Ga naar inhoud
Vespaforum.be

malossi schokbreker GTS


les

Aanbevolen berichten

De schokbrekers van Bitubo zijn wel een pak duurder dan die Malossis, zouden deze dan ook nog een stukken beter zijn?

Kan er iemand mij uitleggen wat dat "potje" naast die veer juist is?

YEV01_ins_zpsb4946f68.jpg

Zijn deze regelbaar?

Jawel, met dat gasbidonnetje kan je de demping regelen van zacht tot keihard.

Link naar reactie

Net al antwoord gehad van de link ze hebben enkel de achterste jammer genoeg.

 

Nu wacht ik nog op antwoord van de link hier onder

http://easymotors.it/prodotto-25214/99P0770---AMMORTIZZATORE-SOSPENSIONE-ANTERIORE-PAIOLI-PIAGGIO-VESPA-GTS-125200250300cc.aspx

Hier heb ik via ebay ook al 2x gemaild in het Engels en geen reactie!

Link naar reactie

Nee is van het merk carbone zie link hier onder heb ze daar ook gehaald.

http://www.sdnscootershop.be/node/1461

Awel,,,ik ben eens benieuwd sé,wat dat gaat geven...ik heb vroeger op mijn classics verschillende veren gemonteerd en ik heb uiteindelijk de "Sebac" laten staan,want dat was naar mijn gevoel den beste,maar soit...als mijne intel ;)) juist is ,bestaat Sebac niet meer,maar is dat overgenomen door,,jawel,,Carbone.

CHEERS

Link naar reactie

Na +/- een goede 200 km kan ik zeggen dat de carbone zeer goed is. Het duiken is bijna niets meer. Veel meer voeling met de weg. Je voelt ook dat de veer stijver is en dat de demping veel beter is. Ik had hem eerst in de 2de stand gezet. Maar was wel echt veel te hard naar mijn goesting. Dus even onderweg een pit stopje. De veer op de zachtste stand gezet en was net wat ik wilde. Nadien nog ritje met vrouwtje gemaakt en was ook allemaal goed. Dook nu ook niet door en vering was in zachte stand ook nog meer dan voldoende.

Dit zijn allemaal persoonlijke bevindingen dus iemand anders kan hier een andere mening over hebben maar voor mij zeker een geslaagde upgrade en zeker voor die prijs.

Moet wel ook vermelden dat ik vanachter al malossi's heb en ook zeer te vrede over. Maar denk dat die carbone sport ook niet mis zouden zijn vanachter. En is niet zo prijzig als malossi.

Link naar reactie
  • 3 weken later...

-_- ook ik heb die vering laten monteren, voor & achter, het was; of een andere vering of niet rijden (= wesp meer in de garage dan wenselijk)

Het verschil is zoals @Les beschrijft, fenomenaal. In het begin wat standen uitgetest en nu rij ik zoals ik wil. Het zal voor sommigen een wat te harde vering zijn, maar ik ben er zeer zeker tevreden mee.

 

Mvg, Luciano 

Link naar reactie

De vering is wat stijver ja maar nooit ongemakkelijk qua comfort zoals de originele vering.

Iedere oneffenheid in de weg word nu mooi weggefilterd, als iemand zijn wesp graag sneller wilt maken zoals hier bijna iedere dag word gevraagd en mensen (zoals mij) dat af raden dan kunnen ze voor dat geld beter investeren in zo'n malossi ophanging.

Dat is tenminste zijn geld dik waard !

  • Like 1
Link naar reactie

Wat denken jullie van deze aanbieding?

http://www.fiets-onderdelen-online.nl/epages/fiets-onderdelen-online.sf/nl_NL/?ObjectPath=/Shops/90041/Products/70340393

Is volgens mij de Malossi schokdemper maar dan onder de originele paioli naam.

Grtzzz

Dat is 'em !! :-)

Ferm prijs ook...

Ik moet ook zeggen dat de klantenservice van malossi op geen meter trekt !!!

Mijn 'oude' malossi demper die door het accident is gaan lekken is drie en een halve maand geleden opgestuurd geweest voor revisie en mijn dealer krijgt NERGENS een antwoord op als hij belt of mailt ivm wanneer ik de demper terug krijg !!!!!

Schande !! En dan nog weten dat ge 2x zoveel betaals als dat ge ze bij paiolli zelf koopt, zie de link hierboven !

Link naar reactie

Dat is 'em !! :-)

Ferm prijs ook...

Ik moet ook zeggen dat de klantenservice van malossi op geen meter trekt !!!

Mijn 'oude' malossi demper die door het accident is gaan lekken is drie en een halve maand geleden opgestuurd geweest voor revisie en mijn dealer krijgt NERGENS een antwoord op als hij belt of mailt ivm wanneer ik de demper terug krijg !!!!!

Schande !! En dan nog weten dat ge 2x zoveel betaals als dat ge ze bij paiolli zelf koopt, zie de link hierboven !

Ik ga maar es proefkonijn spelen en me diene schokdemper bestellen bij die Nederlandse fietsboer.

Grtzzz

Link naar reactie

Daar zult ge geen spijt van krijgen, onder mijn volgende wesp steek ik ook een ophanging rechtstreeks van paiolli, gewoon omdat ik nu het dubbele betaald heb en een dikke nul van service krijg !!

Plus ik weet ook pas sinds enkele weken dat paiolli zelf de ophangingen verkoopt onder hun eigen naam...

Link naar reactie
  • 2 weken later...

Heb net compete set malossi schokdempers gemonteerd (voor en achter) voor een schappelijke prijs kunnen overnemen van iemand en nieuw...

Moet nog proefgereden worden.

Vraag: op welke stand rijden jullie met de achterste dempers?

En dan nog, ik haalde de rechtse schokdemper er vanonder en zag te laat dat deze onderaan de bevestiging niet in center staat, ik denk de malossi nu wel juist te hebben gemonteerd maar toch even navragen hier, hoe moet hij nu juist staan? Spiegel van de links of net het zelfde als de linkse schokdemper achteraan?

Grtzzz

Link naar reactie

ik rij nu op de 2de stand.

ik weeg wel geen 70kg moet ik eerlijk zeggen :-o

in het begin is het redelijk stijf du je moet ze nog inrijden zodat ze wat losser komen...

op uw 2de vraag kan ik helaas niet antwoorden want ik heb ze laten monteren.

Link naar reactie

ik rij nu op de 2de stand.

ik weeg wel geen 70kg moet ik eerlijk zeggen :-o

in het begin is het redelijk stijf du je moet ze nog inrijden zodat ze wat losser komen...

op uw 2de vraag kan ik helaas niet antwoorden want ik heb ze laten monteren.

 

 

mmmm, 10kg meer... kzal stand 3 eerst proberen.

 

aangepast door sintesistef
Link naar reactie

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...