Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Verbruik GTS 300


Kristof@Ostend

Aanbevolen berichten

In het bijgeleverde boekje staat dat de tankinhoud 9,2 liter is. Na mijn laatste tankbeurt de kmstand bekeken en ik had er een afstand van 150km opzitten.De tank was zo goed als leeg, dus even bijgetankt.

Eénmaal bij het tankstation liep de tank al over na nog geen 7 liter.In principe zat er dus nog ruim 2 liter in de tank. Wat ik zo raar vind is dat het benzinemetertje voorbij het laatste rode streepje stond .

Ik dacht dus echt dat ik elk moment zonder benzine ging zitten.

Iemand die weet hoeveel zo'n 300 juist verbruikt ( stadsverkeer ) ? En hoe het zit met die benzinemeter en de reserve aanduiding ?

Thx;

Link naar reactie

Reken rond de 4 liter afhankelijk van je rijstijl. Indien het lampje aangaat, kan je ongeveer 6 liter tanken. Hou dit ook aan als leidraad en rij hem niet leeg want dan ben je verder van huis. Het is ook niet aan te raden voor de benzinepomp. Wanneer je tankt en de pomp slaat af, stop dan ook en probeer er niet meer bij te doen want het loopt weg langs het darmpje.

Link naar reactie

Reken rond de 4 liter afhankelijk van je rijstijl. Indien het lampje aangaat, kan je ongeveer 6 liter tanken. Hou dit ook aan als leidraad en rij hem niet leeg want dan ben je verder van huis. Het is ook niet aan te raden voor de benzinepomp. Wanneer je tankt en de pomp slaat af, stop dan ook en probeer er niet meer bij te doen want het loopt weg langs het darmpje.

Link naar reactie

Dus als ik het goed voor heb zou ik met een volle tank zeker 200km moeten kunnen rijden. Wat ik raar vind is dat na 130km het reservelampje al begint te branden.Ik heb er dan nog ongeveer 20km verder mee gereden tot het metertje bijna niet meer lager kon en toch kreeg ik er dan bij het tanken nog geen 7 liter bij...

Dat het wegloopt langs 't darmpje als je nog iets bij pompt heb ik gisteren ook ondervonden :-).

'k zal 't nog es extra in de gaten houden hoeveel km ik kan rijden na de volgende tankbeurten...

thx !

Link naar reactie

Ik hou mijn verbruik steeds bij. Noteer telkens na het tanken, het getankt aantal liters en de km stand. Het hoogst gemeten verbruik bedraagt bij mij 3.60l/100km, hiervan is 90% snelweg. Rij op de snelweg tussen de 100 en 110km/h op de teller gezien.

Link naar reactie

Een GTS heeft een benzinepomp die in de benzinetank zit. Er kan officieel wel 9 liter in, maar het reservelampje gaat al aan als je nog maar 6 liter verbruikt hebt (tussen 150 en 200 km afh van je rijstijl) Je kan dan nog 50 tot max. 75 km rijden maar dan staat hij helemaal leeg en draait je benzinepomp dus droog en gaat dan kapot :(

Advies: Als het lampje aangaat, ga dan tanken zodra je een benzinepomp tegenkomt en verwacht je aan +/- 6 liter.

Ter info: Mijn GTS 125ie verbruikt zo rond de 3,2 liter/100km (het is maar een 125 cc-tje en ik rij niet op de snelweg)

Link naar reactie
Advies: Als het lampje aangaat, ga dan tanken zodra je een benzinepomp tegenkomt en verwacht je aan +/- 6 liter.

Ter info: Mijn GTS 125ie verbruikt zo rond de 3,2 liter/100km (het is maar een 125 cc-tje en ik rij niet op de snelweg)

oké, zal er rekening mee houden.Het zal dus wel aan de benzinepomp liggen Met m'n LX 125 kon er bijna 8 liter in als ik op reserve stond.

Ik wou de info even omdat ik toekomstgericht denk. Ben van plan een aantal grotere ritten in 't buitenland te doen en 'k wou gewoon graag weten hoeveel kilometer ik nog kan rijden als dat reservelampje begint te branden.

Kwestie van niet teveel stress te hebben als een mens ergens in een godvergeten streek terechtkomt en er is niet direct een benzinepomp in de omtrek :-)

thx !

Link naar reactie

Bij Streetzone in Geel hebben ze een leuke extra Alu tank van 7 liter voor in het helmvak gemaakt!

