Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Wachten ,wachten en nog eens wachten.


john mc

Aanbevolen berichten

Geldklopperij is het...

Hoe moeilijk kan het zijn om een "bestand" te beheren...

Enfin... nog steeds wachtende.

Link naar reactie

Bij mij via ethias nr-plaat GTV op 1 dag (april 2011) , nr-plaat Sprint 5 weken (eind 2010).

Uitleg => 2 de hands kunnen (nog) niet online worden aangevraagd en moeten via de post. Ze belanden op een stapel en als de online aanvragen behandelt zijn nemen ze pas de aanvragen via de post 'ter behandeling'. Maw het kan even duren...

Link naar reactie

Mja... (als ik in herhaling val moet je't maar zeggen) maar vandaag wéér geen plaat in de bus...

Link naar reactie
NIET NORMAAL!!! ik werd al zot na 1 week, da kan toch niet zoveel werk zijn voor die mannen om da in orde te krijgen.

En op welke manier hebben jullie de plaat aangevraagd ... papieren gewoon opgestuurd of via DIV-kantoor?

Ben bij verzekeraar gegaan, en omdat ne lml naar het schijnt ingevoerd is en een bepaald nummer niet op het papier van de scoot staat knn ze dat niet online doen. Heeft dat dus via de post moeten doen, ma heeft exact twee weken geduurd tot mijn plaat netjes aan de deur thuis werd afgeleverd.

Zelf naar div gaan kon naar het schijnt ook, maar dan moet ge geluk hebben dat die ambtenaar van de douane juist daar is, mag naar het schijnt niet gewoon door div gedaan worden, moet door iemand van douane gebeuren. (bij een lml he). EN dat zou naar het schijnt ook duurder zijn.

Link naar reactie
Zelf naar div gaan kon naar het schijnt ook, maar dan moet ge geluk hebben dat die ambtenaar van de douane juist daar is, mag naar het schijnt niet gewoon door div gedaan worden, moet door iemand van douane gebeuren. (bij een lml he). EN dat zou naar het schijnt ook duurder zijn.

Bij levering moeten die papieren van de douane er toch al bijzitten zeker?

Dat zijn toch raar mannen ze die ambtenaren.

Link naar reactie

Ook een nieuwe plaat aangevraagd voor mijn LML en omdat dit ingevoerde zijn moest mijn verzekeringsagent wel een kopieke meesturen " EC CERTIFICATE OF CONFORMITY " een drietal dagen later stak de nummerplaat al in mijn bus...

Mijne GTV was verkocht en ben de nieuwe LML gaan afhalen met de oude mooie gele nummerplaat en zo blijven rijden tot de nieuwe plaat toekwam... dit was dus ok voor de verzekering... de politie zou wel kunnen moeilijk doen naar het schijnt... een heel klein risico ;-))

Toen mijn nieuwe plaat arriveerde stak daar een sticker bij om op de oude te kleven en gratis op te sturen via een postbus. Toch spijtig dat we onze oude plaat niet mogen behouden, zou nog simpeler zijn, maar brengt helaas niets op voor de staatskas ...

Link naar reactie

Dat 'ec certificate of conformity' is toch niets meer of minder dan een gelijkvormigheidsattest?

En aangezien, bij mijn weten althans, er geen scooters meer in België gemaakt worden is elke scooter toch ingevoerd? Ik snap niet wat er zo speciaal zou zijn aan het registreren van een LML in vergelijking met een Vespa, Honda of wat dan ook...

Toen ik mijn Vespa gekocht had (nieuw) moest ik ook nog een dag of twee wachten op de papieren, ditto voor een auto in feite. Dit was toen omdat die documenten niet met het voertuig verstuurd worden maar apart.

Je kan de status van je aanvraag bij de DIV trouwens hier checken, bv op basis van je chassisnr: http://193.191.243.4/div/info/nl/statusRequest.jsp

Ben zelf altijd gewoon m'n verzekeraar binnengestapt voor een online aanvraag en dat was altijd op een dag of 2 (meestal zelfs de dag erna) in orde, incl levering van de plaat.

Invoeren van m'n IWL (zelf, vanuit duitland) was een ander verhaal, maar da's een andere dienst bij de DIV schat ik.

Link naar reactie

Ok ... ik bestel nen blauwe ... omdat ik topkoffer en al heb voor blauwe en bruin zadel ... nu blijkt dat er momenteel geen blauwe in productie zijn ... duurt nog een 3 tot 4 weken voor ze de blauw leveren ...

Brons of zwart is direct te leveren ... wat is dat toch met die Italianen!!!!????

Plezant als ge nen trip op de planning hebt staan over 3 weken ...

Link naar reactie

Update: Weer een week rond!

Ik wacht vandaag exact 5 weken en één dag op een plaat!

-> 1ste week om dan een brief te ontvangen met het verzoek een factuur met vermelding "Nieuw voertuig - 0 KM's" op te sturen (de dag erna op de post gedaan)

-> Vandaag 4 weken en één dag later nog steeds NIETS, GEEN ZAK/FLUIT/KNIJT, NADA, NUL, RIEN, NIHIL,...

Leuk hoor... PX gekocht op zaterdag 17 maart en nog geen meter mee gereden.

Kl*t* ambetantenarij...

Link naar reactie

Leuke vooruitzichten?! Dinsdag 1 mei m.a.w. maandag zullen ze daar wellicht à 200% werken... Yeah sure...

Link naar reactie
Nog efkes wachten.( t is toch nog slecht weer )

ik wou dus zeggen: dat het weer vrijdag zeer goed was. zeker in de avond. ben naar grobbendonk gereden vanuit antwerpen. lekker warm op de vesp. zomerhandschoentjes waren meer dan voldoende!

:-)

Link naar reactie

Ik vond vandaag op de DIV website dat het call center vandaag niet telefonisch bereikbaar was wegens "brugdag", morgen "dag van de ARBEID".

Arbeid?! Dhue!

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...