Jump to content
Vespaforum.be
les

malossi schokbreker GTS

Recommended Posts

ik rij nu op de 2de stand.

ik weeg wel geen 70kg moet ik eerlijk zeggen :-o

in het begin is het redelijk stijf du je moet ze nog inrijden zodat ze wat losser komen...

op uw 2de vraag kan ik helaas niet antwoorden want ik heb ze laten monteren.

 

 

misschien met een foto... als me dat dan al lukt..

hieronder zie je dat de rechtse schokdemper uit center op de bevestiging zit, meer naar links dan naar rechts, is dat bij jou ook zo Les of net  omgekeerd? ik had de originele schokdemper er al vanonder gehaald en dan pas zag ik dat deze uit center staat, daarmee.

bij de linkse schokdemper heb ik dan wel opgelet...

 

p4pb10288182.jpg

 

Edited by sintesistef

Share this post


Link to post

Ik had hier eerder ook al een paar vraagtekens bij geplaatst,,,maar ik had toen geen referentie

http://www.vespaforum.be/index.php?/topic/21384-nylon-ophangingsbussen-voor-gtsgtv/?p=239480

CHEERS

 

hey DAXX, op jou foto staat die originele demper net hetzelfde als bij mij de malossi nu staat, maar ik zie in jou topic dat die van Vespadiverso net andersom staan, wat is nu eigenlijk de juiste stand?

ik zal maar es ne Vespaverdeler bezoeken om even in de showroom te gaan kijken bij een nieuw exemplaar...

op die bushings kom ik ook nog wel even later terug op ander topic, want die originele, hmmmm (brol)

Share this post


Link to post

Hmmm,op deze explosie tekening,,kan je precies ook wel opmerken dat de demper-ogen naar rechts liggen( no stress die van mij liggen volgens plan ;)). ),bizar maar soit...ik heb eigenlijk meer problemen met de kwaliteit van die lasnaad,,,da's er precies van ver op " gescheten".

@ vespadiverso,,,mocht het nog van doen zijn ????,,,uw achterveren!!!!,,,als ge uw achterveer omdraait,,,komt die volgens mij meer naar buiten te liggen...da's aan de kant van de nafttank!!!!,,,,kmoet zelf eens gaan kijken hoeveel speling je daar juist hebt,,,( mijne Euro is zojuist gevallen...voor hetzelfde geld kan ik er volledig naast zitten hé)

CHEERS

Share this post


Link to post

Bij het opleggen van nieuwe banden zei de mecanieker dat het geen rol speelt hoe de veren gemonteerd zijn. Hij is de specialist. :)

Heb zelf geen idee wat effect dat heeft als ze anders gemonteerd staan.

Share this post


Link to post

Vandaag bij een zonnetje een proefrit gedaan met de nieuwe RS24 schokdempers, amaai.

Even wennen, maar da spel stuurt een stuk strakker.

Verder voelt hij harder aan op vb een betonbaan maar dempt hij toch veel beter putten in de weg. Moeilijk uit te leggen.

Voor mij een geslaagde Update.

  • Like 1

Share this post


Link to post

Een upgrade van de dempers is de beste investering die je op een GTS 300 kan doen. De opbrengst van al de rest is eerder beperkt.

 

Zelf heb ik geopteerd voor Bitubo's, wat duurder maar heel precies af te stellen...

Share this post


Link to post

Een upgrade van de dempers is de beste investering die je op een GTS 300 kan doen. De opbrengst van al de rest is eerder beperkt.

 

Zelf heb ik geopteerd voor Bitubo's, wat duurder maar heel precies af te stellen...

Hallo Chris,

 

Welken setting heb jij genomen voor je bitubo voorschokdemper ?

Aangezien ik veel over kasseiwegen bol was de fabrieks-instelling iets te stijf voor mij.

Voorlopig heb ik voor de hoogte (demping) de ring 4 x een volledige draai naar beneden gezet (iets minder stijf) en de terugslag 4 kllks harder   

Share this post


Link to post

Hallo Chris,

 

Welken setting heb jij genomen voor je bitubo voorschokdemper ?

Aangezien ik veel over kasseiwegen bol was de fabrieks-instelling iets te stijf voor mij.

