men de aanvraag in terwijl je wacht en krijg je een papier mee waar je nummerplaat opstaat. Althans zo werkt men in Alken en ik kan de dames (soms een heer) enkel maar respecteren en bewonderen voor hun manier van werken.

Verschillende keren zo gedaan en iedereen tevree de dag erna zijn plaat in ontvangst.

Link naar reactie

@ francyd1: daar heb ik ondertussen OOK ervaring mee!

Begin december heb ik nog snel een klein milieuvriendelijk autootje gekocht (nét voor de afschaffing van de ecopremie). Per vergissing (en dus foutief) door m'n verzekeraar op de vennootschap van m'n vrouw ingeschreven (gevolg: geen premie, want was enkel voor particulieren). Geen probleem zou je denken: zoals beschreven in de DIV-richtlijnen is elke inschrijving omwille van een vergissing annuleerbaar en een nieuwe inschrijving kan worden aangevraagd. Zou allemaal heel vlotjes moeten verlopen hebben.

De realiteit was echter dat het alles samen ook anderhalve maand heeft geduurd. Ondertussen was 1/jan gepasseerd en kwamen we in principe niet meer in aanmerking voor de Ecopremie. Enfin... OOK een heel verhaal. Uiteindelijk toch (gelukkig) de ecopremie verkregen, maar dat heeft me ook UREN frustratie, telefoon en schrijfwerk gekost...

Ivm de ombudsman:

- ergens eind december klacht ingediend wegens de zeer bureaucratische en trage werking van DIV. We waren toen al een MAAND na de aankoopdatum van de auto en gezien het einde van het jaar en sluiting/onderbemanning van DIV tussen Kerst en Nieuwjaar, vreesden we de ecopremie immers aan onze neus te zien voorbijgaan. Op dat moment correspondeerden we bij DIV met een dame (blijkbaar de enige die "gemachtigd" was inschrijvingen te annuleren/wijzigen) die compleet hysterisch en overwerkt onze telefoons beantwoordde.

- op 17 januari voor de zoveelste keer gebeld met DIV: de nieuwe aanvraag blijkt spoorloos(?!). Op geen enkele manier terug te vinden in "De Computer".

- op 18 januari een ontvangstbericht van de Ombudsman (2 weken na de klacht):

"...Ik heb een verzoek om toelichting verstuurd naar de DIV over uw zaak... Zodra ik een antwoord krijg, laat ik dat weten. Het is me wel niet duidelijk of uw verzekeraar, die de fout zou hebben gemaakt, een verklaring opstelde waarin hij zijn vergissing toegaf (een noodzakelijk document bij de annulatie-procedure) en u dit eveneens aan de DIV heeft bezorgd. Kunt u mij hierover inlichten? ..."

- maar! nog diezelfde dag (?!) valt geheel onverwacht de nummerplaat in de bus (terwijl de dag ervoor het dossier onvindbaar leek?!)

- nog diezelfde dag antwoordden we dus op de mail van de Ombudsman:

"Na een helse weg kwam er deze ochtend geheel onverwacht toch een nummerplaat met de post toe... Een opluchting ! ... Gelukkig kende deze vervelende situatie een positieve afloop... Dank voor uw mail, maar het is dus niet meer nodig iets verder te doen..."

- op 29 maart (!!!!) antwoord van de federale ombudsman:

"...Geachte, Wij noteerden dat u uw kentekenplaat alsnog ontving en de federale Ombudsman daarvoor niet meer voor u dient tussen te komen bij de DIV. Wij sluiten uw dossier af bij onze dienst. Voor eventuele bijkomende informatie over deze brief kunt u steeds contact opnemen met onze medewerker, de heer Xxxx Yyyy op het nummer 02 xxx xx xx. Met vriendelijke groeten, De federale ombudsmannen

Mijn besluit:

De ombudsman heeft blijkbaar in de periode eind december en eind maart ofwel niet de tijd gevonden om ons emailtje te lezen, ofwel nooit reactie gekregen van DIV. In beide gevallen is de conclusie: Wachten, wachten, wachten, wachten, wachten, wachten... en klagen bij de ombudsman geeft géén zin.

Link naar reactie

Ohja: update!

Vandaag nog es naar het callcenter gebeld:

- Deze week stapt DIV over naar een nieuw computersysteem. Daardoor zullen deze week VRIJWEL GEEN inschrijvingen worden verricht.

- Mijn dossier staat nog steeds als onbehandeld in het systeem

- Men kan mij niet bevestigen dat mijn brief (incl. roos formulier, factuur met vermelding "nieuw voertuig", en verklaring "naar waarheid en getrouw" is gearriveerd (verzonden op 4 april, by the way), is toegekomen.

- Men adviseert mij toch nog even te wachten...(!). Indien volgende week nog geen nieuws dan adviseert men mij een nieuwe brief te sturen (hahahahah... snik...)

Met andere woorden: weer niks!!!!!!!!!!!

Link naar reactie

Update: vandaag NOG ALTIJD GEEN nummerplaat ontvangen.

Heb al verschillende malen DIV kiosk aan de lijn gehad.

Sorry meneer, we hebben een 2-tal weken achterstand.

De week erna: Sorry meneer, we hebben een 3-tal weken achterstand.

De week erna: Sorry meneer, we hebben een 4-tal weken achterstand.

De week erna: Sorry meneer, we hebben een 5-tal weken achterstand.

De week erna: Sorry meneer, we hebben een 6-tal weken achterstand.

...

Link naar reactie

Ik heb gisteren een bezoek aan Kontich gebracht omdat het niet Anders ging.

Maar uiteindelijk toch chance.

Vandaag m'n plaat in de voormiddag ontvangen.

Ze ligt hier nu voor me te glimmen en te wachten op de sexy billen van m'n 300.

M'n neef hoort trouwens ook dat verhaaltje van sorry meneer.

Heeft nochtans ook ne nieuwe gekocht.

Link naar reactie
Update: vandaag NOG ALTIJD GEEN nummerplaat ontvangen.

Heb al verschillende malen DIV kiosk aan de lijn gehad.

Sorry meneer, we hebben een 2-tal weken achterstand.

De week erna: Sorry meneer, we hebben een 3-tal weken achterstand.

De week erna: Sorry meneer, we hebben een 4-tal weken achterstand.

De week erna: Sorry meneer, we hebben een 5-tal weken achterstand.

De week erna: Sorry meneer, we hebben een 6-tal weken achterstand.

...

het ging sneller in de romeinse tijd , toen ze nog in gesteente met een beitel letterkes moesten maken.

Link naar reactie
  • 1 maand later...
  • 3 maanden later...

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...