Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Wachten ,wachten en nog eens wachten.


john mc

Aanbevolen berichten

Voor de leut vanmorgen, vanmiddag en vanavond nog es in m'n brievenbus gekeken. Geen post van DIV.

Link naar reactie

Tja... het hele verhaal dan maar.

Mijn verzekeringsagent wist nog niet dat inschrijving van moto's ook digitaal kon anno 2012 (blijkbaar geen motoklanten in z'n portfolio).

Dus 2 dagen na aankoop deed hij het roos formulier op de post.

Anderhalve week later ontving in een brief van DIV dat ze een vermoeden hadden dat mijn "voertuig" niet nieuw was?! Mijn overigens volledig en van alle mogelijke stempels én douane stickers voorzien roos formulier zit in bijlage. Het roos formulier waarop overigens op 3 plaatsen vermeld staat dat het "op eer en geweten" van de leverancier en voorzien van zijn volledig adres, telefoonnummer en btwnummer gaat om een NIEUW voertuig (onthou dit even voor wat hieronder volgt!).

Ik bel dus naar het DIV callcenter; na een halfuur en al wortelend door een middeleeuwse keuzemenu krijg ik eindelijk een (geïrriteerde en gefrustreerde) stem aan de lijn.

De sympathieke ambtenaar begint een verhaal af te rammelen dat ze over lijsten van producenten beschikken waaruit bleek dat mijn chasisnummer ouder was dan 12 maanden (dhue... een nieuwe PX die nog in bij een dealer stond; natuurlijk is die ouder dan 12 maand). Ik begrijp uit het verhaal dat dit oude chasisnummer automatisch een "alarmprocedure" ingang zet (geen idee waarom... waarom zou iemand in godsnaam een 2dehands voertuig als nieuw willen inschrijven... kost alleen maar meer rijtaks, beidt verder geen voordelen, denk ik dan...), met als gevolg deze brief in mijn richting.

Enfin; ik informeer wat ik kan doen om het grote mysterie uit te klaren. De brief is... hoe zal ik het zeggen... vrij ambtelijk opgesteld... pas na 3 keer lezen begrijp ik dat ik een naar "waarheid getrouwe" kopie van de factuur moet aan aanhechten. De factuur moet klaar en duidelijk vermelden dat het om een NIEUW voertuig gaat met 0Km's op de teller. Ik vind dit vreemd en informeer naar de toegevoegde waarde van zo'n kopie; het Roos formulier vermeld nl. OOK al drie keer dat het om een nieuw voertuig gaat. De op dat moment (nog) iets minder sympathiek klinkende ambtenaar vind mijn vraag blijkbaar niet leuk want gooit gewoon de telefoon dicht... Leuk! Daarna nog 2 vruchteloze pogingen gedaan om de laatste euro's van m'n prepay abonnement op te bellen, maar geen stem meer aan de lijn gekregen.

Daar sta je dan...

Na een uurtje bekoelen m'n dealer gebeld. Hij vertelde me eerst nog enkele leuke verhalen van DIV-perikelen en was zo vriendelijk me een scan van een nieuwe factuur door te mailen (vond ik fijn want m'n dealer bevindt zich in Aalst, ikzelf woon in het Waasland, ongeveer een uurtje autorijden uit elkaar).

De volgende dag heb ik de brief, die ik nogmaals "naar waarheid en getrouw" diende te dagtekenen, incl. het roos formulier én de factuurkopie op de post gedaan.

Dat was vandaag exact 2 en een halve week geleden.

Vandaag heb ik een maand geleden een PX gekocht en heb nog geen kilometer gereden. Meer nog, hij staat nog steeds in de showroom bij de dealer (zonder plaat kan ik 'm uiteraard niet gaan halen).

Maar! In deze zelfde periode heb ik m'n Alfa Romeo 156 verkocht! We sloten in het weekend de koop. De koper nam de papieren alvast mee en ik zou m'n auto enkele dagen later naar Antwerpen rijden (bij de koper). De zaterdag erop heb ik m'n auto uit te schrijven nummerplaat op de post gedaan; maar rarararara... op VRIJDAG had de koper al een kopie van ZIJN nieuwe nummerplaat (voor dezelfde auto dus!!!) ontvangen!

Vreemd dat IK voor een scooter allerlei overbodige verklaringen moet voorleggen, terwijl het tegelijkertijd wél mogelijk is voor één en de zelfde tweedehandswagen probleemloos een nieuwe nummerplaat voorzien wordt, terwijl aan het zelfde chasisnummer nog steeds een andere nummerplaat gekoppeld is!

De wegen van DIV zijn ondoorgrondelijk!

Link naar reactie

Om hoe laat had ge gebeld, ge moogt die manne nie laten schrikken als ze slapen:))

Mijn LML diende ingevoerd te worden en heel den bazaar, heeft 10 werkdagen geduurd.

Du waar ze bij jou mee bezig zijn weet ik echt nie. Zeg vraagje kent jou makelaar niemand bij den

DIV. Dat kan ook wel eens helpen??? De verzekeringsagenten bellen daar toch redelijk frequent naar?

Grtjs

Makke

Link naar reactie

Er worden geen nummerplaten meer meegegeven bij de DIV-kantoren.

Deze worden allen verstuurd met de Post en hiervoor moet je 30,00 Euro cash betalen.

http://www.bpost.be/site/nl/residential/partners-services/lpo/index.html

Oppassen met niet-officiële dealers, want als de Piaggio-fabriek een aanpassing (door fabricage-fout) laat uitvoeren op zijn modellen, dan zijn het enkel de officiële dealers die dit gratis gaan uitvoeren.

Deze dealers krijgen dan hun uurloon betaald van de Piaggio-fabriek.

De niet-officiële dealers gaan dit niet uit hun eigen zak betalen, dus betaal jij alvast hun uurloon.

Momenteel loopt zo'n terugroepactie voor alle LX50, die een nieuwe CDI ontvangen.

Vele personen komen nu klagen bij de officiële dealer, maar toen ze extra korting kregen bij de aankoop van hun voertuig wisten ze blijkbaar niet dat het een niet-officiële dealer was.

Ben benieuwd waar DCC Scooters zijn Vespa's besteld heeft en vandaar dat er geen Belgische documenten aanwezig zijn. Spijtig, dat je hiervoor moet gestraft worden door het lange wachten op een nummerplaat.

Link naar reactie

Ik had ze vandaag ook aan de lijn Olivier.

2à3 weken... mja... dan mag ik normaliter maandag of dinsdag iets verwachten.

Mja...

Wie durft er een weddenschapje aan... (zucht)

Link naar reactie
Zal wel snor zitten denk in :)

Enkel die mannen van de post betrouw in niet. Zal de plaat maar naar m'n werk laten komen of ik zien ze nooit.

Werkt perfect via de post,ik heb mijn papieren om 15h aan mijn agent gegeven die dan online een plaat heeft besteld.

De dag daarna had ik mijn plaat al netjes door mijn postbode aan huis besteld (tegen betaling van 30€).

Link naar reactie

ik ben met men papieren naar de DIV geweest. 3 dagen later ben ik ze gaan ophalen bij de post. (facteur steekt gewoon briefke in de bus)...die gaan geen geld meenemen.

afhalen op het dichtsbijzijnde kantoor. 30€ betalen en dat was het.

je kan ook spoed levering doen. dan heb je ze dezelfde dag nog voor 21h. kost u wel 80€

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...