Voorlopig heb ik voor de hoogte (demping) de ring 4 x een volledige draai naar beneden gezet (iets minder stijf) en de terugslag 4 kllks harder   

Hey,

origineel staat die idd veel te hard.

bij mij staat de veerspanning een pak lager (3 cm afstand tussen onderkant en ring) en de demping op het zachtste

Share this post


Link to post

na bijna 40.000km de 3 schokbrekers van laten vervangen door malossi's.

Eindelijk rijdt mijn gts250 zoals het hoort, eindelijk is ook die verveldende wobble verdwenen

Share this post


Link to post

Mijn schokdempers al na 12000 km laten vervangen! Wat een k*tvering standaard.

Malossi al 8000km, nog geen problemen! Enkel achteraan wat hard. Ik weeg ook maar 60kg. Met 2 personen (+-125kg) echt perfect!

Veel rijplezier.

ToonR

Share this post


Link to post

Na +/- een goede 200 km kan ik zeggen dat de carbone zeer goed is. Het duiken is bijna niets meer. Veel meer voeling met de weg. Je voelt ook dat de veer stijver is en dat de demping veel beter is. Ik had hem eerst in de 2de stand gezet. Maar was wel echt veel te hard naar mijn goesting. Dus even onderweg een pit stopje. De veer op de zachtste stand gezet en was net wat ik wilde. Nadien nog ritje met vrouwtje gemaakt en was ook allemaal goed. Dook nu ook niet door en vering was in zachte stand ook nog meer dan voldoende.

Dit zijn allemaal persoonlijke bevindingen dus iemand anders kan hier een andere mening over hebben maar voor mij zeker een geslaagde upgrade en zeker voor die prijs.

Moet wel ook vermelden dat ik vanachter al malossi's heb en ook zeer te vrede over. Maar denk dat die carbone sport ook niet mis zouden zijn vanachter. En is niet zo prijzig als malossi.

Ben hier pas nieuw en vandaag in Stevoort geweest om de Carbonis te bekijken. De prijs is goed en mijn besluit staat vast...

Als ik ze heb dan zal ik ze eens grondig testen zowel in de bochten en terrein. Voor dat geld moet je het zeker niet laten.

En als er iemand is die met een geldige reden zou komen om het noet te doen dan zou ik ook graag willen weten wat nu de echte verscholen zijn tussen de Malossi en de Carboni...

Edited by Pascal Scooby Jacobs

Share this post


Link to post

Hallo,

Ik had voor mijn GTS 300HPE een Malossi voorschokbreker besteld en vandaag binnen gekregen. op de originele schokbreker zie je dat de inbusbouten er van links naar rechts ingedraaid zijn. bij de nieuwe demper zitten de moeren met schroefdraad aan de kant waar normaal de imbusbouten in gaan dus dat lijkt me niet goed. Heeft iemand een afbeelding van de malossidemper op een GTS  Je kan de bevestiging van de demper niet omdraaien. besteld bij eysey parts en zij wisten zeker dat dit de goede is. maar is lastig te geloven. de veer kan er maar op 1 manier op volgens mij met de koppen van de inbusbouten in het zicht.

op de afbeeldingen zie je wat ik bedoel

met vr gr

Han

20190809_133645.jpg

20190809_133728.jpg

Share this post


Link to post

Ik heb een filmpje gezien op Youtube, waarbij een malossi schokdemper voor wordt geplaatst. Daarbij wordt het voorwiel + remschijf kompleet werwijderd en kun je dus de nieuwe bouten vanaf de achterzijde gewoon er in draaien.

Share this post


Link to post

De inbusbouten op de foto zijn niet de bouten om je schokbreker vast te zetten, de bout links ervan is 1 van de 2  bouten om hem vast te zetten. De bouten gaan er in van voor naar achter dus de moeren zitten goed. 

 

Share this post


Link to post
14 uur geleden, Cardioguy zei:

Ik heb een filmpje gezien op Youtube, waarbij een malossi schokdemper voor wordt geplaatst. Daarbij wordt het voorwiel + remschijf kompleet werwijderd en kun je dus de nieuwe bouten vanaf de achterzijde gewoon er in draaien.

Kun je daar de link van doorsturen of het filmpje plaatsen het filmpje hieronde is een andere demper

Share this post


Link to post

Indien de fotos die je hierboven geplaatst hebt 1- van je Vespa is en 2- van de nieuwe schokdemper dan spreken we toch over hetzelfde als in het filmpje, het model schokdemper heeft geen belang , de bevestiging is dezelfde.