7 liter extra tankinhoud,

past in achterste gedeelte kofferbak

Wordt gekoppeld aan bestaande benzinetank met ontluchting.

kost gemonteerd € 299

http://nl.kapaza.be/antwerpen/extra-benzine-tank-vespa-gts-7-liter-58729506.htm

Zo kom je dubbel zover... Kan interessant zijn bij grote ritten

Link naar reactie
Bij Streetzone in Geel hebben ze een leuke extra Alu tank van 7 liter voor in het helmvak gemaakt!

7 liter extra tankinhoud,

past in achterste gedeelte kofferbak

Wordt gekoppeld aan bestaande benzinetank met ontluchting.

kost gemonteerd € 299

299€ vindt ik schandalig veel voor een reservetank van 7 liter. Kun je evengoed een leeg javel bidon van 5 liter en een trechterje in je kofferbak steken. Toch bedankt voor de tip :-).

Link naar reactie
  • 3 weken later...
Advies: Als het lampje aangaat, ga dan tanken zodra je een benzinepomp tegenkomt en verwacht je aan +/- 6 liter.

Ter info: Mijn GTS 125ie verbruikt zo rond de 3,2 liter/100km (het is maar een 125 cc-tje en ik rij niet op de snelweg)

oké, zal er rekening mee houden.Het zal dus wel aan de benzinepomp liggen Met m'n LX 125 kon er bijna 8 liter in als ik op reserve stond.

Ik wou de info even omdat ik toekomstgericht denk. Ben van plan een aantal grotere ritten in 't buitenland te doen en 'k wou gewoon graag weten hoeveel kilometer ik nog kan rijden als dat reservelampje begint te branden.

Kwestie van niet teveel stress te hebben als een mens ergens in een godvergeten streek terechtkomt en er is niet direct een benzinepomp in de omtrek :-)

thx !

Of je kan ook een fles van bvb 2 liter met benzine meepakken voor grotere afstanden in geval van... .;-)

Link naar reactie

Het is inderdaad zot dat ge nog een goeie 80km kunt rijden wanneer het lampje begint te branden.

Spijtig dat die extra tank een deel van de al zo kleine bagageruimte in beslag neemt.

Doe met mijn 125 tussen de 270 soms zelfs 310 km. Maar dan rij in echt zuinig en moest ik niet over Antwerpse ring naar het werk.

Meeste kilometers doe ik trouwens op Shell 95.

Link naar reactie

Ik las van de week ergens een grappige vergelijking.

Iemand die schreef dat hij een Dr Jekyll and Mr. Hyde rijstijl had.

De ene was braaf, beschaafd, rustig... De andere meer snelheid, meer gas, meer rem, meer alles...

Hij had ook wat cijfermateriaal bijgehouden om te vergelijken wat voor effect dit had op zijn verbruik.

Is natuurlijk logisch, maar bracht me wel op het idee om dat ook even te proberen:

Die Dr. Jekyll dan toch: ik ga proberen heel deze tank te rijden met een rustiger rechter handje.

65 ipv. 80 op de rechte banen naar 't werk. Wat vaker achter iemand blijven hangen in't centrum ipv. veel voorbijsteken. Geen ringwegen met 115 op de teller.

Eens benieuwd wat het oplevert.

Niet dat ik van plan ben mijn rijstijl nadien drastisch te veranderen of zo. Gewoon benieuwd.

Link naar reactie

Mijn verbruik van mijn 125GTS euro 3 hangt erg van de omstandigheden af!

90km/uur(100op teller) op de snelweg, dan geraak ik op met een volle tank 170km ver tot het lampje brandt, volle gas tot in de begrenzer (120op teller) maar 150km, en dat voel je!

Natuurlijk ben je er wel sneller geraakt!

En als ik zin heb doe ik een 'om ter zuinigst' ritje, geloof het of niet, dan kan ik via de 70 baan tot 220km rijden voor het lampje gaat!

Maar een hele tank zuinig rijden is wel moeilijk en saai... Gemiddeld doe ik zo'n 170 per tank.

Gewoon niet teveel vollenbak rijden, en dan zal het verbruik wel meevallen ;)

Tooni

Link naar reactie
  • 1 maand later...

Ik ben m'n 300 aan't inrijden ... eerste 100km niet boven de 70 geweest. Nu ga ik af en toe wat sneller ...

M'n verbruik na de eerste 1.5dag rijden, richting NL gegaan en veel 70, 80, 90 en 100km/h gereden => 380km op den teller => 3.062 liter/100km.

Dat vind ik behoorlijk zuinig!

Lichtje gaat branden wanneer ik 210km gereden heb en nog 3 liter in de tank heb. Kon maar 6.5 liter tanken.

Dit weekend met bagage en met 2 op de wesp richting Nederlands Limburg. Ben benieuwd wat het verbruik gaat zeggen.

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...