Share this post


Link to post
6 uur geleden, Wilby zei:

De inbusbouten op de foto zijn niet de bouten om je schokbreker vast te zetten, de bout links ervan is 1 van de 2  bouten om hem vast te zetten. De bouten gaan er in van voor naar achter dus de moeren zitten goed. 

 

Bedankt voor dit filmpje is in ieder geval duidelijke hoe je de oude demper demonteerd maar de nieuwe is hier geen Malossi dus ik ben toch benieuwd naar het filmpje van Cardioguy Ik hoop dat hij die ook nog even post, als het me is gelukt meld ik me weer. in ieder geval allen bedankt voor jullie reacties. bij de 2015 was het een stuk makkelijker.

met vr gr
Han

Share this post


Link to post

Ik vraag me wel af hoe je de Malossi afstelt de onderkant gaat met een haaksleutel duidelijk maar aan de bovenkant zit een stelmoer met een plastickap die je schijnbaar moet verwijderen. lijkt me erg lastig om daar bij te komen als het wiel is gemonteerd bovendien ontbreekt een omschrijving wat is basis en wat doet het naar links of rechts gedraaid. de tekst door de vertaalcomputer gehaald wie weet hoe het zit.

 

gr

Han

Malossi.PNG

Share this post


Link to post

De demping moet je instellen door aan ring nr 9 te draaien, daar kan je bij als het wiel erop zit. Links rechts weet ik niet maar als je helemaal links draait en dan je vering induwt  en hetzelfde doet na helemaal naar rechts te draaien ga je het verschil wel voelen. Nog even over het filmpje, maakt toch niet uit welk merk het is, de bevestiging is steeds dezelfde, alleen modellen van 2016 hebben een schokdemper met een oog en 1 bout onderaan maar dat is een ander verhaal.

Share this post


Link to post
15 uur geleden, Wilby zei:

De demping moet je instellen door aan ring nr 9 te draaien, daar kan je bij als het wiel erop zit. Links rechts weet ik niet maar als je helemaal links draait en dan je vering induwt  en hetzelfde doet na helemaal naar rechts te draaien ga je het verschil wel voelen. Nog even over het filmpje, maakt toch niet uit welk merk het is, de bevestiging is steeds dezelfde, alleen modellen van 2016 hebben een schokdemper met een oog en 1 bout onderaan maar dat is een ander verhaal.

Het zal inderdaad niet veel uitmaken welke demper er wordt gemonteerd maar toch zou ik graag dat filmpje met de Malossi zien elk filmpje geeft meestal weer wat andere details en maken het dan nog duidelijker. de demper met oog heb ik bij mijn 2015 al vervangen voor een Bitubo. en ik begrijp nu dat de inbusbouten die zichtbaar zijn niet van de demper zijn.

Overigens denk ik dat sommige opmerkingen van mensen komen die het niet uit eigen ervaring weten of reageren niks mis mee hoor maar advies van iemand die het vaker zelf heeft gedaan is vaak toch handiger.

Het lijkt me sterk dat ik met mijn niet kleine handen nog bij die moer kan als het wiel is gemonteerd en waarom staat nergens helemaal links b.v. zwak en helemaal rechts sterk/zwaar. dan kun je meteen kiezen voor gemiddeld en dan e.v. aanpassen.

Ik heb die plastic ring nog niet verwijderd omdat ik hem dan niet meer kan terug sturen.
Ik zou e.v. ook vooraf de veer willen demonteren om deze Geel (supertech) te spuiten
Gr
Han

Share this post


Link to post
16 uur geleden, motorhan zei:

Bedankt voor dit filmpje is in ieder geval duidelijke hoe je de oude demper demonteerd maar de nieuwe is hier geen Malossi dus ik ben toch benieuwd naar het filmpje van Cardioguy Ik hoop dat hij die ook nog even post, als het me is gelukt meld ik me weer. in ieder geval allen bedankt voor jullie reacties. bij de 2015 was het een stuk makkelijker.

met vr gr
Han

In dit filmpje is de basis van de demper anders dan bij mij hier zie je duidelijker hoe de demper is gemonteerd.

Share this post


Link to post

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...